Sausį paskelbtas architektūros idėjų konkursas „Inovatyvus viešbučio kambarys 2017“ prasidėjo energingu startu. Siūlome susipažinti su vertinimo ekspertais. O kad finišo liniją būtų lengviau pasiekti, būsimų dalyvių ir jūsų dėmesiui – komisijos narių patarimai, į kokias aktualijas labiausiai reikėtų atsižvelgti. Dėkojame ekspertams, atsakiusiems į mūsų klausimus.

1. Kaip manote, kodėl svarbu, kad viešbučio kambarys būtų inovatyvus?

2. Ko reikia viešbučio kambariui, kad jis taptų inovatyvus?

3. Ko tikitės iš konkurso „Inovatyvus viešbučio kambarys 2017“ dalyvių?

Projekto dalyviams linkime atsakingumo, nusiteikimo ir sėkmės.

Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė

Evalda Šiškauskienė

Architektų konsultantė dėl funkcinio patalpų projektavimo, įrengimo Bistrampolio, Dūkštų dvaruose, Vilniaus, Klaipėdos viešbučiuose Lietuvoje bei Azerbaidžane

1. Labai svarbu, kad viešbučiai būtų inovatyvūs, nes ir gyvenimas dinamiškas. Keičiasi svečių įpročiai, pradedant nuo paties kambario, paslaugų užsakymo, kuris vyksta telefonu, pasitelkiant internetinius portalus. Trumpėja svečiavimosi laikas. Žmonės pageidauja kitokių bendrų erdvių, kad viskas būtų be ribų, kad vienas kitą galėtų matyti. Pageidaujami holai su jaukiais minkštasuoliais, čia pat – ir baras, ir maistas. Būtinas greitas internetas.

2. Modernaus neperkrauto interjero, patogios lovos, staliuko, kuris būtų pritaikytas pasidėti kompiuteriui ir dirbti tiesiog joje, taip pat patogaus prisijungimo prie interneto, kavos aparato, atrakinamo mobiliuoju telefonu kambario ir kt.

3. Drąsos, įdomių, originalių ir pritrenkiančių idėjų.

Architektas, projektavimo įmonės „Skliauto pėda“ vadovas

Gintaras Šernius

„Kempinski Hotel Cathedral Square“ architektas ir projekto vadovas Vilniuje

„Radisson BLU Astorija“ Vilniuje konsultantas

„Kempinski Resort Likani“ Gruzijoje konsultantas

1. Ko mes labiausiai ieškome atvykę į viešbutį? Žinoma, kad „Wi-Fi“. Norisi susisiekti su artimaisiais, pranešti, kad po 8 val. skrydžio jau esi vietoje ir saugus.

2. Inovatyviame kambaryje norėčiau turėti galimybę užsiregistravęs telefonu gauti visą informaciją apie viešbutį, taip pat valdyti savo kambario parametrus: vidaus temperatūrą, elektros energijos sunaudojimą ir t. t. Suprantama, reikia susitaikyti su tuo, kad viešbučio personalui jūs būsite matomas. Jie matys, kada jūs paliksite kambarį, kur vakarieniausite – viešbučio restorane ar keliausite ieškoti nuotykių. Ir dar viena smulkmena: moderniam žmogui išsikrovęs telefonas – baisiau nei neužsivedantis automobilis. Tad patogiai prieinamas elektros lizdas taip pat be galo svarbus. Man labai nesinori, kad tektų išjungti šviestuvą, kai reikia įjungti kompiuterį, o telefoną palikti krautis kažkur vonioje.

3. Svarbiausia – patogumas.

Architektas, architektūros studijos „Plazma“ vadovas

Rytis Mikulionis

„Artagonist“ interjero architektas

1. Žmonės gyvenime pageidauja vis kažko naujo. Viešbutis ypatingas tuo, kad pakeitus gyvenimo aplinką tampa vieta, kurioje galima patirti kažką, ko nėra namuose. Ne paslaptis, kad viešbučiai kartais būna patogesni, įdomesni už namus, kuriuose gyvename. Išskirtinė jo vieta, istorinė reikšmė ir vertė taip pat suteikia gyvenimui skonio ir potyrių.

2. Inovatyvumo raktas atsiranda nagrinėjant situaciją. Kiekviena jų diktuoja savo sprendinius. Jei tai susiję su istorija, sprendimo šaknys gali būti vienokios. Sakykim, seno ir naujo priešpriešinimas. Jeigu dalykas naujas – ultramodernūs sprendiniai, naujos technologijos, stikliniai fasadai. Interjeras šiaip sau neatsiranda, mes mėgstame derinti jį su architektūra. Pirmiausia reikia žiūrėti, kokios yra duotybės, ką turi ir ką gali padaryti. Labai svarbu šiuolaikiškumas. Pavyzdžiui, kaip sukurti, valdomi kambario apšvietimo sprendimai: ar jie teikia reikalingą jaukumo jausmą, ar yra patogūs, funkcionalūs, praktiški?

3. Norėčiau būti maloniai nustebintas. Inovatyvus – tai nematytas ar seniai pamirštas ir prikeltas naujam gyvenimui, o gal tiesiog kitu kampu pažiūrėta į kokį nors įprastą dalyką.

Architektės, studijos „YES.design.architecture“ įkūrėjos

Greta Valikonė ir Indrė Baršauskaitė

Dalinis viešbučio „Mercer“ Niujorke interjero dizainas

„Design Hotel“ Vilniuje interjero dizainerės

1. Viešbutis yra vienas iš architektūrinių objektų, kuriame vyksta nuolatinė žmonių kaita. Todėl per trumpą vizitą svečiui turi būti suteiktas maksimalus komfortas, sukurtos tokios sąlygos, kad jis ar ji jaustųsi gerai, o viešbučio kambarys taptų laikinu būstu. Tai sukurti padeda inovatyvūs sprendimai.

2. Inovatyvumas, mūsų manymu, yra visiškai nepriklausomas nuo interjero stilistikos. Kad kambariai, sakytumėme, net visa viešbučio koncepcija, būtų inovatyvūs, pirmiausia reikalingas dizainerio suvokimas, koks yra šiuolaikiškas žmogus. Kai suprantama, kad dažnas viešbučio svečias vertina patogumą, kokybę, technologijų pritaikymą namuose, tai tampa ir prioritetais įrengiant jo „laikiną būstą“ (viešbučio kambarį).

3. Išradingumo, nestandartinių sprendimų, teisingo požiūrio į savo projektą.

„MK Services“ vadovas

Modestas Kalinauskis

Dalyvavo projektuojat ir įrengiant per 100 viešbučių („Hilton“, „Kempinski“, „Radisson“, „Leonardo“, „First Atlant“ ir kt.) įvairiose Vakarų Europos šalyse, taip pat ir Lietuvoje

1. Svarbiausia energijos, darbo sąnaudų prižiūrint viešbutį taupymas. Konkurencinga rinka pati pasiūlo sprendimus, mažinančius sąnaudas, optimizuoja sprendimus inovatyviomis priemonėmis.

2. Eiti žingsnis į žingsnį su naujausiomis technologijomis, tenkinti rinkos ir aptarnaujančiojo personalo poreikius, optimizuoti darbo ir teikiamų paslaugų sprendimus.

3. Sutelkti verslo dalyvius dėl bendro ateities tikslo, kad būtų įrengti inovatyvūs viešbučio kambariai.

„Accor Hotels“ plėtros projektų vadovė

Brigita Aleksandravičiūtė

Vadovauja tarptautinio viešbučių tinklo „Accor Hotels“ plėtros projektams

1. Viešbutis visų pirma yra verslas, kuris reaguoja į rinkos pokyčius. Galime ir toliau pardavinėti kambarius su prie lovos stalčiuose įdėta Biblija, kurios niekas niekada neatsiverčia (nors ten tikrai yra daug išmintingų dalykų), ir tikėtis, kad svečiai atvyks. Arba galime atidžiai stebėti visuomenėje vykstančius pokyčius. Akylumas ir pastabumas padės mums suprasti, kas yra mūsų svečias, ir, kiek leidžia ištekliai, orientuotis į tai kas jam patinka. Visi norime, kad pas mus viešėjęs jis išvyktų laimingas, patenkintas ir kupinas įspūdžių.

2. Išskirtinumo ir kokybės. Sužavėti svečią sukuriant emociją, prisiminimus. Tam į pagalbą pasitelkiant įdomų dizainą, tiesioginį bendravimą, paslaugos suasmeninimą, visapusę kokybę. Patarimas – išsirinkite 1–2 savybes ir iškelkite jas kaip savo kūrybinės veiklos šūkį. Gyvenkite tuo. Darbe būtinas nuoširdumas. Tapkite sektinu pavyzdžiu, koncepcijos ambasadoriumi, lyderiu, kuriuo norisi tikėti ir pasitikėti.

3. Įdomių sprendimų, įspūdingo dizaino, naujų, modernių medžiagų pritaikymo, funkcionalumo bei supratimo, kaip viskas veiks praktiškai. Kertinis akmuo – saugumas, kuris egzistuota visose viešbučio vystymosi stadijose. Koncepcijos pradžia – orientacija į būsimą svečią

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Architektūros fakulteto prodekanė

Skirmantė Mozūriūnaitė

Apšvietimo ir šildymo sistemų projektavimas Lietuvoje ir Islandijoje

1. Labai svarbu, kad, visoms technologijoms gyvenime judant į priekį, modernumas būtų pritaikytas ir viešbučiuose. Viešbučiai gana daug naudojami, tad svarbu, kad ši veikla būtų kuo labiau tausojanti aplinką. Abipusis naudingumas – technologijos suteikia gerą toną, gerą patirtį. Žmonės, kuriems rūpi planeta, mato, kad apsistoja viešbutyje, kuriam ne vis viena, kas vyksta pasaulyje, kuris tausoja aplinką.

2. Technologijų pritaikymo. Moderniuose viešbučiuose svarbus energijos tausojimas. Kai kurie viešbučiai naudoja lietaus surenkamąjį vandenį, elektra taupoma pritaikant saulės baterijas arba elektros kolektorius. Itin svarbus rūšiavimas, vandens taupymas. Svarbu, kad būtų naudojama mažiau išteklių ir tai būtų daroma efektyviai, atsakingai.

3. Protingų sprendimų ateinančiam dešimtmečiui. Naujas viešbučio kambarys turi būti suprojektuotas ne vakar dienai, o ateičiai. Šiandienos sprendimai turi būtų inovatyvūs ir nepasenti po kelerių metų. Svarbu efektyvumas, sukurta norima atmosfera, higienos bei kitų reikalavimų atitikimas.

Džiaugiamės, kad prie konkurso komisijos prisijungė „The Rezidor Hotel Group“ Verslo vystymo skyriaus viceprezidentas

Davidas Jenkinsas

Nuo 1995 m. Maskvoje dirbantis D. Jenkinsas vadovauja „The Rezidor Hotel Group“ Verslo vystymo skyriui Baltijos valstybėse, Rusijoje ir NVS šalyse. D. Jenkinsas dešimt metų užėmė vieno gerbiamiausių konsultantų Rusijos rinkoje pareigas, dirbo su JLL, „Cushman & Wakefield“, DTZ ir „Horwath“. Prieš konsultavimo veiklą D. Jenkinsas aštuonerius metus praleido „Interstate“ Maskvoje, dirbdamas viešbučiuose „Marriott“. Jis turi viešbučių verslo svetingumo valdymo laipsnį ir iš viso 25 metų darbo šioje pramonės šakoje patirtį bei daugybę įgūdžių.

„The Rezidor Hotel Group“ yra viena dinamiškiausių viešbučių įmonių pasaulyje ir „Carlson Rezidor Hotel Group“ narė. Ši grupė turi daugiau nei 480 veikiančių arba vystomų viešbučių arba 150 tūkst. kambarių per 80 šalių. Europoje pagrindiniai „Rezidor“ prekių ženklai yra „Radisson Blu®“ ir „Park Inn® by Radisson“. Lietuvoje „The Rezidor Hotel Group“ valdo keturis viešbučius – tris „Radisson Blu“ ir vieną „Park Inn by Radisson“. Juose iš viso yra 690 kambarių.