Mokiniai blogai girdi, ką sako mokytojas, jiems sunku susikaupti, pablogėja atmintis – deja, visai be reikalo. Tyrimai rodo, kad dauguma klasių neatitinka keliamų akustikos reikalavimų, jose akustika yra labai prasta, foninio triukšmo lygis per aukštas. Tai neigiamai veikia mokymąsi.

 Mokiniai didžiąją savo laiko dalį praleidžia ugdymo įstaigose, kuriose jie turėtų įgyti žinių ir galėtų ramiai atlikti užduotis. Bendravimo žodžiu kokybė yra labai svarbi, norint aiškiai girdėti ir suprasti, kas yra sakoma. Esant prastai akustinei aplinkai, sunku girdėti priebalsius – garsus, kurie sakomiems žodžiams suteikia prasmę, padeda informaciją suprasti.

Jei kalbos aiškumas nepakankamas, tariami balsiai, kurie yra stipresni už priebalsius, ima dominuoti, tuomet sunkiai suprantama, kas yra sakoma. Balsiai yra žemo dažnio, todėl jie užgožia svarbius aukšto dažnio priebalsių garsus.

Atmintis priklauso nuo signalo ir triukšmo santykio

Kita priežastis, dėl ko sunku susikaupti ir suprasti, kas sakoma, – nuolatinis didelis aplinkos triukšmas. Dėl šios priežasties diena mokykloje tampa varginanti ir visiškai neproduktyvi.

Svarbus parametras, apibrėžiantis kalbos suprantamumą, yra signalo ir triukšmo santykis (S/N), t. y. bendravimo signalo (pavyzdžiui, mokytojo ar mokinio balso) ir aplinkos triukšmo, keliamo mokinių veiklos, bei foninio triukšmo (pavyzdžiui, vėdinimo ir kito išorinio triukšmo) santykis.

Tyrimų duomenimis, mažas signalo ir triukšmo santykis blogina mokinių atmintį: kai trumpalaikė atmintis bando atskirti kalbėjimą nuo triukšmo, nebelieka energijos įsiminti. Tai apsunkina žinių įsisavinimą.

Problemą sprendžia geri akustiniai sprendimai

Geri patalpų akustiniai sprendimai – tai mineralinės vatos akustinės kabamosios lubos, sugeriančios visų dažnių (ypač žemų) garsus, bei akustinės sieninės plokštės, pagerinančios kalbos aiškumą ir sumažinančios aidėjimą.

Statybos procese dalyvaujančios šalys – architektai, inžinieriai, statybininkai – turi galimybę ir gali padėti įgyvendinti gerus patalpų akustikos sprendimus mokyklose. Įtraukus patalpų akustikos klausimą į projektą statybos proceso pradžioje, galima sėkmingai pritaikyti turimas žinias ir minimizuoti išlaidas. Taip pat egzistuoja daug tinkamų akustinių sprendimų jau pastatytiems statiniams.

Pagerinę akustiką mokykloje, sukursite palankesnę aplinką mokytojams ir mokiniams: kalba bus lengviau suprantama, pagerės trumpalaikė ir ilgalaikė atmintis, sumažės streso lygis ir kraujospūdis, pagerės skaitymo gebėjimai ir mokymosi rezultatai, mokytojams kils mažiau balso problemų.

Na, o dirbant prastoje akustinėje aplinkoje kalbėjimą trikdys žemo dažnio garsai, garsas atsispindės nuo sienų ir lubų, dėl ko atsiras aidėjimas, mokiniai ir mokytojai turės kalbėti garsiau.

Akustikos iššūkiai: sumažinti garso lygį, minimizuoti žemų dažnių foninį triukšmą, užtikrinti kalbėjimo aiškumą, neleisti susidaryti aidui, kurti malonią aplinką kalbėtojui ir klausytojui.