Moderni viešbučio erdvė 2018 (PASIBAIGĘS)

Architektas, architektūros premijų laureatas, UAB architektų biuras „G. Natkevičius ir partneriai“

Gintautas Natkevičius

Stereotipus laužantis kūrėjas – vienas žymiausių šiandienos Lietuvos architektų, pripažinimą pelnęs ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, pripažįstamas dėl drąsios, kartais net provokuojančios kūrybos, kuriai būdingas „gylis“. Jokio paviršutiniškumo. Poetiškas dekonstruktyvistas yra suprojektavęs daugybę individualių namų ir jų kompleksų, viešbučių, įvairios paskirties komercinių bei administracinių objektų. Vienas pastarųjų realizuotų projektų – didžiausio pasaulyje viešbučių tinklo „Marriott“ franšizės projektas Vilniuje.

Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė

Evalda Šiškauskienė

Evalda Šiškauskienė konsultuoja investuotojus ir projektuotojus dėl viešbučio kategorijos, tarptautinės grandinės pasirinkimo, patalpų funkcinio išdėstymo ne tik Lietuvoje, bet ir Azerbaidžane. Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė per daug metų yra sukaupusi nemažai patirties viešbučių rinkoje, tad puikiai žino, kas svarbiausia galvojant apie modernią viešbučio erdvę. Jos teigimu, labai svarbu, kad viešbučiai būtų inovatyvūs ir modernūs. Keičiasi svečių įpročiai ir poreikiai. Žmonės pageidauja kitokių bendrų erdvių, kad viskas būtų be ribų, kad vienas kitą galėtų matyti, aktyvinti bendravimą. Pageidaujami holai su jaukiais minkštasuoliais, čia pat – ir baras, ir maistas. Būtinas greitas internetas, kad būtų galima tvarkyti darbo reikalus, visko reikia čia ir dabar. 

„Horwath HTL“ valdantysis partneris

Heinz Wehrle

H. Wehrle’as vadovauja „Horwath HTL“ padaliniui Šveicarijoje ir yra atsakingas už viešbučių kapitalo vadybą, projektų plėtros patarimus, viešbučių susijungimus bei turizmo vystymą ir korporatyvinius finansus. 

H. Wehrle’as yra sukaupęs daugiau nei 35 metus tarptautinės patirties viešbučių bei turizmo industrijoje, jam teko dirbti didžiojoje dalyje Europos šalių, Afrikoje bei JAV. Nuo pat savo karjeros pradžios H. Wehrle’as siekė pagerinti viešbučių pelningumą, kurdamas naujus verslo planus ir taikydamas efektyvius procesų gerinimo sprendimus. Būdamas daugybės tarptautinių viešbučių direktoriumi Ispanijoje, Vokietijoje bei Amerikoje, jis vadovavo investavimo ir renovacijos programoms, rūpinosi rinkodaros bei pardavimų procesais. H. Wehrle’as yra strateginių viešbučių sprendimų, viešbučių pozicionavimo ir prekių ženklo kūrimo ekspertas. 

„Novotel Vilnius Centre“ generalinė direktorė

Simona Arstikienė

Simona Arstikienė jau 18 metų dirba aptarnavimo srityje, iš kurių 16 – viešbučiuose. Sukaupusi didelę patirtį tarptautiniuose tinkluose tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, studijuodama viešbučių valdymo magistrantūrą, ketverius metus gyveno Ispanijoje ir įgijo ne tik diplomą, bet ir patirties įvairiuose viešbučiuose, tačiau nusprendė toliau tobulėti ir dirbti Lietuvoje. Šiuo metu dirba viešbučių tinkle „AccorHotels“, vadovauja viešbučiui „Novotel Vilnius Centre“ ir kuruoja naujo viešbučio „Ibis Vilnius Centre“ statybas bei įrengimą. 

S. Arstikienės teigimu, šiandienė moderni viešbučių erdvė turi padėti atlikti pagrindines dvi funkcijas, į ką ir orientuojasi dabarties svečių aptarnavimo įmonės: asmeninis dėmesys svečiui bei skaitmeniniai įrankiai. Erdvė turi būti neapkrauta, patogi svečiams prisiregistruoti ir išsiregistruoti, be apkrautų registratūrų, gal net jų iš viso verta atsisakyti? Darbuotojai privalo turėti galimybę bendrauti su svečiais kaip galima iš arčiau ir patogiau. Svečiams turėtų būti sukurtos nedidelės erdvės, kur jie galėtų dirbti ir būti netrukdomi, bet kartu nestatoma atskirų sienų, kad restoranas, baras, posėdžių salės bei darbo vietos būtų matomos ir visiems pasiekiamos, kad barmenas galėtų pasiūlyti kavos, o registratūros darbuotojas matyti ir prireikus padėti svečiui, jeigu jis to pageidauja.

„MK Services“ vadovas

Modestas Kalinauskas

M. Kalinauskas dalyvavo projektuojant ir įrengiant per 100 viešbučių, tokių kaip „Hilton“, „Kempinski“, „Radisson“, „Leonardo“, „First Atlant“. Jo manymu, prižiūrint viešbutį, svarbiausia, energijos ir darbo sąnaudų taupymas. Tai galima pasiekti rinkoje atsirandančiomis naujomis inovatyviomis priemonėmis, tad svarbiausia žingsniuoti su naujausiomis technologijomis. Labai svarbu tenkinti rinkos ir aptarnaujančiojo personalo poreikius, optimizuoti darbo ir teikiamų paslaugų sprendimus.

„Courtyard Marriott Vilnius“ generalinė direktorė

Sigita Rudzevičienė

Prieš  pradėdama  savo  veiklą  „Courtyard  by Marriott“  Vilniuje  Sigita aštuonerius  metus  dirbo „Radisson Blu Hotel Lietuva“, kur buvo atsakinga 

už  prekių ženklo  reikalavimų  įgyvendinimą,  kambarių  renovacijos  projektų  valdymą,  tarptautinių  viešbučių  standartų  užtikrinimą.

Pasak S. Rudzevičienės, visuomet svarbu atkreipti dėmesį į smulkmenas, o į viešbučio infrastruktūrą žvelgti svečio akimis. Šiandienis viešbučio lankytojas – reiklus, tačiau vertinantis paprastumą ir patogumą, taip pat neretai norintis tobulos tradicijų ir modernumo sinergijos.

Architektas, architektūros studijos „Plazma“ vadovas

Rytis Mikulionis

Ryčio Mikulionio jau daugiau kaip 15 metų vadovaujamos architektūros studijos „Plazma“ pagrindiniai projektavimo objektai – ne tik architektūriniai projektai, bet ir visuomeninės paskirties interjerai. Studiją domina situacijos, kurioms išspręsti reikia netradicinių sprendimų, tad, R. Mikulionio požiūriu, projekto dalyvių projektuojamos viešbučio erdvės taip pat turėtų atspindėti esamą laiką, o jis susijęs su naujausiomis technologijomis bei inovacijomis. Ne paslaptis, kad viešbučiai kartais būna patogesni, įdomesni už namus, kuriuose gyvename. Tad tam, kad sukurtume erdvę, kurioje kiekvienas norėtų apsilankyti, ji turi atitikti tris svarbiausius kriterijus. Pirmiausia, erdvė turi būti funkcionali. Kiekvienas svečias ieško kažko sau, tad viešbučio erdvė turi turėti funkciją, kuri atitiktų svečių poreikius. Antra, viešbučio erdvėje turi būti pritaikyti inovatyviausi inžineriniai sprendimai. Erdvė turi būti moderni ir išmaniosios technologijos privalo gerinti svečių viešnagės laiką. Trečia, erdvė privalo sukurti emociją, kuri liktų kliento pasąmonėje. Labai svarbu šiuolaikiškumas, modernumas, nauji sprendimai, žadinantys norą tobulėti ir nustebti. 

Architektų biuro „MJZ“ vadovas, architektas

Maciej Jakub Zawadzki

Architektas dirbo su geriausiais Lenkijos ir tarptautiniais architektų biurais, įskaitant „Bjarke Ingels Group“ Danijoje ir „MVRDV“ Nyderlanduose. Pasak M. J. Zawadzkio, požiūris į viešbučių dizainą pastaraisiais metais labai pasikeitė. Dabar svarbu ne tik viešbučio kambario patogumas ar teikiamos paslaugos, bet ir pati pastato architektūra. Atsirado glaudaus objekto ryšio su gamta poreikis. Taip pat keitėsi ir daug esminių funkcinių schemų – pristatoma vis daugiau erdvių, kurių anksčiau neegzistavo. Pavyzdžiui, darbo erdvės, sujungtos su viešbučių vestibiuliais, suteikia galimybę kokybiškai praleisti laiką tiems, kas atvyksta į įvairias konferencijas ar darbo susitikimus. O viešbučiai, skirti jaunajai kartai (tokie kaip „Moxy Hotels“), siekia kurti erdves, suderinamas su jų gyvenimo stiliumi.

Šiuo metu „MJZ“ dirba su „condo“ viešbučių tipu, kurių verslo schema vis labiau populiarėja pasaulio rinkoje. Objektas (54 namai ir 40 viešbučio kambarių 5 žvaigždučių komplekse, esančiame 7 ha plote Mozūruose, šiaurės Lenkijoje) yra skirtas parduoti investuotojams, kurie jį nuomos pardavėjui, kad šis galėtų plėtoti verslą visus metus. Tai naujas populiarėjantis verslo modelis.