2 metus rekonstruotas Keistuolių teatras žada aukščiausios kokybės garsą

2021 m. lapkričio 17 d.

„Structum“ redakcija.

portalas@structum.lt

Spalio pabaigoje po dviejų metų pertraukos duris atvėręs Keistuolių teatras žiūrovus pasitiko stipriai atsinaujinęs – pastatytos patogesnės kėdės, įrengta geresnė vėdinimo sistema, nauja apšvietimo sistema ir moderniausia garso įranga. Teatro vadovai džiaugiasi, kad nuo šiol galės žiūrovus džiuginti itin kokybiškais renginiais, o įdiegti nauji garso sprendiniai teatro žiūrovams leis komfortabiliai mėgautis pasirodymais, o aktoriams patogiau jaustis scenoje ir kokybiškiau atlikti savo vaidmenis.

Iššūkis – turimą salę pritaikyti ir koncertams, ir spektakliams

Pasak Keistuolių teatro vadovo, aktoriaus ir režisieriaus Aido Giniočio, bloga akustika buvo vienas didžiausių nuo 1993 metų veikiančio teatro galvos skausmų. Statyta kaip konferencijų erdvė, Keistuolių teatro pagrindinė salė nebuvo pritaikyta nei koncertams, nei spektakliams. Todėl rekonstrukcijos metu garso sistemos projektavimui ir adaptavimui prie esamos salės topologijos buvo skiriamas didelis dėmesys.

„Esame koncertuojantis teatras, todėl mums labai svarbu muzikos kokybė. O ji buvo labai prasta. Ilgą laiką kankinomės su bloga akustika ir nešvariu garsu. Kiek kviesdavomės specialistų suvaldyti garso bangas, kad jos nesimuštų į galinę sieną ir nesirinktų salės kampuose, jiems vis nepavykdavo. Dabar esu labai patenkintas nauja garso sistema. Džiaugiuosi, kad ir žiūrovai, visi be išimties sakė, kad garsas ryškiai pagerėjo“, – po rekonstrukcijos džiaugėsi A. Giniotis.

Keistuolių teatrui naują garso sistemą projektavusios  ir diegusios įmonės „Sonus exsertus“ technologijų vadovas Mindaugas Indrašius neslepia, kad jiems teko gana sudėtinga užduotis. Nors įmonė moderniausius sceninių technologijų sprendimus jau yra įdiegusi ne vienoje Lietuvos kultūros įstaigoje, Keistuolių teatro pagrindinės salės nestandartinis išplanavimas ir netradicinis teatro pasirodymų pobūdis reikalavo su garso sistema atlikti garso sklidimo simuliacijas itin preciziškai ir kruopščiai.

„Keistuolių teatro salės išplanavimas  nėra „perliukas“ žiūrint iš architektūrinės akustikos pusės – ji vėduoklės formos, gan plati ir turi labai statų parterį. Todėl tam, kad pasiektume kuo geresnę akustiką ir tuo pačiu švarų, raiškų garsą, atlikome daug namų darbų, pritaikėme unikalius, specialiai  šiam projektui kurtus sprendinius“, – pasakojo M. Indrašius.

Salėje įdiegta pasaulyje lyderiaujančio amerikiečių gamintojo „Meyer Sound“ garso sistema. Šio gamintojo įrangą, kuri šiuo metu diegiama ir Nacionaliniame dramos teatre ir Druskininkų kultūros centre, naudoja tokios pasaulinio garso kultūros įstaigos kaip Maskvos didysis teatras, Dublino konferencijų centras „Dublin Docklands“, Duke Ellington menų akademija Vašingtone, Svetlanovo vardo koncertų salė Maskvoje, „Cirque du Soleil“ šou Las Vegase. „Meyer Sound“ garso sistemas visuose savo koncertuose naudoja ir tokie pasaulinio garso atlikėjai kaip Michael Bublé, Metallica.

Jokios perteklinės vizualinės taršos

Diegdami garso sistemą Keistuolių teatre „Sonus exsertus“ specialistai siekė, kad garsas vienodai gerai skambėtų tiek kiekvienoje sėdimoje vietoje žiūrovinėje salės dalyje, tiek scenoje.

Tam technologijų ekspertai pasitelkė modernią lazerinę skenavimo technologiją. Jos didžiausias privalumas tas, kad sukūrus labai tikslų 3D salės modelį, juo remiantis galima simuliuoti garso sklidimą ir padengimo tolygumą, ir koreguoti jį panaudojant daugiau įrenginių ar pakeitus jų išdėstymo taškus.

Simuliacijose dalyvavo ir teatro vadovas A. Giniotis, kėlęs ir daugiau tikslų nei geras skambesys ir akustika.

„Ta mūsų salė – ne pyragėlis. Buvo daugybė niuansų, kurie spraudė ir mus, ir garso technikos planuotojus į kampus. Bet, gerai atlikę namų darbus, „Sonus exsertus“ specialistai sugebėjo išspausti patį geriausią rezultatą. Be to, man buvo labai svarbu išlaikyti ir gražų estetinį vaizdą – tai yra neapkrauti scenos kolonėlėmis.

Suprantu, kad norint išgauti geriausią garsą kolonėlės turi stovėti priekyje, bet teatre tai teršia vaizdą. Todėl norėjau, kad kolonėlės ir garso monitorinės sistemos būtų „nematomos“, – keltais tikslais dalijasi A. Giniotis.

Į teatro vadovybės pageidavimus įsiklausę technologai pasiūlė itin kompaktišką, bet didelės galios garso sistemą, iš kurios sklindantis garsas vienodai gerai ir su kokybiška raiška pasiekia skirtingose salės vietose sėdinčius žiūrovus.

Privalumai ne tik žiūrovams, bet ir atlikėjams

Kokybiškas garsas svarbus ir atlikėjams – aktoriams, muzikantams, dainininkams. Tam, kad jie galėtų geriau girdėti kiekvieną natą, sceninius efektus, rekonstrukcijos metu buvo įdiegta monitorinė garso sistema ir kolonėlės patalpintos pačioje scenoje. Teatro vadovas juokiasi, kad dabar, kai nebeliko papildomų trikdžių ir galima gerai girdėti kiekvieną natą, instrumentą ir balsą, atlikėjai yra priversti muzikuoti dar geriau.

„Su naująja monitorine sistema garsas įgavo konkretumo ir aiškumo. Dabar galime puikiai girdėti savo monitorių, o šalia esančio atlikėjų monitoriai nebetrukdo. Žinoma, su tuo kyla kitas iššūkis – dabar negalime daryti „kliurkų“, nes viskas labai gerai girdisi. Nebegalime pasislėpti už papildomo keliamo triukšmo“, – šypsosi A. Giniotis.

Išskirtinis sprendimas pasiūlytas ir garso operatoriams. Įdiegtas skaitmeninis garso valdymo pultas. Laiką ir resursus taupantis pultas „DiGiCo S21“ leidžia iš anksto įrašyti tam tikrus pasirodymo elementus, ir juos, be jokių trikdžių panaudoti naujiems spektakliams ir pasirodymams.

Lietuvoje garso kokybės kartelė užkelta aukštai

Pasak „Sonus exsertus“ technologijų vadovo M. Indrašiaus, Keistuolių teatras – puikus pavyzdys, kaip šalies kultūros įstaigos koja kojon žengia su naujausiomis technologijomis, siekia savo lankytojams pasiūlyti kokybiškus renginius, pilnai įsitraukia į projektines stadijas, duodami įžvalgų iš savo ilgametės patirties.

Specialistas pastebi, kad atsinaujinantys Lietuvos teatrai ir koncertų salės didelį dėmesį skiria įrangos kokybei ir renkasi moderniausią, tuo metu rinkoje esančią geriausią įrangą, užtikrinančią aukščiausios kokybės garsą, apšvietimą, vaizdą.

„Toks požiūris – pagarba žiūrovui ir klausytojui. Be to, inovatyvios technologijos išplečia galimybes menui vystytis, padeda menininkams kurti kito lygio šedevrus“, – įsitikinęs M. Indrašius.

Paklaustas, kaip atskirti kokybišką garsą nuo nekokybiško, technologijų specialistas patarė išbandyti paprastą metodą – jei net labai garsiai grojant muzikai galite susikalbėti su greta esančiu žmogumi, vadinasi salėje įdiegta kokybiška muzikos sistema.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2021/11/soninis.gif

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!