Paryžiaus mados savaitėje (angl. Paris Fashion Week), pristatant 2019 m. pavasario–vasaros kolekcijas, įvyko netikėtas mados ir architektūros dialogas. Kolekcija buvo pristatyta „Palais de Tokyo“. Anot mados dizainerio Ricko Owenso, ją įkvėpė visame pasaulyje žinomų statinių konstrukcijos.
1994 m. karjerą pradėjusio kūrėjo teigimu, kolekcija skirta ryžtingoms raganoms, mistikams, žyniams ir šamanams, gyvenantiems kalnuose ir ieškantiems tvarkos bei teisingumo. Tačiau, nors kolekcija simbolizuoja mistiką bei visatai deramą tvarką, iš tiesų ji yra įkvėpta architektūros statinių, o tiksliau – dviejų hipotetinių pastatų. Amerikos dizaineris rėmėsi Babelio bokšto ir Rusijos architekto Vladimiro Tatlino 1919 m. sukurto Konstruktyvistinio bokšto modelio koncepcijomis.
Piramidės koncepcija
Pristatymą dizaineris pradėjo modeliais, imituojančiais piramidžių koncepciją. Gal ir nebūtų labai įspūdinga, jeigu piramidės formos modeliai nebūtų pristatyti ant lėktuvo pakilimo tako, kurio gale stūksojo milžiniška medinė deganti piramidė. Pasak R. Owenso, stebuklu laikomos formos sudeginimas yra baimės, vilties, ramybės, amžinybės ir nihilizmo simbolis.
Nuotr. „Indigital“, „Owenscorp