Amerikoje atgimsta „Art Deco“ stilius

2019 m. rugpjūčio 21 d.

Prancūzai ir italai pasaulyje garsėja kaip didžiausi estetai. Tačiau kai amerikietė dizainerė Alyssa Kapito pristatė naują foną senai mansardai, kritikai išsakė viltį, kad jos pasiūlyti deriniai taps moderniosios klasikos pavyzdžiu Europoje. Juk viskas keičiasi ir akivaizdu, kad pasaulyje išpopuliarėjęs skandinaviškas interjeras tenkina ne visų skonį.  

Interjero dizainerė Alyssa Kapi pasakoja, kad vienas maloniausių pastarojo meto projektų –  net kelioms užsakovo šeimos kartoms priklausiusis mansardos įrengimas.

„Tai buvo naujos pradžios paieškos. Šis polėkis savotiškai romantiškas. Buvo nuostabu juos matyti tokius sujaudintus ir įsitraukusius į kiekvienos detalės kūrimo bei atrankos procesą“, – sako A. Kapito.

 Galbūt dar svarbiau, kad A. Kapito ir jos užsakovai buvo „visiškai pabaigę temą“ apie stilistiką. Jie norėjo raminančios neutralios paletės ir minimalistinių formų, primenančių klasicizmą.

„Aš esu šio tūkstantmečio kūrėja, bet mano darbas peržengia šio dešimtmečio stereotipus. Manau, kad tai, ką siūlau, yra naujos tradicijos pradžia“, – sako dizainerė.

Menininkė studijavo renesanso meno istoriją Kolumbijos universitete. Iš tiesų, nuo pat savo vardu pavadintos studijos įkūrimo 2012 metais, „Kapito“ sukūrė daugybę erdvių, parodančių praeities vertinimus, matytus strategiškai išdėstytose vintažinėse ir antikvarinėse detalėse, tačiau aiškiai priklausančių dabarčiai, su šviesiais balkšviais paviršiais ir skulptūriškai švariomis formomis.

Susitarus dėl neutralios paletės ir minimalistinių, tačiau nesenstančių linijų, A. Kapito apžiūrėjo aukščiausios klasės baldų galerijas, ieškodamas „Art Deco“ ir modernizmo brangakmenių, tokių kaip „Pietro Chiesa“ stiklo ir žalvario šviestuvas. Medinis stalas, esantis po juo, yra Osvaldo Borsani kūrinys iš Morentzo.

Norėdama suprojektuoti šį aukštutiniame „West Side“ esantį butą, ji ieškojo „Art Deco“ baldų galerijose, tokiose kaip Bernd Goeckler, Maison Gerard ir Hostler Burrows.

Vienas pirmųjų ir reikšmingiausių pirkinių buvo „Pietro Chiesa“ šviestuvas su pailgomis stiklo plokštėmis ir kampinėmis žalvario detalėmis, kuris dabar kabo fojė virš glotnaus ovalo stalo su kūginėmis kojomis. „Tai nustatė viso buto toną“, – sakė A. Kapito apie armatūrą, neva sukurtą 30-ųjų pradžioje.

Mėgstamiausi radiniai

Buto plotas – beveik 300 kv metrų. Tarp dabar jame radusių vietą radinių yra 1940 metų Adolfo Wrengerio suprojektuoti figūriniai foteliai su subtiliomis medienos detalėmis. Taip pat du žalvariniai stalo „Croisillon“ šviestuvai, kuriuos sukūrė Jean Michel Frankas ir nedidelė ąžuolo konsolė, kurią pagamino Gio Ponti.

Siūlas, einantis per visą gyvenamąją aplinką ir jungiantis net kelis miegamuosius, svetainę, virtuvę ir pagalbines erdves yra gausybė lengvų, eglės ir dramblio kaulo atspalvių audinių.

Svetainėje yra židinys, prie kurio stovi du foteliai su medienos detalėmis.

„Namų savininkai turėjo didelę knygų kolekciją (tai buvo vieninteliai daiktai, kuriuos jie atsinešė iš ankstesnių namų). Todėl suprojektavau kelias knygų lentynas nuo grindų iki lubų. Ruda kėdė, aptraukta aksomu iš „Holland & Sherry“ ir pasirinktinis medžio bei bronzos kavos staliukas iš C. J. Peterso padėjo sukurti vyrišką bibliotekos toną“, – pasakoja menininkė ir vis pabrėžia, kad kiekviena detalė šiuose namuose atspindi „Art Deco“ stiliaus grožį moderniuose namuose.

„Dizainerė sukūrė ramią ir gražią oazę, kurios šiuo metu norėjome savo gyvenime“, – sako namų savininkai. Tai susituokusi pora, kuri beveik tris dešimtmečius gyveno „gerai panaudotame sename bute“, vos už kelių kvartalų nuo mansardos.

Stephen Kent Johnson/OTTO nuotr.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/09/V_JUNG_KNX_F_50_STRUCTUM-340x430.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!