Bendrovė, prikelianti tiltus naujam gyvenimui


Pašnekovo teigimu, įmonė „Consolvo Overflate“ priklauso skandinaviško kapitalo grupei „VSP Holding“, kuri jau daugiau nei 30 metų veikia Norvegijoje. Lietuvoje įmonės filialas įkurtas 2012 metais. Bendrovė nuomoja ir stato pastolius, teikia techninius sprendimus, užsiima betono remonto darbais, metalo antikoroziniu padengimu, remontuoja metalo konstrukcijas, jas keičia arba montuoja naujas, lieja betono konstrukcijas, taip pat atlieka kitus statybos darbus.
„Consolvo Overflate“ veikla šiuo metu plėtojama Norvegijoje, kur darbo jėga yra itin brangi ir labai vertinama. Tad įmonė aktyviai investuoja į naujausių įrenginių įsigijimą bei naudojimą kasdienėje veikloje. „Darbo užmokestis sudaro pagrindines veiklos sąnaudas įgyvendinant projektą. Tik turint naujausius įrenginius galima padidinti efektyvumą ir sumažinti žmonių darbo valandų skaičių. Be to, dirbant su infrastruktūros projektais itin svarbus tikslumas ir atliktų darbų kokybė, tai padeda padaryti naujausia technika ir įrenginiai“, – pasakoja E. Ramažauskas.
Bendrovė kasmet investuoja į darbuotojų kompetencijų tobulinimą ir žinių gilinimą pagal specializaciją. Pavyzdžiui, įmonėje yra keturi trečiojo lygio „Frosio“ inspektoriai. Šiuose mokymuose dalyvavęs ir egzaminą išlaikęs asmuo pripažįstamas atestuotu inspektoriumi, turinčiu teisę atlikti paviršių (dangų) patikrą, o jo išvada prilyginama eksperto išvadai.
E. Ramažauskas atskleidžia, kad „Consolvo Overflate“ specializacija yra metalo konstrukcijos laikomosios galios didinimas. Tilto rekonstrukcija gali vykti nuo tam tikrų tilto elementų remonto iki esminio konstrukcinio pakeitimo, kurį sudaro metalo antikorozija ir tilto konstrukcijos laikomosios galios didinimas. Pastarasis veiksnys smarkiai populiarėja ir ryškėja, nes transporto srautai kasmet auga, tačiau apskaičiuotos pastatytų tiltų apkrovos nesikeičia. Vadinasi, iškyla problema: gana neseniai – prieš 60 metų – pastatytas tiltas jau greitai taps nebetinkamas naudoti. Galima priimti sprendimą pagerinti leidžiamas tilto apkrovas. Siekiant šio tikslo, reikia atlikti tam tikrus inžinerinius darbus. Vėliau stiprinama tilto konstrukcija, montuojant papildomus jos elementus ir atliekant antikorozinę apsaugą. Įmonės veikloje buvo ne vienas atvejis, kai sena tilto konstrukcija buvo tiesiog išardyta ir esamų tilto pamatų vietoje sumontuota nauja – geresnė ir tobulesnė. Taip daryti tikslinga, jei ekonomiškiau pastatyti naują konstrukciją, nei gerinti senąją. Šis sprendimas ypač aktualus, kai tiltai itin seni, nes metalo kokybė prieš 100 metų buvo nepalyginamai prastesnė nei dabar.
Kalbant apie metalo antikorozinę apsaugą, Skandinavijoje itin populiaru purkšti išlydytą cinką ant švariai nusmėliuoto metalo paviršiaus (SA3) ir paskui uždažyti trijų sluoksnių dažymo sistema. Tokia danga paprastai išlieka ne mažiau kaip 50 metų, bet yra apie 50–60 % brangesnė nei normali trijų sluoksnių dažymo sistema. Ši sistema su užpurkštu karštu cinku išsiskiria stipria katodine apsauga. Skandinavijoje populiarėja alternatyva karštajam cinkavimui, dar vadinama šaltuoju cinkavimu. Tai populiaru remontuojant surūdijusias metalo konstrukcijas. Jas nusmėliavus atliekamas šaltasis cinkavimas, kuris išlieka taip pat ilgai kaip karštasis, o gal net ir ilgiau.
„Mūsų veikla orientuota į Skandinavijos rinką, šiuo metu darbus atliekame tik Norvegijoje, tačiau artimiausiu metu planuojame žengti ir į Švedijos rinką, nes šios šalies standartai ir verslo kultūrinė terpė yra labai panašūs. Lietuvos rinką nuolatos stebime ir taip pat planuojame teikti paslaugas šioje bei kitose Baltijos šalyse“, – sako E. Ramažauskas.
Stambiausi įgyvendinti projektai
Breviksbrua
Tai kabamasis 677 m ilgio tiltas, kurio pilonų aukštis – 46 metrai. Tai pirmasis tokio tipo tiltas, kurio remontą atliko „Consolvo Overflate“. Naudojant lynų atlaisvinimo įrangą, pakeisti visi vertikalių lynų inkarai (tiek viršuje, tiek apačioje), tilto viduryje seni lynai pakeisti naujais, suremontuoti kabamojo lyno vielapluoščiai ir nusmėliuoti, numetalizuoti (purškiant išlydytą cinką ant metalo paviršiaus) bei trimis sluoksniais perdažyti visi metaliniai paviršiai. Atlaisvinti ir suremontuoti visi 80 lynų ir abu kabantys lynai. Projektas sudėtingas, nes darbas vyko nestabdant eismo, o montuoti ir dažyti teko dideliame aukštyje. Projektas įgyvendintas per devynis mėnesius.
Langset bru
Atliktas kapitalinis tilto remontas: atstatytas betonas, suremontuotos metalinės konstrukcijos, jos smėliuotos iki trečiosios švarumo klasės. Konstrukcijos taip pat metalizuotos ir nudažytos naudojant trisluoksnę sistemą. Darbų apimtis: apie 10 000 m2 metalo paviršių atlikta antikorozinė apsauga, daugiau nei 120 m3 betono su papildomos armatūros instaliacija panaudota gelžbetoniui atstatyti. Bendrovė taip pat rekonstravo Hausmmans, Kalvoya, Brevik, Ulvøya, Minnesund tiltus ir įgyvendino kitų projektų, su kuriais galite susipažinti svetainėje www.consolvo.lt. 


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

„See Sea Park“: šviesos buveinė

„Osamu Morishita Architect and Associates“ priėmė iššūkį Fukui prefektūroje (Japonija) sukurti vietą, kurioje žmonės galėtų diegti naujoves ir plėtoti naujus…

Has photos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų