Dviratininkai Belgijoje dabar gali važiuoti dviračiu virš miško ir ežero

2020 m. vasario 7 d.

Dviračių takas prie Liumbergo (Belgijoje) pilies ir muziejaus po atviru dangumi, kuriame yra sodas, gamtos rezervatas, tvenkinys buvo nutiestas dar 1995 metais. Šio tako ilgis siekia 1 931 kilometrų. Kadangi tokio tipo maršrutai išpopuliarėjo ir kitose šalyse, regionas nusprendė atnaujinti taką ir į jį įtraukti atrakcionų, kurie sudarytų naujas dviratininkų patirtis natūraliame kraštovaizdyje. 

„Mes lankėmės Norvegijoje, kur pasirinktais keliais atradome Norvegijos vaizdingus maršrutus“, – sako Igoris Philtjensas, „Visit Limburg“  regioninio turizmo agentūros pirmininkas.

Menas, dizainas ir architektūra čia sukurta tam, kad dviratininkus pritrauktų prie žavingos, stebinančios gamtos.

„Vykdydami šį projektą mes atlikome intervencijas į tam tikrus kraštovaizdžius, siekdami užtikrinti, kad lankytojai galėtų dar labiau mėgautis kraštovaizdžiu nepažeisdami ir nenuvertindami jo“, – pasakoja pašnekovas.

Kelio dizaineriai įkvėpimo ieškojo iš Norvegijoje įgyvendintų sėkmingų projektų.Pirmasis prie tinklo pridėtas projektas buvo „Cycling Through Water“. Tai 199 metrų ilgio betoninis kelias per tvenkinį Bokrijke, parko kompleksą su XIX amžiaus pilimi, muziejus po atviru dangumi, medelynu, gamtos rezervatu ir istorinių tvenkinių kompleksu.

Architektai „Lens° ass architecten“ suprojektavo dviračių taką, kurio viršus yra lygus su vandeniu, o kraštovaizdžio architektūros įmonė „BuroLandschap“ integravo trasą į aplinką.

Vidutiniškai 650 lankytojų kasdien keliauja dviračiais šiuo taku per vandenį, o laisvadieniais pėsčiųjų takas talpina 3500 lankytojų.

„Projektas užtikrino, kad saugomo gamtos rezervato pažinimo galimybės labai pagerėtų. Jau dabar galime pastebėti, kad čia vėl dauginasi retų varliagyvių, o dviratininkų skaičius auga kartais“, – sako Pieter Daenen iš „BuroLandschap“.

Kita kelio atkarta pastatyta 36 metrų atstumu nuo pirmosios. Dviratininkai per spygliuočių mišką keliauja žiediniu taku, kuris nuo žemės paviršiaus pakyla beveik 33 pėdas, t.y. daugiau nei 10 metrų. Projektą sukūrusi „BuroLandschap“ sumažino poveikį aplinkai.

„Konstrukcija buvo kiek įmanoma statyta dirbtuvėse, o tada atvežta ir visiškai surinkta vietoje, kaip didelis galvosūkis. Į apskritimo centrą mes įdėjome didelį 121 pėdų (36 metrų) aukščio statybinį kraną, kuris buvo toli virš medžių ir leido pastatyti visą konstrukciją, nepažeidžiant nė vieno medžio. Naudodami statybinį kraną išvengėme dirvožemio sutankinimo ir nereikalingo miško kirtimo likusioje miško išteklių dalyje“, – sakė P. Daenenas.

Limburgas šiemet pristatė dar du projektus. Vienas iš jų – „Cycling Through the Heathland“, esantis Hoge Kempen nacionaliniame parke.

„Tai įspūdinga 984 pėdų (299 metrų) ilgio konstrukcija, kuri sujungs nacionalinį parką iš abiejų pusių ir suteiks dviratininkams įspūdingą kraštovaizdžio vaizdą“, – sako I. Philtjensas.

Architektų nuotr.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2020/04/PAROC_ULTRA_2020_Structum_340x430.jpg

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!