„Google“ įrodė, kad žmogaus sėkmę ir savijautą lemia dizainas

2019 m. balandžio 10 d.

„Google“ Milano dizaino savaitės metu, bendradarbiaudama su JAV mokslininkais iš John Hopkins universiteto pristato parodą, kuri atskleidžia kokią milžinišką įtaką mūsų sveikatai turi estetinė patirtis.

Parodoje eksponuojami trys kambariai su subtiliais, kontrastingais interjerais. Kiekvienas iš jų buvo sukurtas naudojant neuroaestetikos principus – mokslo kryptis, kuri tiria kaip vizualinė estetika gali paveikti mūsų smegenis ir fiziologiją.

Su įvairiais apšvietimais, garsais, kvapais ir tekstūromis, kuriuos kuria „Space for Being“ instaliacija, kambariuose skatinami skirtingi lankytojų jausmai. Tikslas – įrodyti, kad geras dizainas turi teigiamą poveikį fizinei ir psichologinei žmogaus gerovei.

„Dizainas veikia viską“, – paaiškino Ivy Ross, „Google“ technikos projektavimo viceprezidentė.

„Tai, kuo nuspręsite apsupti save, paveiks jūsų gerovę ir kūną, ir tai, kad neurologija tai įrodė, mus džiugina“, – sakė ji.

Kūnas nemeluoja

Spaudai I. Ross pasakojo, kad būdama Milane, galime pamatyti kaip mūsų pasirinkta aplinka mus veikia. Iki šiol buvo manoma, kad aplinka atspindi mūsų vidinę būseną. Tai pasirinkimas, tačiau „Space for Being“ įrodo, kad dizainas yra svarbesnis nei buvo manyta iki šiol. Jis gali nulemti Jūsų nuotaikas, fizinę savijautą, pasiekimus darbe, sėkmę gyvenime.

„Google“ tyrinėja neuroaestetinį dizainą su „Space for Being“ instaliacija. Ant lankytojų rankų užrišama speciali apyrankė, kuri identifikuoja jų fiziologinę reakciją į kiekvieną erdvę, o vėliau gautus duomenis išanalizuoja ir pateikia lankytojams.

Apyrankę „Google“ pagamino bendradarbiaudama su Johns Hopkins universiteto Tarptautiniu meno ir proto laboratorija, vadovaujama Susan Magsamen.

Naudojant keturis jutiklius matuojami specifiniai fiziologiniai atsakai, kaip pavyzdžiui, širdies susitraukimų dažnis ir odos laidumas.

Aplankius tris kambarius, lankytojams pateikiama individuali ataskaita, kurioje informuojama, kokioje erdvėje jie jaučiasi „patogiausiai“, atsižvelgiant į jų realaus laiko fiziologinius atsakymus.

Jokių asmeninių nuostatų

Šias erdves suprojektavo architektūros studijos „Reddymade“ architektė Suchi Reddy. Tai suteikia visiems trims kambariams bendrą estetiką, kuri padeda išvengti asmeninio skonio, turinčio įtakos lankytojų reakcijoms. Taip rezultatai gaunami tik iš jutimo paleidiklių.

Pirmame kambaryje „Essential“ yra pasirinkti šilti, žemiški tonai su minkštais baldais ir apšvietimu. S. Reddy, kurdama šį kambarį, siekė sukurti apvalią saugaus urvo,„įsčių“ erdvę.

Sienos pamušalo dalis – tai specialiai užsakytas olandų vizualiojo menininkės Claudy Jongstra gobelenas, dažytas naudojant natūralius dažus, pagamintus iš studijoje auginamų gėlių.

Antrasis kambarys „Vital“ yra sukurtas žaismingiau, čia nešykštėta ryškių spalvų ir daug šviesos. Interaktyvios „pop-up“ knygos, užpildytos 3D kūriniais, supa aplinką, kad sužadintų lankytojų susidomėjimą.

Architektė trečią kambarį apibūdina kaip rafinuotą, kuriam būdingi tylūs plieno, medžio ir odos tonai. Šis kambarys yra elegantiškas, jame minimalus dizainas.

Visos trys patalpos yra skirtos atspindėti kasdienius gyvenamuosius plotus, tokius kaip poilsio erdvės ir valgomieji, siekiant padėti žmonėms suvokti, kad jie turi galią tobulinti savo gerovę, nes paprastai žmogus keičiasi namuose.

„Jūs galite pakeisti savo aplinką, jūs galite sukurti erdves, atitinkančias jūsų poreikius, ir tai yra sąmoningas sprendimas“, – sakė architektė.

Lankytojų gauta ataskaita atrodo kaip apskritimas, nudažytas akvarelėmis, o mėlynos spalvos sritys parodo, kada lankytojas jautėsi ramus, ir rožinės spalvos purslai identifikuoja vietas, kuriose lankytojas buvo susijaudęs, jo pulsas padažnėjęs, kvėpavimas pagilėjęs ir širdis plakė greičiau.

Vizualizacija išties patraukli, o duomenys tikslūs. Tas pats žmogus eidamas per kambarius net keletą kartų, gauna tuos pačius rezultatus. Nepaisant to kokia nuotaika įėjo į parodą.

„Google“ kompanija Milano dizaino savaitėje į save pritraukia išskirtinio dėmesio jau antrą kartą. Koorporacijos atstovė spaudai sakė, kad jų tikslas ne tik dizaino poveikio tyrimas, tačiau ir siunčiama paprasta kompanijos žinutė – ateityje elektroniniai prietaisai gali tapti geriau integruoti į žmonių gyvenimus, gali atnešti didesnę naudą, tapti patogesniais.

„Google“ nuotr.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/09/V_JUNG_KNX_F_50_STRUCTUM-340x430.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!