Harbino operos teatras arba Šiaurės Kinijos architektūros plėtra


MAD architektai (architektūros studija MAD Architects“) pristatė pabaigtą Harbino operos teatrą, esantį Šiaurės Kinijos mieste Harbine850 000 kvadratinių pėdų (259 080 kvadratinių metrų) gigantas patogiai įsitaisęs 444 ha teritorijoje iškart pritraukė pasaulio architektų dėmesį.  

Harbino Songhua upėje įkurdintas statinys patogiai talpina 1600  žmonių, mažesnysis teatras dar apie 400 lankytojų. Tai salos kultūros centras, kuris per aštuonis metus pavirto į parametrinės architektūros šventovę.  

Šiaurės Kinijoje Harbino miestas įsikūręs ne pačioje maloniausioje klimatinėje zonoje. Tai vadinamoji šalčio dykuma. Aplinkui sniegas ir ledas, atšilus orams ir patvinus upei gruntas išplaunamas, čia pasirodo ir nemažai smegduobių. Todėl architektai rėmėsi vandens ir vėjo jėgainių statybos pavyzdžiu. Vis dėlto, pastatui suteikdami savitą tapatybę, kurioje persipina menas ir kultūra. Pastato forma tobulai prisitaiko prie atšiauraus kraštovaizdžio ir susilieja su gamta.  

„Mes įsivaizduojame Harbino operos teatrą kaip ateities kultūros centrą – didžiulę veiklos vietą, taip pat dramatišką viešąją erdvę, kuri įkūnija žmogaus, meno ir miesto tapatybės integraciją, kartu sinergiškai susiliejant su supančia gamta“, – sakė M. Yansong, kompanijos MAD Architects įkūrėjas.  

Pastatui grubumo ir jėgos suteikia kreivinis fasadas, sudarytas iš lygių baltų aliuminio plokščių, kurios persipynusios tampa krašto ir paviršiaus poezija, minkštumu ir ryškumu. Kelionė prasideda kertant tiltą į Harbino kultūros salą, kur banguojanti architektūrinė masė supa didelę viešąją aikštę, o žiemos mėnesiais panyra į snieguotą žiemos aplinką. 

Architektūrinis proceso choreografas yra konceptualus pasakojimas, kuris transformuoja lankytojus į atlikėjus. Atvykę į didžiulį fojė, lankytojai mato dideles skaidrias stiklo pertvaras, apimančias didžiulę fojė, vizualiai jungiančią interjerą su besisukančiu fasadu ir lauko aikštele.  

Interjere yra stiklo piramidės, lygus paviršius pakaitomis pereina į išraižymus. Tai aliuzija į švelnaus sniego ir ledo, esančio šaltame klimate, sintezę.  

Norint suteikti šilumos ir jaukumo šaltai ledo erdvei, interjere panaudota plakiruota mediena. Medinės sienos švelniai gaubia pagrindinę sceną ir teatro salę. Beje, šis sprendimas pasitarnavo ir puikiai akustikai užtikrinti. Didžiąją salę iš dalies apšviečia stoglangis, kuris sujungia auditoriją su išoriniu ir lauko praėjimu. 

 Antrojoje, mažesnėje salėje, interjeras sklandžiai sujungiamas su išoriniu vaizdu per didelį panoraminį langą. Ši garso nepraleidžiančio stiklo siena suteikia natūraliai vaizdingą foną pasirodymams ir aktyvina sceną, ne tik išplečiant lauko aplinką, tačiau ir suteikiant daugiau interjero galimybių. 

Operos rūmai pabrėžia visuomenės dalyvavimo svarbą teatre. Pakilę į pastato viršų, lankytojai atsiduria milžiniškoje panoramos aikštelėje. O sušalus, jie kviečiami buriuotis į tą patį fojė.  

Nepaisant sudėtingos operos rūmų tipologijos, MAD išreiškia gamtos įkvėptą architektūrą, prisotintą vietos identitetu, kultūra ir menu. Harbino operos rūmai gilina emocinį visuomenės ryšį su aplinka, todėl architektūra yra teatrališka tiek pasakojimo erdvėse, tiek ir kraštovaizdžio kontekste.  

Projekto autorių nuotr.  


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų