Jūs privalote tai pamatyti – Kinijoje statomas didžiausias pasaulyje oro uosto terminalas

2019 m. balandžio 15 d.

Aktyviausi oro uostai pasaulyje, pagal keleivių skaičių, yra Atlanto, Gruzijos ir Pekino. Jie visi savo konkurentus lenkia dešimtimis kartų ir kasmet juos aplanko milijonai žmonių. Tačiau kaip atrodo didžiausias pasaulyje vieno pastato oro uosto terminalas? Šį rugsėjį Kinijos sostinėje duris atvers vienas iš tokių ginantų.

Net šešis kartus didesnis už prie Londono esantį Lutono oro uostą terminalas atvers Pekinui nematytas galimybes.

Pekino „Daxing” tarptautinis oro uostas yra didžiulis kompleksas, pastatytas Pekino, Kinijos pakraštyje, iš daugiau nei 220 000 tonų plieno. Šio terminalo projekto statybų kaina artėja prie 14 milijardų JAV dolerių (12,37 milijardų eurų). Ir tai dar ne pabaiga.

Vietinė spauda dvejoja dėl tokio milžino poreikio Kinijos sostinei, tačiau pastato administracija, atkerta, kad „Daxing“ per metus galės vežti 100 mln. keleivių. O 2025–aisiais tikimasi, kad oro uosto aptarnautų keleivių skaičius padidės iki 170 milijonų per metus. Oro uosto terminalas aptarnaus ne tik tarptautinius, bet ir vietinius maršrutus.

Beveik milijono kvadratinių metrų statinys turi du aukštus. Jame bus įrengta metro stotis, parduotuvės, kavinės barai, parkai.

Kitos planetos statinys

Pastatą sudaro šeši įėjimai. Toks šešių „prieplaukų“ dizainas įkvėptas tradicinės kinų architektūros, kuri dažnai sieja atskiras erdves tarpusavyje per centrinį kiemą. Skliautai, esantys skliautiniame stoge, suprojektuoti taip, kad užpildytų erdvę natūralia šviesa. Reikia pripažinti, kad naujasis terminalas jau dabar atrodo kaip iš kito pasaulio.

BBC neslėpė susijaudinimo, pamačius tūkstančius darbininkų, kurie čia pluša jau nuo 2016 metų, kada buvo pradėtos terminalo statybos. Pasak reporterio, statinys milžiniškas, tiesiog beribis, tačiau lengvas. Tą lengvumo pojūtį suteikia stiklinės lubos ir baltos spalvos interjeras, kuriame dominuoja lenktos formos. Šviesa suteikia čia laisvės pojūtį. Vienas iš įdomiausių sprendimų palikti stiklines pertvaras tarp keleivių įlaipinimo vartų ir lėktuvų angarų. Keleiviai gali matyti kai lėktuvai ruošiami kelionei, jaustis saugūs, pasitikėti skrydį aptarnaujančiu personalu.

Naudosis atsinaujinančiais ištekliais

Oro uosto „Daxing“ terminale bus naudojami atsinaujinantys energijos ištekliai. Čia jau yra įrengta daugiau nei šimtas lietaus surinkimo įrenginių ir saulės kolektorių. Šių pajėgumų užteks ne tik patenkinti visus oro uosto energijos poreikius, tačiau ir likusiu pertekliumi pasidalinti su metro stotimi.

Konstrukcijų įrengimas bus pabaigtas birželį, o rugsėjį oro uosto terminalas atvers duris. Ir mes galime tik įsivaizduoti kokiu transportavimo tašku taps Kinija. Spėjama, kad tai ženkliai paaugins ir taip sparčiai Europą lenkiančią Kinijos ekonomiką. Britai jau dabar spėja, kad šis oro uosto terminalas padidins transportavimo galimybes visame žemyne ir, galbūt, pakeis kelionių tradicijas.

Varžybos prasidėjo

Pastebėjus sėkmę ir pelną, kurį skaičiuoja kinai su dar net neatidarytu terminalu, planetos devintas labiausiai apgyvendintas metropolis Meksikas taip pat paskelbė apie naujojo oro uosto statybos planus. Architektų studija „Foster + Partners“ teigė, kad projektas bus pastatytas ant vyriausybės žemės, esančios netoli miesto „Benito Juarez” tarptautinio oro uosto, už maždaug 120 mlrd. eurų.

Naujasis, dar neįvardytas oro uostas turės vieną „X“ formos terminalą, šešis kilimo ir tūpimo takus, ir, žinoma, pakankamai pajėgumų kasmet suvaldyti 120 mln. keleivių, t.y. keturis kartus daugiau nei dabar veikiantis „Benito Juarez”.

Pasak „Foster + Partners“ atstovų, terminalas bus daugiau nei 1,83 milijonų kvadratinių metrų, o viršūnėje bus tris kartus didesnis nei įprastai skliautas. Tai reiškia, kad planuojama statyti didžiausią oro uosto terminalą pasaulyje, kuris rugsėjį duris atversiantį Pekino oro uosto terminalą lenks tiek dydžiu, tiek aptarnautų keleivių srautu.

Meksikas net neketina nusileisti ir dėl atsinaujinančių išteklių naudojimo. Spaudos pranešime tikinama, kad į pastato struktūrą bus integruotos saulės ir lietaus vandens surinkimo sistemos, kurios padės patenkinti daugumą oro uosto šildymo ir vėsinimo poreikių.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/06/silver-sky-baneris.gif

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!