Kaip atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą?

2019 m. rugsėjo 23 d.

Liko kiek daugiau nei mėnuo iki įsigaliojant Susisiekimo ministerijos atnaujintoms Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms. Jos įvestos tikintis palengvinti pristaikymą prie eismo miestuose kitimo tendencijų ir paspartinti jutiklinių šviesoforų valdymo įdiegimą.  

Miestuose vis labiau populiarėjant dviračiams ir plėtojant jiems skirtą infrastruktūrą, šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyti maži trijų spalvų dviračių šviesoforai, dviračių šviesoforai su krypties rodyklėmis bei dviračių šviesoforams taikomi techniniai reikalavimai.

Nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalios nauji šviesoforų signalų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį.

Pagal 2014 m. priimtus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, pasibaigus nustatytam pereinamajam laikotarpiui, nuo ateinančių metų šviesoforuose ties raudonu signalu neliks lentelių su žalia rodykle į dešinę. Pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles įrengti naujas tokias lenteles bus draudžiama jau nuo šių metų lapkričio 1 d. Tokių lentelių atsisakoma kaip nesaugaus ir jutikliniam šviesoforų valdymui netinkamo eismo organizavimo būdo.

Taisyklių pakeitimuose atsisakoma buvusių rekomendacinio pobūdžio nuostatų dėl žalio mirksinčio šviesoforo signalo kelių transportui trukmės. Ateityje tai leis savivaldybėms lanksčiau naudoti jutiklinį šviesoforų valdymą, kai šviesoforų signalų persijungimo tvarka ir trukmė pasikeičia pagal jutiklių signalus,  atsižvelgiant į transporto priemonių srautą.

Leis patogiau organizuoti eismą

Taisyklės leis lanksčiau nustatyti šviesoforų įrengimo vietas, todėl kelių (gatvių) savininkai galės patogiau organizuoti eismą. Siekiant užtikrinti gerą šviesoforų matomumą, numatyti reikalavimai, esant būtinybei, šviesoforus pasukti arba palenkti, atitraukti „Stop“ liniją nuo šviesoforo arba įrengti papildomus šviesoforus. Taisyklėse taip pat detaliau aprašomas eismo srautų reguliavimas šviesoforais esant skirtingoms situacijoms, nustatomos sąlygos, kurios padės lengviau pasinaudoti nustatyta pirmenybe.

Kalbinti specialistai spaudai pasakojo, kad yra dvi alternatyvos, kaip leisti važiuojantiems sankryžas kirsti greičiau, o drauge – neaukoti ir eismo saugumo.

Tai yra, mes ankstiname žalio signalo įsijungimą pėstiesiems, kurie gali anksčiau įžengti į važiuojamąją dalį ir ją kirsti. Transportui pėsčiųjų signalas įsijungia po kelių sekundžių ir, kai pėstiesiems žalia užgęsta, transportas dal kelias sekundes gali važiuoti sukti į dešinę be pėsčiųjų.

Antrasis būdas – papildomos šviesoforinės sekcijos sukantiems į dešinę. Tokiu atveju, aiškina specialistas, galima kur kas lanksčiau reguliuoti posūkius į dešinę, juos uždegti ilgesniam laikui. Tokie sprendimai įgyvendinti jau daugelyje sankryžų, o pats šviežiausias pakeitimas – Ukmergės ir Geležinio Vilko g. sankryžoje, kur nuo Geležinio Vilko g. tunelio atvažiuojantis transportas galėjo naudotis papildoma lentele ir sukti į dešinę iš esmės be sustojimo.

Pokyčiai jau vyksta

Rugpjūčio viduryje vienoje pagrindinių miesto eismo arterijų – Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryžoje – bus vykdomi eismo valdymo pakeitimai. Įrengus papildomą eismo juostą atvažiuojantiems nuo Žalgirio g. pusės, demontavus papildomą lentelę su žalia rodykle ties raudonu šviesoforų signalu judantiems nuo centro bei įrengus pėsčiųjų mygtukus, bus koreguojamas ir šviesoforų reguliavimas. Tai padės užtikrinti saugesnes sąlygas pėstiesiems, o pati sankryža taps pralaidesnė ir veiks lankstesniu režimu, rašoma SĮ „Susisiekimo paslaugos“ pranešime.

„Skaičiuojame, jog Geležinio Vilko – Ukmergės g. sankryžą intensyviausių srautų metu kerta virš 100 tūkstančių transporto priemonių per dieną. Siekiant pagerinti sankryžos pralaidumo rodiklius, rekonstrukcijos metu įrengta papildoma eismo juosta Geležinio Vilko g. atvažiuojantiems nuo Žalgirio g. pusės, o didinant pėsčiųjų saugumą demontuota papildoma lentelė su žalia rodykle ties raudonu šviesoforų signalu atvažiuojantiems Geležinio Vilko g. nuo centro bei įrengti pėsčiųjų mygtukai. Koreguosime šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas – po šių pakeitimų sankryža veiks lankstesniu visiems eismo dalyviams režimu, o važiuojantiems Geležinio Vilko g. nuo centro pusės raudonas šviesoforo signalas bus įjungiamas tik tuomet, kai per sankryžą norintys pereiti pėstieji aktyvuos sensorinį pėsčiųjų mygtuką“, – dar rugpjūtį sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Vykdant sankryžos rekonstrukcijos ir šviesoforų reguliavimo pakeitimo darbus, taip pat šioje vietoje atnaujinami šaligatviai, sankryžos apšvietimas ir tiesiami nauji dviračių takai.

Susisiekimo ministerijos informacija ir nuotr. 

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/09/V_JUNG_KNX_F_50_STRUCTUM-340x430.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!