Kaip laimėti architektūros konkursą?

2018 m. liepos 3 d.

Admin Structum.

Unikalumo paieškos negali tapti dogmomis, o originalumas neapibrėžiamas taisyklių rinkiniu. Vis dėlto sėkmei ir laimėjimams kartais tereikia tinkamų darbo principų. Todėl pažadu, kad čia pateikti patarimai  taps kontroliniu sąrašu, užtikrinančiu aukštus reitingus architektūros konkursuose.

Dalyvaukite

Nors vyksta įvairių diskusijų apie architektūros konkursų naudą architektams, neturėtumėte praleisti progos dalyvauti skelbiamuose konkursuose. Juk net ir nepasičiupę trokštamo objekto, įgysite patirties, įskaitant papildytą darbų aplanką.

Atviri konkursai yra puiki galimybė architektams, siekiantiems padidinti savo vardo žinomumą. Pripažinimo laukiantiems architektams sėkmingiausi buvo 2012 m. Vengrijos Vyriausybės organizuoti keturi viešieji muziejaus pastatų konkursai. Juose tuomet dalyvavo 500 architektų, iš kurių buvo išrinkti trys finalininkai. Laimėtojas „Sou Fujimoto Architects“ tapo žinomas ne tik Budapešte, Sankt Peterburge, bet ir Floridoje.

Išsiaiškinkite konkurso organizatorių lūkesčius

Konkursai organizuojami norint išrinkti labiausiai užsakovų lūkesčius atitinkančius projektus. Tad nesibaiminkite konkurso organizatoriams užduoti papildomų klausimų ir nuodugniai ištirti jų lūkesčius bei požiūrį į dizainą, medžiagas. Dar geriau, jeigu yra galimybė paanalizuoti konkurentų darbus. Sužinoti organizatorių lūkesčius nereiškia įsprausti save į rėmus. Atvirkščiai, kartais tiesiog būtina atsikratyti įprastos pastatų tipologijos suvokimo. Ši informacija padės sukurti novatoriškus ir funkcionalius projektus.

Atsižvelkite į funkcionalumą

Kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, dauguma dizainerių susitelkia į projekto estetiką ir pamiršta pastato funkciją, jo viešąją sąveiką, kraštovaizdžio sprendimus.

Jeigu bus laikomasi visų kitų konkurso organizatorių pateikiamų reikalavimų, konkurso organizatoriams pateikite ir kontekstinių įrašų. Jeigu jie bus kokybiški, perteiks patrauklų kraštovaizdžio vaizdą ir kruopščiai bei tiksliai paaiškins jūsų pasirinktą koncepciją, teisėjams bus lengviau jūsų siūlomą projektą išskirti iš kelių dešimčių konkurso dalyvių.

Kurkite charizmatišką dizainą

Dar viena akivaizdus, bet neretai pro akis praslystantis faktas tas, kad dažniausiai siekiama projektus padidinti, taip lyg manipuliuojant projekto pagrįstumu. Vis dėlto charizmatiškas dizainas leis perteikti žinutę, užtikrins, kad visuomenei ir konkurso organizatoriams jūsų siūloma koncepcija bus patraukli.

Geriausias to pavyzdys – Sidnėjaus operos teatras. Jørnas Utzonas buvo jaunas ir nežinomas architektas, kol jo sukurto Sidnėjaus operos teatro dizaino koncepcija patraukė garsiojo architekto Eero Saarineno dėmesį. Pastarasis paskelbė, kad Sidnėjaus operos teatras – išskirtinis architektūros ir inžinerijos novatoriško kūrybiškumo pavyzdys.

Klauskite trečiųjų šalių

Gali atrodyti juokinga, bet garsiausi pasaulio architektai išduoda, kad, prieš dalyvaudami konkursuose, vizualizacijas neretai parodo tretiesiems asmenims. Nesivaikykite objektyvumo, gaukite atsiliepimų ir kritikos apie savo darbą iš žmonių, kurie niekaip nėra susiję su projektu. Jums bus pateikiamos naujos perspektyvos, kurios naudingos visam projektui. Jeigu atsižvelgsite į pastabas, užsitikrinsite, kad jūsų siūloma idėja patrauks mases. 

Laikykitės terminų

Vaizduotė neturi ribų, bet jos realizavimas turi labai griežtai nustatytus terminus. Konkurso sudarymo procesas yra įtemptas, todėl galutiniai darbai turi būti pateikiami laiku ir reikiamu formatu.

/img/banners/Artwork Milena_Structum_340x600px.gif
Būk pirmas!