Kaip sukurti dramatišką, rūke paskendusį statinį?

2019 m. gegužės 10 d.

Architektų studijos „Muir“ ir „Openwork“ Melburno Viktorijos nacionalinėje galerijoje sukūrė rūko apsuptą paviljoną, esantį skulptūrų sode. Rūko ir paslaptingomis spalvomis apšviestas statinys saulės atokaitoje atrodo išties pritrenkiančiai.  

Paviljonas atrodo panašus į „serijinių trinkelių seriją“, kurios audimas vyksta galerijos sode. Paviljonas yra pagamintas iš 515 vienetų pagal užsakymą supjaustytų ir juodai dažytų faneros plokščių. Tam, kad atsirastų įdubimai, plokštės įkastos į pusės metro gylį.

„Mes pasirinkome medžiagą, kurios panaudojimas galėjo padėti pasiekti įvairių improvizacijų. Klijuotinė fanera buvo reikalinga ne tik tam, kad išlaikyti struktūrą, apibrėžti sieną, bet ir garantuoti statinio pusiausvyrą“, – sakė architektai.

Architektai pasakoja, kad buvo pasirinktas juoda medžiagų spalva, nes šis šešėlis yra lyg paveikslas, eksponuojamas kraštovaizdyje. Zigzago formos sienos kyla iš oranžinės ir geltonos spalvos augalų pievos.

„Konkurse prašoma architektų sukurti struktūrą „Grollo Equiset“ sodui, todėl vienas iš pirmųjų klausimų, kuriuos mes uždavėme, yra tai, kas yra sodo architektūra. Ar jos tradicijos susiformavusios? Jeigu taip, tai kokios? Todėl mes įkvėpimo sėmėmės iš originalaus pastato, kurį 1959 metais sukūrė „Grounds“ architektai. Tai nėra tiesioginės nuorodos, bet yra sąmoningas klaidingas vertimas – vaizdas tampa planu”, – sakė „Muir“ įkūrėja Amy Muir.

Laikinajam naudojimui skirtas paviljonas yra suprojektuotas taip, kad jį būtų lengva perdirbti arba išmontuoti ir vėliau naudoti pakartotinai.

Rūkas – oro filtravimui

Pasak architektų,  buvo nuspręsta sukurti rūko efektą, kuris atliktų oro filtravimo, kvapų šalinimo funkcijas. Tai simbolizuoja užterštumo problemas, tokias iki skausmo pažįstamas ir opias tankiai urbanizuotose teritorijose. Paviljono viduje buvo integruotos standartinės oro drėkinimo sistemos. Jos žinomos ir naudojamos jau daugiau nei 50 metų. Vis dėlto, tradicinėje architektūroje idėja paskandinti pastatą rūke būtų labai nepraktiška. Tuo tarpu besiformuojančioje sodo architektūroje tai yra pasiteisinusi idėja.

Paviljonas greitai išpopuliarėjo tarp sodo lankytojų. Tai ketvirtas paviljonas, pastatytas Nacionalinės Viktorijos metinės architektūros konkursui. Šis konkursas suorganizuotas, minint galerijos penkiasdešimtmetį. Todėl jam skirtas ypač didelis dėmesys.

Vokietijoje Štutgarto universitetas taip pat neseniai baigė du paviljonus Bundesgartenschau sodininkystės parodoje, kurią pastatė robotai ir kurie buvo skirti sukurti gamtos imitaciją. Paviljonai ne tik vizualiai sukurti taip, kad atvaizduotų gražiausius gamtos kampelius, tačiau juose skleidžiamas natūralūs miško ar ežero kvapai, reguliuojama temepratūra ir saulės spindulių kritimo kampas.

MUIR architektai dažniausiai kuria projektinius pasiūlymus, remdamiesi pasakomis ir legendomis. MUIR didžiuojasi tuo, kad yra įtraukūs, pripažįstant, kad stiprūs ir sėkmingi projektai yra bendradarbiavimo tarp kliento, bendruomenės ir dizaino komandos rezultatas.Praktikai vienodai vertina holistinį interjero ir išorės formos kūrimą.

Studijos vadovėAmy Muir yra dabartinė Australijos architektų instituto Viktorijos prezidentė, o pastaruosius trejus metus pirmininkauja Institutų apdovanojimų komitetui, nustatant glaudų ryšį tarp jos mokymo ir mokslinių tyrimų RMIT universitete, profesinės praktikos ir visuomenės interesų gynimo. 2016 metais ji apdovanota Australijos architektų instituto Viktorijos ir Nacionalinės architektūros premijos laureatė. Viktorijos nacionalinėje galerijoje, Melburne, pastatytas paviljonas išgarsino architektų studiją visoje šalyje.

Viktorijos nacionalinės galerijos nuotr.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/03/download-2.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!