Kaune pradedami „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo darbai. Ryga neatsilieka

2019 m. gegužės 16 d.

Admin Structum.

admin@estructum.lt

Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas – Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai. Tuo tarpu, Latvijos spauda praneša, kad įmonė, prižiūrinti 6 milijardų eurų „Rail Baltica“ infrastruktūros projekto statybą, gegužės 10 d. paskelbė viešųjų pirkimų konkurso laimėtojus. Konkursas buvo skirtas „Rail Baltica“ pagrindinės linijos projektavimui ir priežiūrai per Rygą, įskaitant susijusią infrastruktūrą, o laimėjusio pasiūlymo suma buvo 12 989 200 EUR, kurią pateikė konsorciumas, sudarytas iš dviejų Ispanijos bendrovių: IDOM ir INECO.

„Šiandien pradedamas svarbus „Rail Baltica“ darbų etapas – logistinio komplekso su europine geležinkelio linija, perkrovimo ir sandėliavimo terminalais kūrimas. Tai sustiprins „Rail Baltica“ linijos, kaip ekonominio koridoriaus, perspektyvas, ir atvers puikias galimybes Kaunui įsilieti į Europos transporto ir logistikos tinklą. Svarbiu ekonominiu partneriu taps Lenkija, mūsų tikslas – pilni krovininiai traukiniai“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Kauno geležinkelio mazgas – pati sudėtingiausia europinio geležinkelio „Rail Baltica“ projekto dalis, nuo kurio priklausys traukinių eismo planavimas visoje „Rail Baltica“ linijoje. Be to būtent iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos“, – sako Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.

Pasak jo, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia  bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Pasirengimas generalinei rangai

Pernai rudenį startavusių perengiamųjų rangos darbų metu buvo nukastas gruntas, išardytas geležinkelio kelias ir iešmai, pakloti drenažo tinklai, paruošta žemės sankasa, pakloti elektros, signalizacijos, ryšių kabeliai.

Generaliniai rangos darbai pradedami gegužę ir tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.

Dėl to Kaunas-Palemonas atkarpoje nuo gegužės 22 d. laikinai bus uždaromas traukinių eismas. Planuojama, kad ši eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens. Eismo pertraukos metu bus rekonstruojamas unikalus XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, kuriame bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis –  tokį techninį sprendimą  tunelyje Kaunas turės vienintelis pasaulyje.

Vietoj pervažų – tuneliai

Vietoj probleminės Amalių geležinkelio pervažos, kuri vairuotojus vargina kilometrinėmis spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems.

Jau kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose bus įrengti net du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai.

Šis požeminis infrastruktūrinis objektas po geležinkeliu taps pagrindiniu, kuriuo bus organizuojamas automobilių eismas Kauno pietrytiniu aplinkkeliu. Tunelio statybos finansuojamos pagal „Rail Baltica“ projekto geležinkelio ruožo Kaunas – Palemonas rekonstrukciją.

Pagrindinį statinį sudarys keturių arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni tuneliai pėstiesiems ir dviračiams.

Požeminės pėsčiųjų perėjos

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – tai Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, o taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R.Kalantos gatves.

Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.

Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjo pėstiesiems bei dviratininkams.

Nauja infrastruktūra

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota  3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.

Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, o visas ruožas bus aptvertas metalinio tinklo tvora. Joje bus įrengiami specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos gyvūnams.

Geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020-aisiais.

Sutvarkys miesto inžinerinius tinklus

Atliekant „Rail Baltica“ darbus visi inžinieriniai miesto tinklai, kurie kerta arba eina palei europinę geležinkelio liniją bus iškelti iš statybos zonos, pakeičiant juos naujais.

Visi šie darbai bus atlikti „Lietuvos geležinkelių“ lėšomis, kurių bendra suma siekia 14,6 mln. eurų.

Bendrovė savo lėšomis atnaujins miesto vandentiekio ir nuotekų šalinimo, šilumos gamybos ir tiekimo, elektros, komunikacijų, gatvių apšvietimo ir troleibusų kontaktinius tinklus.

Geležinkelio linija tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono – tai sudėtinė vadinamojo Kauno geležinkelio mazgo dalis. Šį mazgą sudaro trys atkarpos: Jiesia-Rokai, kurios rangos darbai baigti 2018 metų spalį; Rokai-Palemonas, kurios rangos darbai startuos 2019 metų pabaigoje ir Palemonas-Kaunas, kurios darbai vykdomi šiuo metu.

Pokyčiai Latvijoje

„Planuojama, kad šią sutartį pasirašys birželio mėnesį, baigus būtinas procedūras, įskaitant 10 dienų laukimo laikotarpį“, – sakė RB Rail atstovai. Greitųjų geležinkelių ruožas yra 56 km ilgio ir susideda iš trijų poskyrių, įskaitant nuorodą į Rygos tarptautinį oro uostą.

Laimėjęs dalyvis turės atlikti stebėjimo ir inžinerinius tyrimus. Iš viso „RB Rail“ iki šiol paskelbė 7 iš 11 viešųjų pirkimų konkursų detaliems statybos projektams, tai sudaro 57% visų trasos trasų visose trijose Baltijos šalyse.

„Rail Baltica“ bus tradicinė dvigubo bėgio elektrifikuota geležinkelio linija, kurios didžiausias projektinis greitis yra 249 km / h (maksimalus darbinis greitis 234 km / h) maršrutu iš Talino į Pernu – Rygą – Panevėžį – Kauną iki Lenkijos. Nauja geležinkelio linija bus 870 km. Ji turėtų būti baigta iki 2026 m.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/03/download-2.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!