Kinijos dienraštis gavo baudą už šmeižtą apie „Zaha Hadid“ verslo centro fengšui

2019 m. balandžio 11 d.

Vakar, Kinų dienoraščiui „Zhuhai Shengun Internet Technology“ buvo paskirta 200 000 juanių (30 000 JAV dolerių) bauda už „Zaha Hadid“ architektų suprojektuoto verslo centro šmeižtą. Teisme dienraščio atstovai pripažino, kad jiems buvo sumokėta už kritikos apie „Zaha Hadid“ projektą. Esą šis turi blogą fengšui.

Praėjusių metų lapkritį „Zhuhai Shengun Internet Technology“ paskelbė dienoraščio įrašą, kuriame kritikuojamas verslo centro „SOHO China“ vystymas projektas Pekine, kurį sukūrė architektų studija „Zaha Hadid“. Verslo centras turėjo iškilti Pekino šiaurės rytuose, netoli 798 meno zonos. Objektą sudaro trys išlenkti dangoraižiai, kurie yra atitinkamai 387, 417 ir 656 pėdų arba 117, 127 ir 199 metrų aukščio.

Fengšui, kuris tiesiogine prasme reiškia „vėjas ir vanduo“, yra svarbus aspektas Kinijos architektūroje. Pagal papročius „Fengšui“ pabrėžia palankų objektų išdėstymą. Tikima, kad galima iš anksto užkoduoti sėkmes arba nesėkmes per aplinkos, kurioje gyveni, dirba ar leidi didžiausią savo laiko dalį, kūrimą. Įrengiant prekybos centrus, biurų dangoraižius ir kazino visoje Azijoje naudojami tie patys principai, siekiant paskatinti gerovę ir pritraukti laimę.

Trečiadienį, Pekino teismas nusprendė, kad dienraštis privalo atsiprašyti „SOHO“ užsakovų ir „Zaha Hadid“, nes kenkėjiški komentarai spaudoje jau spėjo padaryti rimtų nuostolių įmonėms.

Teismas taip pat pažymėjo, kad dienoraščio teiginiai galėjo suklaidinti skaitytojus ir pažeisti žmonių nuomonę apie pastatą. Statinys tapo kontraversiškas.

Dienoraštis, kuriame pateikiamos su „fengšui“ susijusios architektūros, kraštovaizdžio ir vietos analizės, skatino „SOHO China“ nuomininkus kuo greičiau keisti patalpas, teigdamas, kad pirmojo aukšto dizaino parinkimas ir forma pritraukė neigiamą energiją.

„Keliai aplink šį verslo centrą sukuria blogą aurą, kuri simbolizuoja konfliktus. Viską kas „fengšui“ laikoma „tabu“, galima rasti šiame pastate“, – rašė korespondentai.

 „SOHO“ projektas 2018 metų pabaigoje buvo užimtas beveik 98 proc., – skelbia pastato užsakovai. Tačiau dienraštis nesustojo. Pasak korespondentų, verslo centre įsikilusios tokios kompanijos kaip dviračių dalinimosi platforma „Bluegogo“ arba „Panda TV“ per kelis mėnesius bankrutavo. „Verslo centre „SOHO China“ įsikūrusios bendrovės iš esmės seka viena tendencija: pradiniame etape jos sparčiai auga, vėliau praranda pagreitį ir galiausiai greitai mažėja“, – rašoma pranešime.

2014 m. „SOHO China“ buvo apdovanotas „Emporis“ dangoraižio apdovanojimu. Pasak „Zaha Hadid Architects“ interneto svetainės, trys dangoraižiai suprojektuoti taip, kad atrodytų kaip susipynę kalnai. Dangoraižiai turi lenktas ir kūgines formas. Aukščiausias ir ploniausias yra 200 metrų aukščio, o kiti du – šiek tiek platesni, 127 ir 118 metrų aukščio.

Jie sudaro keletą naujų viešųjų erdvių, skirtų aptarnauti pastatų gyventojus ir vietinę bendruomenę, įskaitant kraštovaizdžio sodus, centrinę aikštę ir parką. „Projektas reaguoja į miesto srautus ir leidžia natūraliai apšviesti kiekvieną pastatą iš visų pusių“, – sakė architektų komanda.

 „Dangoraižių formų siejimas nuolat kinta, kai žiūrima iš skirtingų krypčių; kai kurie vaizdai pasirodo kaip atskiri pastatai, o kitose – prijungtas ansamblis“, – pridūrė pašnekovai.

Šalia verslo centro yra daug pradedančiųjų bendrovių, taip pat technologijų kompanijų. Todėl 500 000 kvadratinių metrų kompleksas buvo sukurtas taip, kad pasiūlytų įvairias lanksčias atviro plano patalpas.

Išoriškai pastatai yra padengtas baltomis aliuminio juostelėmis, kurios skiria stiklą į siauras horizontalias juostas. Tai užtikrina saulės spindulių patekimą, bet taip pat sudaro langus, kurie padeda palengvinti pastato priežiūrą.

Pirmame aukšte yra prekybos centras. Taip pat yra trys požeminės automobilių stovėjimo aikštelės, kurios apart automobilių, talpina 8 256 dviračių.

Šiuo metu žinoma, kad paskirta bauda viršija 26 tūkst. eurų. Tačiau CNN korespondentams nepavyko susisiekti nei su  „SOHO“ projekto užsakovais, nei su dienraščio „Zhuhai Shengun Internet Technology“ autoriais.

Panašu, kad viešo atsiprašymo taip pat neteks sulaukti. Dienraščio paskyra paskelbus teismo sprendimą buvo operatyviai pašalinta.

Jerry Yin nuotr.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/03/download-2-1.jpg

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!