Sukurti aromatinę atmosferą ir pagerinti aplinką, suteikiant pageidaujamą aspektą – neutralumą, nostalgiją, šventiškumą ar šilumą – toks Kristinos ir Povilo Strolių, „Krispo“ kvapų namų šeimininkų, tikslas. Aromatų ekspertai ne tik per mylią uodžia įvairiausius kvapus ir kantriai moko kvapų pradžiamokslio pradedančiuosius, bet ir šeimomis bendrauja su svarbiausių pasaulyje kvapų namų savininkais.
„Kvapas neturi išmušti iš vėžių – gali užuosti ir pamiršti, tačiau po kurio laiko – jo ilgėtis“, – sako Kristina.
Užuosti ir jausti
Kas paskatino jaunuosius verslininkus pasinerti į kvapų pasaulį?
„Kvapai – puikiausias kelias į mūsų jausmus. Mūsų klientai visuomet buvo aplinką kuriantys žmonės. Ne vienas, atėjęs išsirinkti užuolaidų, vis pasiteiraudavo, ar padėtumėme priderinti šviestuvą ar kitą namų interjero detalę. Taip pradėjo augti mūsų asortimentas“, – prisimena Povilas.
Pasak verslininko, šviestuvai, kilimai ar vazos – tik techniniai objektai: atėjai, išsirinkai, nusipirkai.
„Su kvapais yra visiškai kitaip. Tai ilgas procesas, vieną kvapą gali rinktis tris dienas, jį prisijaukinti, išbandyti, apie jį kalbėtis“, – emocingai pristato Kristina.
„Interjero detalės patinka arba ne. O kvapai? Kvapai – tai emocija. Kartu tai ne prabangus įgeidis, o gyvenimo būdas. Kvapus renkasi tie, kurie nori sukurti šiltą, ramią aplinką, į kurią įnešama pageidaujama dvasia“, – jai antrina Povilas.
Kristina paaiškina, kad kvapai gali grąžinti į vaikystę, pabudinti, pakelti nuotaiką arba, atvirkščiai, nuraminti. Kvapas taip pat gali būti puikus antidepresantas, padedantis niūriomis ilgomis Lietuvos žiemomis.
Individualiems poreikiams
Kvapus savo verslui Povilas ir Kristina rinkosi labai atidžiai, o rasti geriausius kvapų mados namus, su kuriais galima būtų bendradarbiauti, taip pat nebuvo lengva. Profesionalūs kvapų specialistai ieškojo geriausios kokybės. Pasak jų, geriau jau visai nekvėpinti patalpos, užuot nuodijus aplinkinius kinišku sintetiniu kvapu, kuris gali erzinti, alergizuoti.
„Vieni mūsų tiekėjai sako, kad jų kvapus galima gerti! Taip ir turėtų būti“, – įsitikinusi Kristina. Povilas priduria, kad Lietuvoje tautiečiai jau nemažai dėmesio skiria maistui, tačiau apie kvapus dauguma dar tik atsargiai mokosi.
„Jaukios aplinkos harmonija labai susijusi su kvapais. Malonioje erdvėje, ar tai būtų namai, ar viešbučio vestibiulis, visi norime jaustis ramiai ir saugiai, ji turi teikti poilsį. O tam svarbus ir gaivus oras, ir gera nuotaika, todėl net kokybiškus kvapus mes padedame pasirinkti individualiai tinkančius konkrečiai vietai ar patinkančius žmogui. O jei pirkėjas taip ir nesusigyvena su pasirinktu kvapu, visuomet ieškome sprendimo. Mes parduodame emociją, todėl negalime sau leisti, kad ji būtų bloga“, – pasakoja Kristina.
„Dovanojant kvapus, reikėtų žinoti, ką žmogus mėgsta. Kiekvieno skonis labai individualus. Kažkada jaunystėje draugų padovanotus kvepalus naudojau kaip tualeto gaiviklį. Todėl neverta rizikuoti, geriau sužinokite iki smulkmenų, kokį kvapą žmogus norėtų užuosti. Kristina, pavyzdžiui, visiškai netoleruoja cinamono kvapo, o daugumai žmonių – tai tikrasis Kalėdų dvelksmas“, – pataria Povilas.
Naujausios tendencijos
Pasak kvapų ekspertų, dabartinė pasaulio kvapų tendencija – kvapo grynumas. „Krispo“ kvapų namų atstovaujamo prekių ženklo „Antoine“ kūrėjai siūlo kvapų liniją, skirtą kūnui, skalbiniams ir namų erdvei. Taip išsprendžiama kvapų maišymo problema. Skirtingai kvepianti patalynė, dušo želė ir kūno kvapai gali skleisti vadinamąjį „užterštą“ kvapą, prarandamas vientisumas ir harmonija.
Kvapų namai „Locherber“ net rašalo bandomiesiems kvapų popierėliams nenaudoja, savo prekių ženklą įspaudžia, nes yra įsitikinę, kad rašalas gali pakeisti kvapo savybes.
„Mes daug bandome ir eksperimentuojame. Parsinešame namo, gyvename su kvapu. Turime net paskyrę zonas kiekvienam prekių ženklui. Man patinka stiprūs kvapai, šiandien mano mėgstamiausias – prekių ženklas „Pañpuri“, pristatantis rytietiškus aromatus. Jie ne per aštrūs, nesakraliniai, tinkami įvairioms erdvėms. Tačiau „Pañpuri“ kvapai yra stiprūs ir ryškūs“, – aiškina Kristina.
Kaip reikia kvėpinti?
„Purškiamieji kvapai skirti vonios ir tualeto erdvėms. Tik patys didžiausi kvapų entuziastai, mėgstantys, kad kvapas lydėtų visur ir visada, nesiskiria su šiais aromatais“, – apie kvėpinimo subtilybes pasakoja Kristina. Pasak jos, žvakių ir difuzorių (kvapų su lazdelėmis) paskirtis kitokia. Žvakės suteikia džiaugsmo, jų kvapas intensyvus, tamsiais rudens ir žiemos vakarais jos sukuria ypatingą jaukumą ne tik svetainėje ar miegamajame, bet ir vaiko kambaryje. Na, o difuzoriai kvapą paskleidžia ne iš karto, lazdelės turi jo prisigerti.
„Difuzoriaus talpą reikėtų rinktis adekvačią patalpai. Klientai kartais įsigyja 100 ml kvapą kelių šimtų kvadratinių metrų patalpai ir skundžiasi, kad nekvepia. Tokia talpa skirta mažam tualeto kambariui. O vidutinės svetainės dydžio erdvei reikėtų mažiausiai 250 ml buteliuko“, – atskleidžia Povilas.
Žinovai pataria, kad, norint ilgiau džiaugtis kvapu, jį reiktų statyti giliau kambaryje, geriausiai, kur pučia lengvas skersvėjis, švelniai paskleidžiantis kvapą po namus. Taip pat nereikėtų kvapo įkurdinti ant palangės, radiatoriaus ar kokio kito karšto objekto, nes šiluma jį gali greitai išgarinti.
Atsakingas verslas
Kristinai ir Povilui Stroliams versle labai svarbios atsakingumo, patikimumo ir šeimos vertybės.
„Vis daugėja trumpalaikių milijonierių, kurie lipa kitiems per galvas. Mes planuojame ateitį, siekiame verslo tęstinumo, norėtume jį perduoti savo vaikams. Nepatenkintų klientų jiems tikrai nepaliksime“, – planuoja Povilas.
Pasak jo, viena didžiausių atsakomybių – nesugadinti, auginti, išsaugoti šeimos tradicijas.
„Mums labai svarbu būti sąžiningiems sau ir kitiems. Lietuva tokia maža – vieną klientą padaręs nelaimingą, neteksi dešimties. Turime darbuotojų, kurie su mumis – nuo pačios pradžios. Mes stengiamės mokytis iš jų – išklausyti, prisitaikyti, o kitąsyk ir juos timptelėti pirmyn, padrąsinti nebijoti naujovių“, – sako Kristina.
Įkvėpimo ieško keliaudami
Lankydami parodas, kurios yra neatsiejama kvapų verslo dalis, Stroliai vis išbando naujus prekių ženklus.
„Nors vis prisižadame, kad šįsyk važiuojame tik žinių pasisemti, tačiau užuodžiame kokį nors ypatingą kvapą ir jis mums „prilimpa“. Kelionės – neįkainojamas įkvėpimas visiems. Patariame ir darbuotojus vežti į susitikimus su tiekėjais. Per keliones jie atsigauna, apima įkvėpimas. Jie atranda, pajunta ir netgi pamilsta tą prekių ženklą ir visai kitaip gali jį pristatyti potencialiam klientui“, – atskleidžia kelionių magiją Kristina.
Artimus ryšius su kvapų kūrėjais palaikantys verslininkai žino, kaip gimsta kai kurie prekių ženklai, kaip gyvena jų kūrėjai, kokios jiems svarbiausios verslo vertybės. Su kai kuriais šios bendruomenės nariais jie susipažino pačioje verslų pradžioje, kartu mokėsi, dalijosi patirtimi ir užaugo.
Ateityje Kristina ir Povilas svajoja sukurti savo kvapų kolekciją. Nors kol kas tai tik nedrąsi vizija, tačiau jau galime pajusti, kaip ji tarsi kvapas vilioja savo aromatu.