„Ledinė gyvatė“ kviečia į Harbino kultūros salą (FOTO)

2021 m. lapkričio 30 d.

Vida Danilevičiūtė Černiauskienė.

vida@structum.lt

Gracingai vingrus lyg gyvatė Harbino miesto Kultūros saloje Šiaurės Kinijoje stovi operos teatro pastatas. Studija „MAD Architects“ sukūrė Harbino operos teatro, kultūros centro ir Sungario upės pakrantės sutvarkymo projektą.

Harbinas įsikūręs prie galingos Sungario upės. Tai Heilongdziango provincijos sostinė, didelis uostas ir geležinkelio mazgas bei pagrindinis regiono verslo, pramonės ir transporto centras, kuriame yra 3,23 mln. gyventojų.

Pelkėtos upės pakrantės šlapžemėse, vandens apsuptoje Kultūros saloje, pastatytas Harbino operos teatras, įkvėptas laukinės šiaurės miesto gamtos, atspindi šalto klimato jėgą ir dvasią. Atrodo, lyg vėjo ir vandens išraižytas pastatas yra vietinės gamtos kūrinys, kuris susilieja su landšaftu. Jam būdinga vietinės meno ir kultūros tapatybė.

Tiesą sakant, nė viena šio statinio dalis neprimena tradicinio pastato. Jis atrodo lyg milžiniškos pelkės viduryje ant žolės susiraičiusi didžiulė žvynais blizganti ledinė gyvatė. Tarsi tai viena iš mistinių ledo skulptūrų, sukurtų kasmet rengiamame Harbino tarptautiniame ledo ir sniego skulptūrų festivalyje.

Architektūrinė teatro forma atkartoja vingiuotą pakrantę ir apylinkių kraštovaizdį. Banguotas fasadas sukurtas iš lygių baltų aliuminio plokščių, aštrios briaunos ir glotnūs paviršiai kuria poetišką, netikėtą formą. Perėjus tiltą į Harbino kultūros salą, lankytoją pasitinka prieš akis banguojanti architektūrinio kūrinio masė, apgaubianti didelę viešąją aikštę.

Žiemos mėnesiais pastato vaizdas beveik pradingsta, susiliejęs su snieguota aplinka.

Įėję į didįjį teatro pastato vestibiulį lankytojai staiga atsiduria tarsi atviroje pakrantėje, nes aukštos, permatomos stiklinės sienos, supančios didįjį vestibiulį, vizualiai panaikina vidaus erdvės ribas ir jis tarsi atsiveria į aikštę, o lankytojus užlieja natūralios šviesos gausa.

Centrinę didžiojo vestibiulio erdvę iš viršaus dengia stiklinė siena, pereinanti į stogą, lyg krištolinio stiklo užuolaida, kurią laiko lengva konstrukcija. Jos paviršius briaunotas, nes sudarytas iš smulkių stiklinių piramidžių primena banguojantį sniego ir ledo lauką.

Didžiojo teatro erdvė šiuose Sniego karalienės rūmuose kviečia vidun šiltu interjeru, kurio apdailai naudota sodri medienos spalva ir jos faktūra. Teatro struktūra primena didžiulį medienos luitą, įšalusį lede, ir jame tarsi išskaptuotos žiūrovų salės erdvės ir balkonai.

Iš Mandžiūrijos pelenų pagamintos medinės sienos švelniai apgaubia pagrindinę sceną ir teatro kėdes. Nuo avanscenos iki balkonų galerijų didžiojo teatro sienų apdailai panaudotos natūralios medžiagos ir erdvinė konfigūracija užtikrina pasaulinio lygio klasikai tinkamą akustiką.

Antrajame, mažesniame teatre interjerą su eksterjeru sklandžiai jungia didelis panoraminis langas už pagrindinės scenos. Ši garso nepraleidžiančio stiklo siena suteikia natūraliai vaizdingą foną pasirodymams ir suaktyvina sceną kaip lauko aplinkos pratęsimą, įkvepiančią kūrybos galimybes.

Didžiajame teatre telpa daugiau nei 1 600 lankytojų, mažesnėje jo salėje – 400 žiūrovų.

Harbino operos teatras atviras visuomenei. Čia lankosi ne tik spektaklių mėgėjai, bet ir plačioji visuomenė, kurią vilioja tyrinėti neįprasto pastato formas, fasadą, pelkę išraižiusius takus. Pastato viršūnėje lankytojai atranda atvirą apžvalgos aikštelę, iš kurios gali matyti panoraminius Harbino miesto ir aplinkinių pelkių vaizdus.

Pralenkdamas sudėtingą operos teatro tipologiją, MAD išreiškia architektūrą, įkvėptą gamtos ir prisotintą vietos tapatybės, kultūros ir meno. Harbino operos teatras didina emocinį visuomenės ryšį su aplinka, architektūra tampa teatrališka tiek dėl sukurtų formų ir erdvių, tiek kraštovaizdžio kontekste.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2021/12/soninis12.gif

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!