Madingas – nebūtinai skoningas: šių metų interjero tendencijos

2021 m. vasario 25 d.

Audinga Satkūnaitė.

audinga@structum.lt

„Nepakanka žinoti, kokios tendencijos šiais metais vyrauja interjere, nepakanka ir tik apie jas kalbėti. Svarbu edukuoti vartotoją, kad jis nepasiklystų tarp madinga ir skoninga“, – įsitikinusi „Blank Page“ projekto bendraįkūrėja, interjero dizainerė Rūta Bužinskaitė.

Nelieka rėmų

Anot pašnekovės, pagrindinė šių metų interjero tendencija – taisyklių nesilaikymas, tiksliau, savųjų kūrimas.

„Pasaulinės tendencijos rodo, kad tarp stilių nebelieka rėmų, aiškios takoskyros, kuri nubrėžtų labai konkrečias ribas tarp stilių, pavyzdžiui, tarp klasikos ir eklektikos. Pagrindinis interjero stilius – tai savo unikalios asmenybės paieška aplinkoje. Visa tai atveda iki profesionalo vaidmens svarbos, nes tam, kad sukurtum eklektiką, kuri neatrodytų kaip chaosas, svarbu gebėti suvaldyti visus interjero elementus“, – teigia R. Bužinskaitė.

Jos tikinimu, sudėtinga išskirti dominuojantį šių metų interjero stilių, nes žmonių pasirinkimai gali linkti į kraštutinumus: į neutralius, subtilius ir rafinuotus sprendimus arba į itin drąsius.

Pašnekovė pabrėžia, kad lietuviai dėl kultūrinės ir teritorinės padėties yra santūresni, todėl jiems artimi skandinaviški ir itališki interjero stiliai, kurie lengvai neturėtų užleisti savo pozicijų. Tačiau jie taip pat gali ir transformuotis. Tikėtina, kad skandinavišką stilių paįvairins naujos tekstūros, pavyzdžiui, grubesnės metalo apdailos detalės, netikėti medžiagų tarpusavio deriniai, tamsios spalvos.

Lygesnius ir švaresnius paviršius, kurie siejami su modernumu ir prabanga, pakeis skirtingų ar netgi visai netikėtų tekstūrų derinimas toje pačioje erdvėje. Pasak R. Bužinskaitės, po truputį įprastas skandinaviškas ar itališkas stilius transformuosis ir judės link boho stiliaus, o kraštutiniu atveju – iki art deco, eklektikos.

„Taigi savo asmenybės paieškos bus kur kas drąsesnės. Žmonės mažiau dairysis, kas yra pas kaimyną namuose, o atsigręš į savo poreikius, pomėgius ir galvos, kaip visa tai atspindėti interjere“, – tikina interjero dizainerė.


Atsigręžti į meistrystę

R. Bužinskaitė sako, kad interjeruose dar labiau ryškės „Grandmillennial“ stilius, kur prabangos suvokimas keičiasi ir yra kuriamas ne vien tik per aiškias, šaltas, švarias linijas ir tonus, o per žvilgsnį į prisiminimus, kurie atsinešami iš senelių ar tėvų namų.

„Žmonės po truputį pavargsta nuo švaraus minimalizmo. Viena yra žiūrėti į gražius vaizdus, o visai kas kita yra jaukumas, kurio vis labiau pasiilgstame. Todėl žmonės pradėjo galvoti apie tai, kas galėtų slypėti močiutės palėpėje ir kaip tai panaudoti bei sukurti ne tik jaukią erdvę, bet ir pagarbų santykį tarp praeities, dabarties ir ateities“, – atskleidžia pašnekovė.

„Grandmillennial“ interjero stilius siūlys pasirinkti margos tekstilės elementus antrinio panaudojimo baldus. Renesansą, pasak interjero dizainerės, turėtų išgyventi ryškūs, gėlėti tapetai.

„Tai, kas anksčiau buvo laikoma didžiausia beskonybe, šiais metais taps madinga. Dabar gamintojai yra smarkiai pažengę į priekį ir gali pasiūlyti pačių įvairiausių raštų ar netgi piešinių“, – mintimis dalinasi pašnekovė.

„Grandmillennial“ stiliaus mėgėjai atsigręš į turinį, kurio vertę sukurs rankų darbas. Jeigu anksčiau pirmųjų namų interjere dominuodavo nauji baldai, dažnu atveju netgi neturintys išliekamosios vertės, tai dabar jaunas žmogus interjere stengsis įgyvendinti išskirtinius sprendimus. Pavyzdžiui, nevengs gamintis nestandartinius baldus, atspindinčius unikalius poreikius. Tai reiškia, kad ypač pradedama vertinti meistrystė, daikto istorija, jo sukūrimo vertė.


Prisilietimas prie gamtos per spalvas

Šiais metais pasauliniu mastu pripažinta dažų įmonė „Pantone“ išrinko dvi metų spalvas – ryškiai geltoną ir pilką. Tačiau, interjero dizainerės manymu, minėtos spalvos yra labiau idėjinės ir turėtų ryškiau atsispindėti mados pasaulyje, t. y. kasdienybėje, kuri yra lengviau pakeičiama.

Pasak R. Bužinskaitės, spalvos interjere turi labai didelę įtaką aplinkai ir žmogui joje. Ji pastebi, kad Lietuvoje pamažu bus atsitraukiama nuo pilkų tonų, žmonės bus linkę rinktis žemiškus, šiltesnius, rusvus tonus, kurie bus derinami su tokiomis spalvomis kaip terakota ar degintos plytos. Interjeruose gali atsirasti ir tamsesnių spalvų, kurios simbolizuos siekį prisiliesti prie gamtos.

„Tai iš tiesų džiugina. Tikėtina, kad šių metų interjero spalvų pasirinkimą lėmė ir pasaulį sukrėtęs koronavirusas. Jo akivaizdoje žmogus nori labiau atsigręžti į save ir gamtą, kurioje siekiama rasti ramybę. Šviesūs žemiški tonai tampa fonu sodrioms spalvoms, kurios padeda įsižeminti erdvėje ir susikurti stabilesnę aplinką“, – teigia pašnekovė.

R. Bužinskaitė pastebi, kad prie gamtos liečiamės ne tik per interjero spalvas, bet vis daugiau jos į savo namus žmonės yra linkę įsileisti per natūralias medžiagas: betoną, molį, skirtingų rūšių akmenis, medieną, rataną, natūralius audinius: vilną, liną, drobę, šilką. Ateityje šių natūralių medžiagų tik daugės.

Behance nuotr.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2021/05/šoninis_baneris_programėlė_05.gif

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!