Naujosios kelių dangos technologijos saugo vairuotojus


Bendrovė pradėjo veiklą kaip Vilniaus kelių valdyba Nr. 9. Taigi keliuose jos darbuotojai dirba jau daugiau nei keturis dešimtmečius. Šiandien buvusi kelių statybos valdyba yra virtusi akcine bendrove „Eurovia Lietuva“, Prancūzijos kapitalo įmone. Pastaroji bendrovė automobilių kelių statybos sektoriuje dirba daugiau kaip 20 metų.

Siūlo paprastą būdą žūčių geležinkelio pervažose skaičiui mažinti

Bendrovės generalinis direktorius S. Kablys pasakoja, kad stebėdami Lietuvos žiniasklaidą atkreipė dėmesį į padažnėjusį eismo įvykių geležinkelio pervažose skaičių. Pavyzdžiui, praėjusių metų lapkritį itin stambioje traukinio ir automobilio avarijoje Kaišiadorių r. žuvo 74-erių ūkininkas, jo žmona buvo sunkiai sužeista. Eismo specialistai pabrėžia, kad susidūrimo su traukiniu pasekmės lengvajam automobiliui dažniausiai būna itin skaudžios.

„Eurovia Lietuva“ siūlo vieną paprasčiausių inžinerinių sprendimų, kuris galbūt galėtų sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių pervažose. Pagrindinė nelaimingų atsitikimų priežastis yra autotransporto vairuotojų neatidumas. Siūlome geležinkelio pervažose automobilio kelio dangą įrengti iš raudonos spalvos asfalto mišinio. Mes įsitikinę – ir tai rodo mūsų patirtis – kad raudonos spalvos asfaltas pakeičia vairuotojo elgesį ir padidina saugumą geležinkelio pervažose“, – kalba generalinis direktorius.

Pašnekovas priduria, kad raudonos spalvos asfalto dangos įrengimas yra technologiškai paprastas ir jam nereikia papildomų išlaidų, šie darbai gali būti atliekami kartu su pervažų remonto darbais.

Europos Komisijos duomenimis, apie trečdalis visų mirčių ant geležinkelio bėgių įvyksta susidūrus lengvajam automobiliui ir traukiniui. Eismo specialistų teigimu, tokių įvykių Lietuvoje pasitaiko apie 10–20 kasmet. Vairuotojai pamiršta apsidairyti, žvilgteli tik į šviesoforo signalą, o jis ne visuomet gali veikti. Raudonas asfaltas būtų itin paprastas sprendimas dėmesiui atkreipti. Tačiau kodėl jis dar neįrengtas nė vienoje pervažoje?

„Pagrindinė raudono asfalto panaudojimo geležinkelio pervažose kliūtis yra informacijos stoka, – sako bendrovės direktorius. – Raudono asfalto naudojimo patirties, būtent geležinkelių pervažose, nėra – nei Europoje, nei Lietuvoje. Tačiau raudono asfalto efektyvumas įrodytas jį naudojant automobilių keliuose.“

Pirmieji pasiūlė vos 20 mm storio asfalto dangą

Bendrovė „Eurovia Lietuva“ taip pat pirmoji Lietuvoje pagamino ir įrengė ypač ploną asfalto dangą.

„Pagrindinis esminis tokio tipo mišinių skirtumas yra tas, kad dangos sluoksnis klojamas nuo 10 iki 20 mm storio, kai tradiciniai asfalto mišiniai pradedami kloti minimaliai nuo 3 cm storio. Dangos sluoksnis įrengtas iš šio tipo asfalto yra atsparus provėžų susidarymui, jo paviršius šiurkštus, todėl pagerėja ratų sukibimas su dangos paviršiumi. Tai padidina eismo dalyvių saugumą. Pagal savo paskirtį ir granuliometrinę sudėtį ypač plono sluoksnio asfaltas yra artimas skaldos ir mastikos asfaltui, kuris dažnai naudojamas didelio intensyvumo kelių ir gatvių dangos konstrukcijose. Tačiau šio tipo asfalto naudojimas sprendžia papildomus uždavinius, kurių neatlieka kitų tipų asfaltai“, – sako pašnekovas.

Jo teigimu, visų pirma ši danga sumažina eismo triukšmą, ja tyliau važiuoja automobiliai. Ši savybė itin aktuali miesto gyventojams. Antra – dangos paviršius yra neslidus, automobilio ratų sukibimas su ja yra nepalyginamai didesnis nei su kito tipo dangomis. Taigi naudojant ypač ploną asfaltą, taip pat kaip ir raudonąjį asfaltą, sprendžiama transporto eismo saugumo problema.

Trečia – ši danga yra labiau atspari provėžų susidarymui, o tai pailgina kelių ar gatvių eksploatacijos laiką.

Mišiniai išbandomi laboratorijoje

Bendrovė „Eurovia Lietuva“ pirmą kartą ploną asfaltą išbandė Vilniaus mieste ant Liubarto tilto.

„Užduotį įrengti 5 cm dvisluoksnę dangą ant metalinės tilto konstrukcijos buvo galima įgyvendinti tik naudojant asfalto mišinį, skirtą naudoti ypač ploniems (angl. ultrathin) sluoksniams“, – prisimena pašnekovas.

Kadangi bendrovės produktas turi būti eksploatuojamas ilgus metus ir atlaikyti įvairias klimato išdaigas, visi asfalto mišiniai pirmiausia kruopščiai išbandomi bendrovės arba jos partnerių laboratorijoje.

„Laboratorijoje atliekami gaminamų produktų gamybos kontrolės bandymai, naujų mišinių ir naujų produktų projektavimas. 2017 m. sausio 5 d. Nacionalinis akreditacijos biuras prie Ūkio ministerijos akreditavo laboratorijos veiklą pagal LST EN ISO/IEC 17025:2005 standarto reikalavimus. Laboratorijos akreditavimas suteikė teisę atlikti bituminių mišinių, bituminių rišiklių, mineralinių medžiagų ir automobilių kelių gruntų akredituotus bandymus“, – sako šios laboratorijos vadovas Vygantas Baltakis.

AB „Eurovia Lietuva“ yra stambios kompanijos „Eurovia“ dalis (www.eurovia.com). Kompanija daug investuoja į naujų produktų kūrimą, pagrindinis Tyrimų centras (Le centre de recherche de Mérignac) įsikūręs Prancūzijoje, Bordo mieste.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

Fasadai, kuriems nėra blogo oro

Vėdinamieji ir jiems giminingi bioklimatiniai fasadai šiuo metu laikomi vienais iš geriausių sprendimų siekiant palaikyti optimalią vidaus temperatūrą ir garso…

Has photos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų