Paskelbė „Peoples Notre-Dame“ dizaino konkurso laimėtojus

2019 m. rugpjūčio 12 d.

Praėjusią savaitę, „GoArchitect“ paskelbė dizainerius Zeyu Cai ir Sibei Li „Peoples Notre-Dame“ katedros dizaino konkurso nugalėtojais. Konkurse dalyvavo 226 darbai iš 56 šalių, laimėtojus išrinko skaitytojai (balsavo daugiau nei 30 000 žmonių).

Konkursu buvo siekiama sukurti naują ikoninės katedros ateities viziją po „Notre Dame” gaisro, įvykusio šių metų balandį. Laimėtoju paskelbtas dizainas „Paryžiaus širdies plakimas”, siūlo atkurti miesto širdį.

„Šimtmečių senumo katedra prarado visą stogą, bokštą ir buvo smarkiai apgadinta liepsnos. Paryžiaus Dievo motinos katedra yra daugiau nei pastatas. Tai simbolis, prisiminimų kolekcija, istorijos liudytojas ir paminklas, kuriam mes visi padarėme įtaką. Šis kolektyvinis supratimas mums pateikia pačius unikaliausius klausimus: kur mes einame iš čia? Ar atkuriame struktūrą tiksliai tokią, kokia ji buvo, ar ieškome naujos reprezentacijos. Jeigu taip, kaip tai bus, kaip atrodys?“, – skelbė konkurso organizatoriai.

Zeyu Cai ir Sibei Li tvirtina: „Mes tikime, kad 2019 metų gaisras pažymės naują „Notre Dame” eros pradžią“. Pasak kūrėjų, jų dizainas – daugialypiai veidrodžiai, švelniai atspindintys kontekstą, kartu su veidrodiniu stogu. Kiekvieną akimirką pastatas įgis naują išvaizdą, pagal nuolat kintančią miesto aplinką. Be to, bokšto viršuje yra laiko kapsulė, kurią bus galima atidaryti kas pusę amžiaus. Magnetinės levitacijos instaliacija buvo sukurta tam, kad išsaugotų praeities atmintį ir rezervuoti vietą ateities istorijai. Naujasis smaigalys atspindi žmonijos atmintį, buvimą ir viltį. Laiko kapsulė gali ritmingai judėti aukštyn ir žemyn. Vidinis bokšto atspindys sukuria miesto kaleidoskopą. Ryškų stiklą atgaivins šviesa. Visa struktūra atspindės šešėlį. Dizainerių Zeyu Cai ir Sibei Li Paryžiaus Dievo motinos katedros atnaujinimo vizija yra siekis iš naujo interpretuoti istoriją ir architektūrą.

Šio projekto vizualizacijos bus parodytos naujoje knygoje su visais 226 piešiniais pavadinimu „Visions of Notre-Dame“.

Iššūkis „dizaino demokratijai“?

„GoArchitect“ konkursas ypač daug dėmesio sulaukė kai Prancūzijos senatas, jau įpusėjus oficialiam Paryžiaus Dievo Motinos atkūrimo architektūriniam projektui pakeitė konkurso taisykles. Kaip pranešė didžiausias Prancūzijos naujienų portalas „The Local“, Prancūzijos senatas patvirtino vyriausybės atkūrimo įstatymo projektą, tačiau pridūrė nuostatą, kad ji turi būti atkurta autentiška.

Įstatymas užtikrina, kad katedra būtų visiškai atkurta iki 2024 metais vyksiančių Paryžiaus olimpinių žaidynių, tačiau reikalauja, kad katedra būtų atkurta pagal paskutinę žinomą jos vizualinę būseną. Tai prieštarauja Prancūzijos prezidentui Emmanueliui Macronui, kuris iškart po gaisro teigė, kad atkurta katedra bus dar gražesnė, o architektai kviečiami „išradingai rekonstruoti“. Tai prieštarauja ir specialistų, įvertinusių situaciją, pateiktoms išvadoms: Restauravimo ekspertas Frédéric Létoffé, istorinių paminklų atstatymo įmonių grupės vadovas, iš karto po gaisro vykusioje spaudos konferencijoje sakė, kad restauravimo darbai gali užtrukti  „nuo 10 iki 15 metų“.

Po gaisro Prancūzijos ministras pirmininkas paskelbė tarptautinį architektūros konkursą dėl stogo pertvarkymo. Architektų bendruomenė sukūrė daugybę idėjų kaip galima išradingai ir naujai atkurti prarastą Paryžiaus Dievo motinos katedrą. Kai kurie architektai pasinaudojo galimybe, katedrai suteikti daugiau funkcijų – nuo sodo iki pramogų parko.

„GoArchitect“ bendruomenė inicijavo atskirą idėjų konkursą, kuriame ne tik architektūros praktika užsiimančius specialistus, bet kiekvieną, kuriam rūpi, kvietė siūlyti idėjas ir svarstymus apie tai, kokią ateitį turime sukurti „Notre-Dame“ katedrai.

Reaguodamas į naujausias žinias, „GoArchitect“ generalinis direktorius Joshua Sanabria sakė: „Tai baisus dizaino demokratijos praradimas. Žmonės gali nuspręsti ar ją atkurti tiksliai tokią, kokia ji buvo, arba jie gali pasirinkti kitą kelią. Svarbiausia čia suteikta galimybė spręsti. Prancūzijos senato veiksmai, atrodo, slopina šią galimybę“. J. Sanabria tikina, kad nepriklausomai nuo to kas bus nuspręsta Prancūzijoje „GoArchitect“ tęs Paryžiaus Dievo motinos katedros atstatymo idėjų konkursą.

Konkursas – protesto forma

Dalis architektų, kurie dalyvauja šiame architektūriniame konkurse, siūlė ant stogo įrengti sodą. Kaip pavyzdžiui, vizualizacijų kūrėjų studija „Miysis Studio“ pasiūlė suderinti Paryžiaus Dievo motinos katedros bokšto rekonstrukciją su šiuolaikiniu stikliniu stogu, kad „surastų tinkamą katedros istorijos ir ateities santykį“. Kūrėjai siūlo atstatyti tiksliai tokį bokštą, kokį jį buvo sukūręs Eugène Viollet-le-Duc. Originalus 13-ojo amžiaus stogas būtų pakeistas modernia konstrukcija, pagaminta iš medienos ir plieno rėmo užpildyto stiklu. Stiklu dengta stogo erdvė, kuri pakeistų medienos struktūrą, taptų lankytojų visą parą veikiančiu sodu ir pirmą kartą istorijoje katedra taptų atvira visiems ir visada.

 „Siūlome rekonstruoti originalų bokštą, bet statyti naują stiklinį stogą. Mes taip pat norėjome sumaišyti tradicinę medieną ir naujas medžiagas, kad rastume tinkamą pusiausvyrą tarp istorijos ir ateities“, – aiškino „Miysis Studio“ generalinis direktorius Denis Stevens.

„Galbūt tai maištingas atsakas į Prancūzijos senato pareiškimą. Tačiau mes norime pakviesti dizainerius iš viso pasaulio diskutuoti“, – sakė J. Sanabria.

Archdaily.com informacija ir vizualizacijos

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/03/download-2.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!