Pasiteisinęs eksperimentas: šiuolaikinė architektūra istorinio miestelio peizaže


Italijos šiaurėje esantis Emilijos-Romanijos regionas pasižymi žaliosiomis kalvomis ir Alpių vaizdais, nubrėžtais senovinių miestelių kontūrais. Šią idilę trikdo tik vienas šiuolaikinės architektūros sprogimas – ispanų architekto Santiago Calatravos sukurta 483 metrų, iš greitkelio puikiai matoma, armonikos formos traukinių stotis. Pažvelkime į šį architektūrinį projektą per fotografų Gianluca Giordano ir Oscar Ferrari objektyvus.

 Idėja buvo keista net kelis kartus

Emilijos Romanijos provincijos sostinė „Reggio nell’Emilia“ šiandien yra progresyvus ir klestintis miestas, esantis Italijos šiaurinėje. 2002 metais miesto savivaldybė pasirašė sutartį su architektu Gianlucu Calatrava dėl stoties projekto, vadinamo „vartais į Italijos šiaurę”. Stotis duris atvėrė 2013 metais.

Architektas pasakoja, kad pirminė projekto idėja buvo pakeista net keliolika kartų. Norėta perteikti amžinus dalykus, kurie nekinta šimtmečiais, tūkstantmečiais. Todėl pirmojoje geležinkelio stoties projekto galimybių studijoje buvo nuspręsta remtis „burės” idėja. Vėliau dizainas buvo pakeistas pagal futuristo Marinetti rekomendacijas vardan nuoseklumo bei noro demonstruoti „greičio ir pokyčių šventovę”.

Nepaisant visų pokyčių kompleksas atrodo puikiai sutelktas į horizontą. Ši „gera“ banga yra pagarba tiek vietiniam kultūriniam identitetui, tiek svetimam monumentalumui, – rašo kritikai.

Bangos efektas

Balta banguota forma sudaryta iš 457 plieno rėmų, išdėstytų maždaug vieno metro atstumu. Kiekvienas iš jų yra iš dalies palaikomas išilgine sija, kurią buvo nuspręsta kas 25 metrus pritvirtinti prie betono ir plieno kolonėlės. Stoties pagrindinis įėjimas pažymėtas projekciniu stogeliu. Stoties viduje yra du lygiai. Pirmame aukšte yra tiesioginis kontaktas su įėjimu ir gatvėmis, jame yra bilietų kasos ir kitos stoties paslaugos, tokios kaip kirpyklos, restoranai, informaciniai stendai, taksi stotelės ir mažmeninės prekybos parduotuvės, taip pat palikta erdvė būsimai plėtrai. Eskalatoriai keleivius veda į viršutinį pastato lygį, kuriame yra traukinių bėgių keliai ir platformos. Šiame lygyje dinamika ir judėjimo pojūtis, kurį struktūra perteikia keliautojams, yra lyg išplėsta fasado armonika.

Santiago Calatrava suprojektuota stogo konstrukcija susideda iš 19 modulių, kurių kiekvienas yra sudarytas iš pakopinės 25 plieninių elementų serijos, esančios maždaug 1 m atstumu vienas nuo kito. Moduliai išdėstyti trimatėje sinusoidinėje kreivėje. Tai sukuria įtikinamą dinaminę struktūrą – tobulą bangą. Visą paviršių palaiko gelžbetonio konstrukcija, sudaryta iš išilginės sijos. Stogą ir sienas sudarančios konstrukcijos yra baltos, tarp jų – stiklas. Skaidrios laminuotos stiklo plokštės įterptos į plienines, naudojant aliuminio rėmus.

Šviesa tiek antrąjame pastato aukšte, tiek ir laukiamojo salėse atrodo, kad kovoja su šešėliais.

„Geometrinės formos atsikartoja reguliariais intervalais. Būtent tai ir suteikia nepaprastą bangų efektą, kuris matomas antžeminiame aukštyje. Pagal konkretų geometrinį principą bangos forma kiekvienoje pusėje skiriasi: stoties įėjimo fasadas turi dinamiškesnę išvaizdą, o dvi bangos už jo sutampa simetriškai”, – pasakoja architektas.

Stotį supa ir kraštovaizdžio aikštė, automobilių stovėjimo aikštelė su 300 vietų.

Poveikio aplinkai mažinimas žaliosiomis zonomis

Projektas apėmė ne tik greitųjų traukinių stotį, tačiau ir tiltus, greitkelio rinkliavos surinkimo punktą. Taip pat buvo rekonstruota infrastruktūra, kuri palengvina patekimą į miestą.

Trys nauji tiltai buvo atidaryti 2007 metais, keturi kilometrai į šiaurę nuo miesto centro.

Dvigubi tiltai, kurių kiekvieno ilgis siekia 179 metrų ir plotis – 15, kyla į pietus ir centrą nuo centrinio stoties tilto. Šie abu tiltai yra pagaminti iš baltos spalvos plieno ir įspūdingi neįprastais hiperboliškai įtemptais įtempimo kabeliais.

Poveikį aplinkai ir kraštovaizdžiui sušvelnino žaliųjų zonų sukūrimas palei geležinkelio liniją ir stoties įėjimo zoną. Žaliosios zonos išplėstos palei milžinišką automobilių stovėjimo aikštelę. Žaliosios zonos lyg atitveria aikštelę nuo viso pastato. Tai leidžia stebėti fasado geometriją, kuri gali būti suvokiama be trukdžių.

Naujojoje „Mediopadana“ stotyje vyksta įvairūs renginiai, koncertai. Šiandien ji – pagrindinė miesto jungtis su likusiu pasauliu.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų