Pažangi ventiliacija mokyklose – būtinybė

2020 m. kovo 16 d.

Žmonės dažnai neįvertina, kad du trečdalius savo laiko praleidžia biure ar klasėse. Deja, švelniai tariant, šios erdvės nėra pačios sveikiausios. Blogas mikroklimatas gali sukelti galvos skausmus, alergijas, kvėpavimo takų ligas, nuovargį, daro milžinišką įtaką koncentracijai. Tenka pripažinti, kad be ventiliacijos, mes patalpoje kvėpuojame blogu oru.

Australijoje Naujojo Pietų Velso universitetas vykdė eksperimentinį projektą, kurio metu buvo ištirtas neigiamas blogo oro poveikis mokinių elgesiui ir mokymosi gebėjimams. Tyrėjai lygino oro kokybę klasėje be ventiliacijos sistemos su klase, kurioje buvo ventiliacijos sistema „Healthbox 3.0“.

Tyrimai parodė, kad patalpų oro kokybė labai svarbi. Vaikai yra mažiau atsparūs prastos oro kokybės ir aukštos oro temperatūros poveikiui. Tai daro neigiamą poveikį mokinių produktyvumui. Diskomfortas sumažina jų dėmesį. Klasė, kurioje pilna pavargusių vaikų, nebūtinai yra mokytojo kaltė. Deguonies trūkumas ore gali būti ir dažnai yra tikroji vangumo, nuovargio, prastų rezultatų ir nekokios savijautos priežastis. Dėl blogos oro kokybės mokyklose praleidžiama 10–20 proc. pamokų.

Prasta oro kokybė daro įtaką mokinių sveikatai mokyklose

Oro kokybė dažnai grindžiama CO2 (išreikštu ppm – dalis milijonui) lygiu ore. Visuotinai priimta CO2 lygio norma yra 1000 ppm. Jau minėtame tyrime buvo išmatuoti 1500 ppm rodikliai. Kiti tyrimai parodė, kad CO2 lygis klasėse siekia iki 4000 ppm. Šie skaičiai rodo, kad oro kokybė, o tiksliau jos nebuvimas, mokyklose yra problema.

Kalbėdami apie CO2 retai kada užsimename apie lakiuosius organinius junginius (LOJ). Australijoje Naujojo Pietų Velso universiteto mokslininkai paskelbė, kad klasėse yra pilna LOJ. Šios cheminės medžiagos lengvai virsta garais ar dujomis. Viena iš labiausiai paplitusių kenksmingų medžiagų yra formaldehidas. Ši cheminė medžiaga naudojama statybinėse medžiagose ir buitiniuose gaminiuose. Didelis šio produkto kiekis gali sukelti deginimo pojūčius akyse ir gerklėje, pykinimą ir kvėpavimo sutrikimus. Bet tai yra trumpalaikis poveikis. Formaldehidas yra kancerogenas. Taigi, ar galite įsivaizduoti, koks bus ilgalaikis poveikis mokiniams, kai jie uždaryti tokioje aplinkoje maždaug 7–8 valandas per dieną? Dėl šios priežasties oro kokybė mokyklose dažnai apibūdinama kaip „sergančios mokyklos sindromas“.

Kondicionierius be ventiliacijos

Pirma pagalba, kurios dažnai griebiasi mokyklų administracijos yra kondicionavimo sistema. Kondicionieriai įjungiami maksimaliu rėžimu, uždaromi langai ir durys – taip sukeliamas pražūtingas poveikis oro kokybei. Todėl norėdamos sukurti palankų mikroklimatą vaikams, situaciją dar pablogina. Kompanijos „Renson“ projektų vadovas Mattheos Santamouris sako, kad „oro kondicionavimas be ventiliacijos mokykloms yra blogiausias įmanomas sprendimas“.

Norėdami sukurti sveiką mikroklimatą mokyklose galime rinktis kitus sprendimus.

Kodėl reikia išmaniosios vėdinimo sistemos?

Australijos mokslininkų vykdytu eksperimentu taip pat buvo siekiama surasti būdus, padėsiančius pagerinti patalpų oro kokybę. Jie sukūrė bandymų grupę – klasę be ventiliacijos sistemos – ir klasę su ventiliacijos sistema „Renson Healthbox 3.0“.

Ši išmanioji vėdinimo sistema nuolat matuoja oro kokybę, o įrenginyje esantys jutikliai nustato CO2, drėgmės ir LOJ rodiklius. Kai sistema aptinka tokias medžiagas, ji automatiškai jas pašalina ir į klasę tiekia sveiką orą. Programos dėka vartotojas gali stebėti oro kokybę ir, norėdamas, netgi gali ją padidinti/sumažinti. Mokyklose sistemą galima prijungti prie mokyklų tinklo, o rezultatus (oro kokybę skirtingose ​​klasėse) patikrinti interneto portale. „Renson Healthbox 3.0“ išmaniosios sistemos tikslas yra leisti negalvoti apie oro kokybę patalpoje, o tiesiog ja mėgautis.

Energijos taupymas

„Healthbox 3.0“ yra efektyviausiai energiją vartojanti sistema rinkoje. Sistema fiksuoja kambaryje esančių žmonių skaičių. Kai nėra žmonių, sistema veikia žemiausiu lygiu. Kai daug žmonių, toje patalpoje bus intensyvesnė ventiliacijos.

UNSW tyrimai parodė reikšmingą oro kokybės skirtumą mažinant CO2 lygį ir LOJ klasėse su ventiliacijos sistema, palyginti su klasėmis be „Renson Healthbox 3.0“. Atlikdami keletą tyrimų, tyrėjai taip pat ištyrė mokinių savijautą ir nuovargį. Klasė su ventiliacija aiškiai pelnė įvartį.

„Healthbox 3.0“ ne tik pagerino mokinių produktyvumą, bet ir pagerino jų savijautą ir sveikatą. Taigi, ši investicija atsiperka su kaupu. Belieka tikėtis, kad aukšta „Renson“ užkelta kokybės kartelė taps mokyklų standartu Lietuvoje ir mūsų vaikų gyvenimas taps geresnis, ir sveikesnis.

Daugiau informacijos: Pardavimų vadovas Baltijos šalims Marius  Kubilius, el. pastas: marius.kubilius@renson.net, mob.+37 060 297 297

Bendrovės nuotr.

Temos:

statyba
https://structum.lt/wp-content/uploads/2020/03/geberit-business-lt-340x430-structum.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!