Pietų Korėjoje – architektai į parduotuvės fasadą įterpė stiklinį taką

2020 m. kovo 26 d.

Architektūros firma OMA baigė „Galleria“ universalinę parduotuvę Gwanggyo mieste, Pietų Korėjoje. Parduotuvė išsiskiria akmeniniu fasadu, į kurį įpjautas daugiabriaunis stiklo praėjimas.

Gwanggyo mieste, esančiame į pietus nuo sostinės Seulo, „Galleria“ universalinė parduotuvė buvo suprojektuota kaip gyvenamojo rajono orientyras.

„Pirmą kartą atvykę į Gwanggyo pamatėme, kad visoje vietoje jautėsi laikinumas, čia trūko pastovumo jausmo. Būtent todėl mes sumanėme projektą kaip Gwanggyo. Tai turėjo tapti ir tapo svorio tašku – akmeninio kubo pavidalu, tarsi tai būtų miesto kilmės šaknys“, – pasakojo OMA partneris Chrisas van Duijnas. Kubo formos pastatas yra plakiruotas akmens trikampiais. Smėlio, rudos ir žemiškos spalvų derinys yra sukurtas taip, kad pastatas atrodytų kaip uolienos plokštė ar žemės skerspjūvis.

Išardžius dešimties aukštų universalinės parduotuvės geometrinę formą – tai daugialypio stiklo praėjimas, vingiuojantis aplink pastatą ir net „išeinantis“ iš fasado.

„Kiekviename lygmenyje yra ryšys tarp centrinės erdvės ir aplinkinių parduotuvių. Maršrutas kartais netgi vingiuoja pastate, vejant akmenis, o kartais stiklas atvirai išeina iš fasado, sukurdamas įprastų trikampių tinklelių plieninę struktūrą“, – sakė Van Duijn. Stiklu uždengtas praėjimas prasideda žemės lygyje ir du kartus juosia visą pastatą, suteikiant galimybę patekti į kiekvieną aukštą ir galiausiai į stogo terasą.

„Pasirinktas kelias tęsiasi 540 m nuo šaligatvio iki stogo. Tikimės, kad šis kelais užprogramuos vykdyti kitokią veiklą, nei tik mažmeninę prekybą“, – tęsė jis. Pasak architektūros studijos, daugialypis stiklinis takas padės sujungti pastato prekybines funkcijas su jo laisvalaikio galimybėmis.

„Į pastatą įtraukta kita, labiau į visuomenę orientuota programa nei mažmeninė prekyba, įskaitant kultūros centrą ir stogo sodą aukščiausiuose pastatų lygiuose“, – sakė Van Duijn.

Pastato rūsyje yra maisto turgus, o virš jo yra aštuoni prekybos centrai. Kartu su laiptais ir liftais visas grindis jungia išorinė stiklinė „kilpa“. Universaliosios parduotuvės viršutiniuose aukštuose, iš kurių taip pat galima patekti į taką, yra laisvalaikio praleidimo galimybės.

Aštuntame aukšte yra barai ir restoranai, devintajame ir dešimtajame – kino teatras, o vienuoliktame – erdvė, apibūdinama kaip „holas ir akademija“.

„Galleria“ tikisi, kad šeštoji „Gwanggyo“ parduotuvė savo klientams pasiūlys kitokį eksperimentą nei standartinės parduotuvės.

„Bendradarbiaujame su pasaulinio lygio architektu OMA. Tai puikiai vertinama studija už  savo kūrybinę architektūrą, išsiskiriančią iš tipinio universalinių parduotuvių formato, tiek šalies viduje, tiek tarptautiniu mastu“, – sakė „Hanwha galerijos“ prezidentas ir generalinis direktorius Eun Soo Kim.

Pasak pašnekovo, „Galleria Gwanggyo “yra pati gražiausia universalinė parduotuvė ir tikimasi, kad ji taps unikaliu orientyru, reprezentuojančiu Korėją ir pasaulį, teikiančiu naują įkvėpimą klientams.

OMA yra olandų architektūros studija, kurią 1975 m. Įkūrė olandų architektas Remas Koolhaasas. Anksčiau architektų komanda pridėjo stiklinius eskalatorius prie „Saks Fifth Avenue“ universalinės parduotuvės Manhatane. Šiuo metu studija projektuoja „The Link“ universalinę parduotuvę bei viešbutį Vienoje.

Neseniai studija baigė įrengti viešbučio dangoraižį Amsterdame ir sporto centrą Braitono koledže, Anglijoje.

Hong Sung Jun nuotr.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2020/03/geberit-business-lt-340x430-structum.png

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!