POKYČIUS SKATINANTI „CONTINENTAL“ GAMYKLA

2019 m. sausio 29 d.

Admin.

Vokietijos pramonės milžinė „Continental“ apie naujos automobilių elektronikos komponentų gamyklos statybas Kauno LEZ paskelbė 2017 m. rudenį. Praskriejus daugiau nei metams, „Continental“ objektas įgyja vis daugiau formų ir elementų, išskiriančių jį iš kitų Lietuvoje esančių pastatų ir skatinančių su nekantrumu laukti statybų pabaigos.

„Pirmosios „Continental“ gamyklos statybos Lietuvoje yra svarbi mūsų strategijos Europoje dalis. Šis strateginis sprendimas leis auginti elektronikos komponentų gamybą ir rinkos dalį Europoje tam, kad galėtume patenkinti augančią mūsų produkcijos paklausą“, – oficialiame pranešime spaudai sakė dr. Hansas-Jürgenas Braunas, vadovaujantis „Continental“ elektronikos komponentų gamyklų junginiui, kuriam priklauso 30 gamyklos visame pasaulyje.

Kaune įsikursiančios „Continental“ gamyklos vadovas Shayan Ali teigia, kad „Continental“ Kauną pasirinko dėl kelių priežasčių: „Pirmiausia, Kaunas yra pagrindinis Lietuvos pramonės, elektronikos ir automatikos gamybos centras. Taip pat šiame moderniame regione gausu aukštos kvalifikacijos specialistų – šiuo metu suskaičiuojami 47 tūkst. studentų, iš kurių apie 10 proc. studijuoja būtent elektronikos inžineriją. Dėl šių priežasčių Kaunas pasirodė ideali vieta mūsų naujajai gamyklai“, – argumentavo S. Ali.

SĖKMĖ PRASIDEDA NUO GERO PROJEKTO

„Continental“ gamyklos projektą parengė inžinerinio konsultavimo ir projektų valdymo bendrovė „Baltic Engineers“, kurios specialistai kruopščiai kūrė ir pradėjo įgyvendinti išskirtinį statybos projektą Pakaunėje, laikomą viena didžiausių investicijų Lietuvos istorijoje ir siekiantį 95 mln. eurų.

Svarbu paminėti, kad užsakovas „Continental“ įpareigojo kompaniją „Baltic Engineers“ būti atsakingą ne tik už projektavimą, bet ir pasirūpinti visomis integruotomis EPCM (angl. Engineering Procurement Construction Management) paslaugomis. Kitaip tariant, „Baltic Engineers“ komanda ne tik projektavo, bet ir valdė statybas principu „nuo idėjos iki rakto“.

„Baltic Engineers“ yra viena didžiausių kompanijų Lietuvoje, atestuota ISO sertifikatais bei turinti BREEAM atestuotojo vertintojo licenciją. Įmonės darbų kokybė remiasi specialistų profesionalumu, kokybės valdymo sistemomis (ISO 9001, ISO 9002, ISO 14001 bei OHSAS 18001 standartais), tinkama programine įranga tiek duomenims, tiek projektams valdyti, projektavimo (modeliavimo) darbams.

„Projektuojame ne įprastą fabriką, bet aukštųjų technologijų itin šiuolaikišką ir tvarios gamybos standartus atitinkančią automobilių elektronikos komponentų gamyklą, kurioje darbas primena mokslinę laboratoriją, o būsimiems darbuotojams bus keliami aukšti inžinerinės ir mokslinės kvalifikacijos reikalavimai, tačiau kartu suteiktos pavydėtinos darbo ir poilsio sąlygos“, – sako Darius Kvedaras, UAB „Baltic Engineers“ generalinis direktorius, teigdamas, kad inžineriniu požiūriu pažangaus objekto kokybę lemia daug tarpusavyje susijusių veiksnių. Anot D. Kvedaro, kiekvienam projektui reikia nuolatinės klaidų ir sėkmės analizės, sistemingo specialistų kvalifikacijos kėlimo ir efektyvaus grįžtamojo ryšio tarp komandos narių.

Taip pat bendrovės vadovas tikina, kad, siekiant užtikrinti aukščiausią darbų kokybę kiekviename projekte, ypač didelio masto projektuose, tokiuose kaip „Continental“, reikia remtis laiko patikrintais valdymo principais (pavyzdžiui, piltuvėlio – neapibrėžtumo mažinimo – principas), kai sudėtingi dalykai išskaidomi į mažesnius, paprastesnius. „Svarbus aiškus pasidalijimas darbais ir atsakomybėmis, kiekvienas komandos narys žino savo užduotis ir tai, už ką yra atsakingas. Svarbiausia laiku ir tinkamai perduoti užduotį, vėliau patikrinti, kaip ji buvo atlikta“, – pasakoja D. Kvedaras.

INOVATYVUMAS IR SKAIDRUMAS

„Baltic Engineers“ vadovas atskleidžia, kad „Continental“, rinkdamasi partnerius Lietuvoje, kėlė itin didelius reikalavimus ir ieškojo įmonių, profesionaliai naudojančių šiuolaikinius projektavimo įrankius. „Continental“ gamykla projektuojama pasitelkiant pažangiausią 3D informacinio pastato modeliavimo – BIM (angl. Building Information Modelling) – programinę įrangą bei BIM projekto valdymo standartus.

„Mes jau kelerius metus dirbame tik su 3D modeliavimo įranga, mums tai įprasta praktika. Reikalavimas dirbti 3D tampa įprastu užsakovu pageidavimu. Universitetus baigę jauni specialistai šiais laikais visi dirba su 3D programomis. Juos tenka mokyti dirbti su 2D programine įranga… Šiuo atveju tai buvo sutartinis reikalavimas. Kadangi šis užsakovas ir liks statinių savininku, jis mato naudą turėti pastato virtualų modelį, kuris vėliau gali būti naudojamas pastatų priežiūrai“, – sako D. Kvedaras.

Kitaip tariant, taikant šiuolaikišką projektų kūrimo ir valdymo metodiką, kiekviename etape gali būti kontroliuojama projekto kokybė, darbų terminai, ištekliai, būsimas statybų biudžetas, o vėliau – ir statybų eiga bei valdymas, pastato priežiūra ar jo eksploatacija.

„Baltic Engineers“ generalinis direktorius taip pat teigia, kad kokybišką rezultatą projektuose užtikrinti padeda ne tik šiuolaikiški sprendimai, bet ir veiklos skaidrumas, t. y. tikslingas poreikių aptarimas su užsakovu ir nuolatinis informacijos teikimas apie vykdomus darbus. „Mūsų duomenų sistemos yra atviros užsakovui, jis bet kada gali prisijungti, pamatyti progresą, pateikti pastabų. Elementari tvarka (darbo higiena) stipriai prisideda prie kokybės“, – pasakoja D. Kvedaras.

AUKŠČIAUSI TVARUMO IR PATIKIMUMO STANDARTAI

Išskirtinis projektas buvo parengtas vadovaujantis JAV tvaraus projektavimo sistemos LEED (angl. Leadership in Energy and Environmental Design) reikalavimais. Projektas pretenduoja būti įvertintas itin aukštu „Gold“ lygio sertifikatu, kuris patvirtins, kad pastatas suprojektuotas taip, kad jame dirbsiantiesiems būtų užtikrintos komfortiškos darbo sąlygos: natūrali šviesa, individualus šviesos intensyvumo reguliavimas darbo vietose. Taip pat pagal LEED ASHRAE 90.1-2010 reikalavimus buvo atliktas pastato ir jo sistemų energinis modeliavimas, kuriuo vertinama ne tik pastato atitvarų, bet ir inžinerinių sistemų bei pastato technologinės ir gamybinė įrangos efektyvumas. Pasibaigus statyboms, Kauno LEZ iškilusi gamykla užims 22 tūkst. m2 plotą (visas pastato plotas 23 tūkst. m2) ir atitiks A+ energinės klasės reikalavimus. Gamykla atitiks „Industry 4.0“ reikalavimus, kurie suteiks galimybę ateityje naudotis automatizuotais įrenginiais.

Be to, gamyklos pastatas turės pasiekti ir aukščiausius patikimumo standartus pagal „FM Global“ reikalavimus, apimančius nuostolių prevencijos standartus, susijusius su kokybe, techniniu vientisumu ir našumu.

Pramonės milžinė „Continental“ kuria novatoriškas technologijas ir paslaugas, skirtas tvariam ir susietam žmonių bei jų prekių judumui. Tai atspindi ir pagal jų užsakymą statomas objektas – pastate, įveikiant su ŠVOK susijusius iššūkius, projektuojama kogeneracinė jėgainė, įžeminama grindų danga, o natūralioms buveinėms išsaugoti priešais pastatą esančioje aikštėje projektuojamas apželdintas lietaus sodelis, surenkantis lietaus vandenį.

RŪPESTIS DARBUOTOJAIS

„Continental“ misija remiasi ne tik bendrąją tvarumo samprata, bet ir etišku žmogiškųjų išteklių valdymu. Pasak D. Kvedaro, darbuotojų poreikiams bus pastatytas atskiras 360 m2 ploto sporto centras su lauko terasa, atviru sporto aikštynu bei amfiteatru varžybų žiūrovams. Sporto centre ketinama įrengti daugiafunkces erdves įvairioms veikloms, tokioms kaip joga, stalo tenisas, kūno rengyba ir kt. Viskas tam, kad būtų pasirūpinta „Continental“ darbuotojų fizine sveikata net neišeinant iš įmonės teritorijos. Sporto centro prieigose ketinama įrengti poilsio aikštę su suoliukais ir lietaus sodeliu, kuris bus naudojamas kaip natūraliai išdžiūstantis lietaus vandens surinkimo baseinas. Įmonės teritorijoje darbuotojų patogumui veiks belaidis interneto ryšys. Pačioje gamykloje, netoli darbuotojų restorano, projektuojamas apželdintas vidinis kiemelis su terasa, kur šiltuoju metų laiku darbuotojai galės pietauti lauke.

Svarbu paminėti, kad apgalvotas ir atvažiavimas viešuoju transportu iki naujojo objekto – suprojektuota nauja autobusų stotelė prie pat gamyklos sklypo ribos. Autobusų maršruto tvarkaraštis bus suderintas su darbuotojų pamainų laikais.

Rūpindamasi tvarumu ir palankumu aplinkai, „Continental“ skatins darbuotojus naudotis alternatyviomis ir mažai aplinką teršiančiomis transporto priemonėmis. Pavyzdžiui, važiuoti į darbą keliems vienu automobiliu (angl. carpooling). Jiems bus suteikta privilegijų – stovėjimo vieta arčiau pagrindinio įėjimo. Keliaujantiesiems į darbą dviračiais bus įrengtos drabužinės ir dušai.

GREITIS, KOKYBĖ IR PROFESIONALUMAS

„Continental“ gamyklos pirmojo etapo pagrindiniu rangovu tapo UAB „Conresta“, šiemet minėsianti dešimtmetį, o pernai tapusi ketvirta generalinės rangos statybų įmone Lietuvoje.

Bendrovės „Conresta“ specialistams buvo patikėti pirmojo etapo konstruktyvo darbai. „Projekto terminas tapo tikru iššūkiu, per neįtikėtinai trumpą periodą reikėjo atlikti itin daug darbų. Neeilinis medžiagiškumas, specifiniai reikalavimai bei įvairūs derinimai pridėjo nemažai rizikų. Svarbu ir tai, kad objekto stogas bei kiti elementai buvo statomi vadovaujantis aukščiausiais „FM Global“ patikimumo ir kokybės standartais, todėl viskas turėjo atitikti nepriekaištingą medžiagiškumą, o įgyvendinimas – aukščiausius terminų bei kokybės reikalavimus. Pastatas turėjo atitikti ir tarptautinio aplinkosaugos „LEED Gold“ standarto reikalavimus, tad dirbti teko itin apgalvotai, nuolat ieškant optimalių sprendimų ir vadovaujantis patyrusių specialistų patirtimi“,– pasakoja įmonės vadovas Lukas Laukaitis.

Bendrovės vadovas sako, kad tokio lygio projektuose vieni svarbiausių aspektų, yra kokybė ir greitis. Tai – esminiai kriterijai nulemiantys projekto sėkmę.

Anot L. Laukaičio, „Conrestos“ komanda į kokybę žvelgia atsakingai ir kompleksiškai. Precizija ir funkcionalumas darbo procesuose – veiksniai garantuojantys efektyvų rezultatą. Stambus tarptautinis užsakovas reikalauja atitinkamos kokybės, vadovaujasi tam tikrais tarptautiniais standartais, įmonės atstovai, atsakingi už procesus ir kokybę, uoliai tikrino atliktus darbus, tad atsiradus sprendinių kaitai, žaibiška „Conrestos“ specialistų reakcija ir patirtis buvo kritinė – sprendimai turėjo būti įgyvendinami nedelsiant ir užtikrinant tarptautinius kokybės standartus.

Iššūkių būta ir daugiau. „Įrengiant statybvietę teko suvaldyti nemažai rizikų, viena tokių – projekto teritorijoje vyravę aukšti gruntiniai vandenys, kurie buvo nemažas rizikos faktorius suvaldant terminus. Situacija buvo puikiai suvaldyta įrengiant reikiamas drenažines sistemas“, – pastebi L. Laukaitis.

Paklaustas apie patirtį su šiuo projektu, įmonės vadovas teigia, kad šiandien statybų versle svarbiausi – kokybė, greitis ir efektyvumas.

„Šiandien vis daugiau užsakovų vertina ne tik gerą kainą, o sklandžią procesų eigą, kokybės vadybą, lankstumą bendradarbiaujant, darbų saugą, tvarką statomuose objektuose ir jų teritorijose, o ypač laiku ir kokybiškai atliktus darbus. Pastatas tvirtai stovi ant žemės, terminai įgyvendinti nepriekaištingai, esame išties patenkinti rezultatu, labai vertiname užsakovo pasitikėjimą ir komandą įgyvendinusią pirmąjį projekto etapą“, – džiaugiasi L. Laukaitis.

SVARBI PRADŽIA – ŽEMĖS DARBAI

Pirmame vokiečių gamyklos „Continental“ statybų etape labai svarbi darbų dalis atiteko įmonėms „Vaidva“ ir „Storoma“ – jos turėjo parengti sandėliavimo aikšteles, darbinius laikinus kelius ir nukasti gruntą iki reikiamo aukščio po būsimu pastatu. UAB „Vaidva“ jau daugiau nei dešimtmetį prisideda prie statybų sektoriaus augimo, atlikdama pastatų griovimo, statybinių atliekų perdirbimo ir žemės darbus. Reikia paminėti, kad įmonė buvo pasirinkta dalyvauti tokiame stambiame tarptautiniame projekte ne tik dėl savo darbuotojų profesionalumo ir patirties, bet ir dėl darbų atitikties visiems gamtosauginiams reikalavimams. Bendrovė turi įvairios modernios statybinės technikos ir įrangos, kuri buvo naudojame ir šiame objekte. Tam, kad būtų parengtas žemės plotas pirmojo etapo statybos darbams, buvo pasitelkta nemažai žemės kasimo ir stūmimo technikos: trys ekskavatoriai, trys buldozeriai ir aštuoni savivarčiai. Aikštelėms ir laikiniems keliams suformuoti įmonėms teko apdoroti 12 tūkst. m2. Būsimos gamyklos pastato plotas, kur kompanija vykdė grunto kasimo darbus, sudarė beveik 10 tūkst. m2. Visi darbai buvo aiškiai paskirstyti, numatytas gana griežtas grafikas – įmonės turėjo atlikti joms skirtas užduotis per 23 dienas. Vasaros karčiai dar labiau apsunkino darbų grafiko laikymosi galimybes. Bet įmonės moderni technika, darbuotojų ilgametė patirtis ir atsidavimas darbui leido įgyvendinti visus įsipareigojimus laiku ir pateikti aukščiausios kokybės rezultatą.

INOVATYVUS KONSTRUKCIJŲ SPRENDIMAS

„Continental“ pastatui buvo naudotos kompozitinės sijos „DELTABEAM®“. Šios suomių įmonės „Peikko“ siūlomos plonų perdangų konstrukcijos įvairiuose objektuose pasirenkamos dėl daugybės priežasčių: galimybės sumažinti pastato aukštingumą, noro turėti atviras erdves ar išskirtines pastato architektūrines formas, užtikrinti greitą ir saugų statybų procesą.

„Sijos „DELTABEAM®“ šiuo „Continental“ projekto atveju buvo pasirinktos būtent dėl galimybės statybos darbus atlikti greitai. Pristačius sijas pirmam pastato aukštui, viduryje mėnesio jau buvo vežamos sijos antram aukštui, nes pirmasis aukštas buvo sumontuotas itin greitai“, – teigia UAB „Peikko Lietuva“ pardavimų vadovas Linas Lelešius. Iš viso „Continental“ gamyklos statybose panaudota daugiau nei kilometras sijų „DELTABEAM®“.

L. Lelešius taip pat atkreipia dėmesį, kad projekte pirmą kartą Lietuvoje buvo panaudota naujoji gerberio jungtis, skirta nekarpytoms sijoms jungti. „Dėl šio sprendimo dabar įrengti išilginę armatūrą itin paprasta, nes tarpas tarp kiaurymėtosios plokštės ir sijos „DELTABEAM®“ yra didesnis ties gerberio jungtimi, o betonuojant siją per stačiakampes angas betonas patenka tarp jungties elementų ir užpildo gerberio jungtį“, – apie sprendimą pasakoja pardavimų vadovas.

Projekte taip pat naudoti ir kiti „Peikko“ sprendimai: įdėtinės detalės gelžbetoniui bei sprendimai betoninėms grindims įrengti. „Džiaugiamės galėdami prisidėti prie tokio svarbaus objekto statybų proceso ir matydami „Continental“ požiūrį į inovacijas bei sprendimus, kurie orientuoti į kokybę“, – savo mintis atskleidžia L. Lelešius.

OPTIMALŪS SPRENDIMAI – SKLANDŽIAM DARBUI

Prie inovatyvaus objekto įgyvendinimo prisidėjo ir daugiau šiuolaikiškų optimalius sprendimus taikančių įmonių, pavyzdžiui, UAB „Gevalda“, UAB „Projektana“ ir kt.

UAB „Projektana“ prie objekto realizavimo prisidėjo pamatų darbo projektu. Įmonė atliko papildomus inžinerinius geologinius tyrimus, įrengė 450mm ir 1000mm skersmens iki 14 m gylio gręžtinius polius. Atliko polių bandymus statine apkrova. Darbai įvykdyti per sutartą terminą,konstrukcijoms panaudojant daugiau kaip 2500 m3 betono.

UAB „Gevalda“ šiame projekte atliko drenažo bei pagrindų įrengimo darbus pastato viduje. „Daug dėmesio skyrėme planuodami ir organizuodami darbus, generalinio rangovo reikalavimu turėjome užtikrinti spartų atliekamų darbų tempą“, – pasakoja įmonės direktorius Valdemaras Karlonas ir teigia – kadangi visi darbai buvo iš anksto suderinti, procesas vyko sklandžiai ir lengvai.

GAMYKLOS LANGAI – PAGAL SPECIALIĄ FORMULĘ

Kompanija, kuriai buvo patikėta gamyklos „Continental“ langų gamyba, tapo „SKP Aliuminis“. Įmonė savo veiklą pradėjo dar 1995 m. nuo plastikinių langų ir durų gamybos. 1998 m. sėkmingai dirbanti įmonė išplėtė savo veiklą ir pradėjo gaminti aliuminio konstrukcijas bei stiklo paketus. 2007 m. gamybos mastai leido jai pasidalinti į tris skirtingas įmones, pradėjusias vystyti trijų skirtingų rūšių veiklas. „SKP Aliuminis“ susitelkė į aliuminio konstrukcijų gamybą. Dar 2000 m. kompanijoje pirmtakėje buvo įdiegta kokybės valdymo sistema, atitinkanti tarptautinio standarto ISO 9001 reikalavimus.

Aukšta įmonės produkcijos kokybė, darbuotojų kompetencija ir atsakomybė leido „SKP Aliuminis“ laimėti „Continental“ gamyklos langų stiklo paketų gamybos ir montavimo darbų konkursą. Dalyvavimo šiame stambiame tarptautiniame projekte sąlygos nebuvo lengvos, bet dėl įmonės darbuotojų patirties ir profesionalumo visos iškeltos užduotys buvo įvykdytos laiku ir pagal nurodytus standartus. Atliekant darbus įmonei teko susidurti su nestandartiniais langų stiklų sudėties reikalavimais. Todėl specialios sudėties išoriniai stiklai buvo gaminami Ispanijoje, o patys stiklo paketai – Lietuvoje. Pats svarbiausias iššūkis, su kuriuo įmonei teko susidurti įgyvendinant projektą, buvo trumpas darbų atlikimo terminas. Siekiant laikytis griežto darbų atlikimo plano įmonė turėjo pradėti gaminti langus anksčiau, nei buvo pastatytos statinio sienos. Įmonės „SKP Aliuminis“ vadovas Arūnas Jackonis pabrėžia, kad komandiškai bendradarbiaujant su visais projekto dalyviais pavyko tiksliai suplanuoti ir apskaičiuoti langų matmenis. Todėl, kai iškilo pastato sienos, įmonės darbuotojams montuojant langus nekilo problemų ir visus darbus pavyko užbaigti sklandžiai ir pagal grafiką.

GAMYKLOS GRINDIMS – SPECIALIOS SUDĖTIES BETONAS

UAB „Grinbeta“ harmoningai įsiliejo į gretas įmonių, kurios dalyvauja Lietuvos dvidešimtmečio statybose. Jai „Continental“ 31 gamyklos projekto įgyvendinimo procese buvo patikėtos betono grindys.

Būtina atkreipti dėmesį, kad aukštas atliekamų darbų standartas atsispindi kiekviename gamyklos statybų darbų etape. Ne išimtis buvo ir betono grindys, kurios dengia nemažą gamyklos plotą. Kaip ir kiekvienam statybų elementui, grindinio medžiagai ir įrengimui buvo keliami aukštos kokybės, tvarumo ir gamtosaugos reikalavimai.

UAB „Grinbeta“ buvo pasirinkta neatsitiktinai – dėl ankstesnių įmonės darbų Vokietijos įmonės naujos gamyklos Kauno LEZ projekto pirmojo etapo rangovas UAB „Conresta“ pakvietė ją sudalyvauti betoninių grindų įrengimo konkurse. Renkantis grindinio medžiagas ir įmonę, kuri turėtų juos įrengti, buvo remiamasi ne vien įprastais techniniais duomenimis, bet ir betono bei jo konstrukcijų gyvavimo trukmės analize. Pasvėręs visus rodiklius, pirmojo etapo rangovas grindiniui įrengti pasirinko UAB „Grinbeta“. Įmonės darbuotojai atliko papildomus skaičiavimus, pasiūlė savo grindų detales ir parengė darbų projektą. Jam įgyvendinti buvo paruoštas specialios sudėties betonas grindims įrengti. Įmonė kartu su UAB „Conresta“ suderino labai glaustą ir atsakingą darbų atlikimo grafiką. Dėl UAB „Grinbeta“ darbuotojų profesionalumo, atsakingo požiūrio į darbą ir patirties darbų grafikas buvo įvykdytas nevėluojant nė vienos dienos.

Įmonė džiaugiasi bendradarbiavimu su objekto projekto vadovu Laurynu Senkumi, su objekto statybos vadovu Gintautu Patkausku, kurių organizaciniai sugebėjimai leido darbus atlikti labai greitai ir kokybiškai.

Planuojama, kad „Continental“ gamyklos statyba bus baigta 2019 m. antrojoje pusėje. Čia dirbs daugiau nei 1000 specialistų. Projekto eigos koordinavimo kokybę užtikrins ne tik įmonėje įdiegti ISO, bet ir Vokietijos VDI standartai.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2019/03/download-2-1.jpg

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!