Rygoje kyla moderni „Rail Baltica“ geležinkelio stotis

2021 m. rugpjūčio 2 d.

Giedre Linden.

giedre@structum.lt

Tarptautinio Rygos oro uosto laukia didžiulės permainos. Per penkerius metus čia iškils „Rail Baltica“ geležinkelio stotis, tapsianti moderniu multifunkciniu transporto centru, iš kurio Rygos centrą maršrutiniu traukiniu bus galima pasiekti vos per aštuonias minutes. Be to, bus sukurta nauja infrastruktūra, kuri ne tik leis lengviau pasiekti oro uostą, bet ir padės išplėsti krovinių gabenimo paslaugas, suteiks galimybę įrengti krovininio geležinkelio atšaką, sujungtą su oro uostu.

Prireiks penkių darbo etapų

Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ stoties ir su ja susijusios infrastruktūros statybos Rygos oro uoste prasidėjo birželio pabaigoje. Bendra šio ambicingo projekto vertė, neskaitant pridėtinės vertės mokesčio, yra beveik 237 mln. eurų.

Projektą kūrė tarptautinis konsorciumas PROSIV, sudarytas iš įmonių „Syntagma“ (Italija), „Prodex“ (Slovakija) ir „Vector T“ (Latvija). „Rail Baltica“ stoties statybos ir su ja susijusios infrastruktūros statybos darbus vykdys tarptautinis konsorciumas „B.S.L. Infra“, kurį sudaro austrų kompanija „Swietelsky AG“, Latvijos kelių statybų bendrovė „SIA Binders“ ir „AS LNK Industries“.

Statybos darbai, suskirstyti į penkis etapus, turėtų trukti iki 2025 m. gruodžio. Kaip sakė Latvijos susisiekimo ministras Tālis Linkaits, vykdant šį projektą, per ateinančius penkerius metus bus sukurta šimtai darbo vietų, o tai paskatins šalies bendrojo vidaus produkto augimą. „Investicijos į infrastruktūrą sustiprins Rygos, kaip Baltijos šalių aviacijos centro, poziciją. Tai užtikrins judėjimą tarp Rygos ir kitų Latvijos regionų. Be to, Lietuvos ir Estijos gyventojams bus lengviau pasiekti Rygos oro uostą“, – kalbėjo T. Linkaits.

Pirmojo statybų etapo metu bus įrengta „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūra nuo traukinių stoties „Imanta“ iki Rygos tarptautinio oro uosto, taip pat pastatytas stoties terminalas. Šie darbai turėtų būti baigti iki 2023 m. kovo ir balandžio. Pirmojo etapo metu visų pirma bus pastatytas trijų lygių stoties pastatas, estakados struktūros ir susisiekimo keliai su jau esama infrastruktūra.

Centrinė stotis leis pajusti miesto dvasią

Centrinę „Rail Baltica“ geležinkelio stotį suprojektavo „PLH Arkitekter“. Kaip skelbiama, traukinių stoties pastato architektūra sukurs „stiprų vizualinį identitetą miestovaizdyje, sustiprindama Rygos, kaip metropolio, pojūtį“.

Architektūrą įkvėpė archetipinės arkų formos ir Art Nouveau laikotarpis. Pastatą puoš skliautai, primenantys arkos forma išlenktus paparčių lapus. Šiaurinėje pastato dalyje per paparčių formą atsivers unikalus vaizdas į Rygos senamiestį. Tai leis keliautojams geriau pajusti miesto dvasią.

Visas pastatas, jo geometrinės formos, simetrija ir atsikartojimai padės keleiviams lengviau orientuotis kelionės metu.

Per pirmąjį naujosios stoties pastato lygį bus galima patogiai pasiekti stoties ir oro uosto kompleksą. Čia bus įrengti keliai, automobilių ir dviračių stovėjimo aikštelės, atsiras laiptai, eskalatoriai, liftai, kuriais bus galima patekti į kitus stoties aukštus. Numatytas ir „žaliasis koridorius“ pėstiesiems, oro uosto keleiviams, taip pat tiems, kurie atvyks į oro uostą automobiliais, viešuoju transportu ar dviračiais.

Antrajame stoties lygyje atsiras erdvus, patogus ir šviesus laukiamasis keleiviams, bilietų automatai, bilietų kasos, informaciniai stendai.

Trečiajame lygyje bus įrengtos ir greitaeigio traukinio bei į ir iš Rygos centro vežančių maršrutinių traukinių stotelės.

Stoties prieigose atsiras nauji automobilių ir dviračių privažiavimo keliai, šių transporto priemonių stovėjimo aikštelės, taip pat elektromobilių įkrovimo stotelė.

Kito statybų etapo metu bus formuojamas stoties pastato fasadas. Tai žadama daryti, gerbiant latviškos architektūros tradicijas – ne atsitiktinai kaip dominuojantis fasado elementas pasirinktas medis. Šio etapo metu taip pat bus sukurtos mechaninės sistemos, interjero dekoracijos ir patobulinimai.

Estakados ir bėgių tinklas

Vėliau ketinama pastatyti estakadą į Rygą ir Jaunmarupę. Siekiant, kad geležinkelis užimtų mažiau erdvės, „Rail Baltica“ bėgiai ir stotis Rygos oro uoste bus pastatyti ant maždaug 10 m aukščio estakados. Tokia estakada Latvijoje bus pirmoji. Papildomai bus suformuotas 113 metrų ilgo pylimas, vedantis į K. Ulmanio gatvę.

Paskutinis etapas bus geležinkelio bėgių tiesimas. Planuojama nutiesti dvi atšakas, kad greitaeigis „Rail Baltica“ traukinys galėtų atvykti naujais bėgiais keturis kartus per dieną, o maršrutinis traukinys – kas trisdešimt minučių, taip sujungdamas oro uostą su Rygos centrine stotimi. Tai keleiviams leis pasiekti Latvijos sostinės centrą iš oro uosto vos per aštuonias minutes.

Įgyvendinus projektą, atsiras dveji nauji geležinkelio bėgiai, nutiesti greta jau esančių. Jie ves per naują Dauguvos upės tiltą.

Pasak architektų, tai bus projektas, sukuriantis lengvą ir plevenantį įspūdį. Išlaikydamas ryšį tarp sena ir nauja, tiltas per Dauguvos upę turės įvairias persikertančias dalis, išnyrančias iš jo apatinės dalies. Kalvota, banguota tilto linija bus tarsi nuoroda į didelę arkinę senojo tilto konstrukciją. Ant naujojo tilto palei bėgius bus įrengti ir pėsčiųjų bei dviračių takai.

Stoties projekte numatyta ir žaliųjų erdvių, siekiant ištaisyti neigiamą poveikį klimatui, sukuriant geresnį mikroklimatą mieste, suvienodinant temperatūrą, pagerinant oro kokybę, audros padarinių valdymą ir suformuojant bioįvairovę.

https://structum.lt/wp-content/uploads/2021/08/340x4303.jpg

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Būk pirmas!