Tramvajus Klaipėdoje: ar uostamiestis taps pirmuoju Lietuvoje?

2019 m. sausio 23 d.

Admin Structum.

Patrauklus, patogus ir aplinkos neteršiantis viešasis transportas: tokį tikslą iškėlusi Klaipėda vertins tramvajaus bei kitų alternatyvų įdiegimo galimybes. Per metus ketinama išanalizuoti panašiomis sąlygomis užsienyje įgyvendintus projektus, Klaipėdos susisiekimo sistemą, gatvių tinklą, pralaidumą ir kitus faktorius, atilikti transporto bei keleivių srautų modeliavimą bei pateikti palankiausią sprendimą. Klaipėdos miesto savivaldybė jau paskelbė konkursą ekspertams-konsultantams parinkti. Studiją didžiąja dalimi finansuos Europos Investicijų bankas.

„Neišvengiamai artėja 2030-ieji, kada pagal Europos Sąjungos direktyvas senamiesčiuose ir miestų centruose nebegalės važinėti vidaus degimo varikliais varomas transportas, tad kitokia turės būti ir viešojo transporto sistema, kitu atveju – miestų centruose jo apskirtai neliks. Galime nieko nedaryti ir naiviai tikėtis, kad kažkas problemą išspręs už mus, bet, vargu, ar tai racionaliausias kelias. Šiandien turime puikią galimybę pasinaudodami svaria Europos Sąjungos pagalba pasitelkti mokslininkus, transporto srities ir kitus specialistus, kurie naudodamiesi moksliniais metodais atliks išsamią analizę ir galės pasiūlyti labiausiai miesto poreikius atitinkantį sprendimą“, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Projektų valdymo poskyrio vedėjas Gintaras Dovidaitis.

Pasak G. Dovidaičio, tramvajus – tik vienas iš galimų scenarijų, tačiau kaimynų lenkų patirtis įkvepia. Olštyne trys tramvajaus linijos nutiestos už 120 mln. eurų, o projektas įgyvendintas per pusantrų metų. Galbūt Klaipėdai pakaktų vienos linijos, tad kaštai, tikėtina, būtų gerokai mažesni.

„Tačiau visus taškus privalo sudėlioti specialistai. Galimybių studiją rengsianti komanda turės įvertinti visus faktorius ir atsakyti į klausimą, ar įmanoma ir tikslinga suformuoti miestą kertantį koridorių naujai transporto rūšiai. Specialistai taip pat turės nurodyti investicijų poreikį, atsiperkamumo galimybes, rekomenduoti finansavimo modelius“, – teigia Projektų valdymo poskyrio vedėjas.

Pranešime spaudai teigiama, kad kartu bus analizuojamos ir elektrinių autobusų įdiegimo galimybės, pateikiami įvairūs scenarijai, kaip viešojo transporto sistema funkcionuotų integravus elektrinius autobusus ir tramvajų ar vieną iš šių transporto priemonių rūšių, vertinamos techninės galimybės, nauda, kaštai ir kt. Ekspertai gali siūlyti ir kitokias alternatyvas.

Konkursą laimėsianti ekspertų komanda įsipareigos parengti ne tik galimybių studiją, bet ir dokumentus, reikalingus norint diegti tramvajaus sistemą ar kitą ekspertų pasiūlytą alternatyvą. Tad kartu turės būti pateiktas ir investicijų projektas, viešojo ir privataus sektorių partnerystės dokumentų paketas, taip pat turės būti parengti elektra varomų autobusų įsigijimo konkurso dokumentai. Planuojama, kad tolimesniam investicijų projekto įgyvendinimui viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės modeliu bus parinktas operatorius, kuris realizuos elektra varomo viešojo transporto įdiegimą mieste.

Galimybių studija bei jos įgyvendinimui reikalingas dokumentų paketas bus rengiami įgyvendinant projektą „Elektra varomo viešojo transporto naujų galimybių plėtra (DEPO)“. Bendra projekto vertė – 675 700 Eur, 90 procentų finansuoja Europos Investicijų bankas, 10 procentų prisideda Klaipėdos miesto savivaldybė iš  savivaldybės biudžeto lėšų. Projektas įgyvendinamas pagal Europos Sąjungos mokslinių tyrimų ir inovacijų  programos „Horizontas 2020“ priemonę ELENA. Projektu siekiama prisidėti prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo mažinimo, energijos vartojimo efektyvumo didinimo.

Pranešimas redaguotas ir adaptuotas. Originalus pranešimas čia

/img/banners/baneris-(340x600-px).jpg
Būk pirmas!