Virš Londono geležinkelio bėgių iškils daugiau nei 280 000 namų?

2018 m. gruodžio 19 d.

Agnė Vilkišienė.

agniete@structum.lt

Šiandien, gruodžio 19 dieną, paskelbta, kad daugiau nei 280 000 namų galėtų būti pastatyti nepanaudotoje erdvėje virš traukinių, vamzdžių linijų ir antžeminio tinklo Londone. Inžinerinė įmonė WSP Out of Thin Air" išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigiama, kad Londonas turi dideles nepanaudotas erdves būstų plėtrai.  

WSP naudodamas Geografinės informacijos sistemos (GIS) technologijas apskaičiavo, kad perpildytus Londono rajonus galima atverti plėtrai. Pasak kompanijos atstovų, dar pernai buvo paruošta ataskaita, kurioje nurodyta, kad Melburne galima pastatyti papildomą 77 400 pastatų per geležinkelį, 29 160 galėtų būti pastatyta Sidnėjuje, o Vankuveryje galėtų atsirasti papildomai 46 033 vietos. Iš pradinės ataskaitos matyti, kad 250 000 namų gali būti pastatyti virš bėgių, tačiau GIS metodikos tobulinimas nustatė dar papildomą 14 procentų potencialių žemių. 

Į skaičiavimus buvo įtraukti tokie standartiniai veiksniai, kaip netoliese esantis viešasis transportas, gyventojų tankis ir vietų, kurias vietos valdžios institucijos laiko galimybėmis"t.y. darželiai, sveikatos centrai, verslo centrai.  

 Šiuo metu Londone vyksta tikra būsto krizė. Meras Sadiqas Khanas praėjusiais metais paskelbė, kad miesto poreikiams tenkinti reikalingos mažiausiai 66 000 naujų namų per metus, o antrajame 2018 metų ketvirtyje buvo planuojama statyti tik 2917 namus. 

Miestai turi radikalių sprendimų" 

Numatyta, kad WSP skaičiuodami namus numato, kad pastatai būtų 12 aukštų su 100 kvadratinių metrų butais. Kompanijos atstovai pripažįsta, kad galimybė naudotis takais buvo ribojantis veiksnys, nes perspektyviems pokyčiams reikėjo mažiausiai 100 metrų ilgio žemės sklypo. Londone labiausiai perpildyti potencialūs rajonai yra Brent", Ealing" ir Croydon". 

Kaip pramonė, mes turime sutelkti dėmesį į radikalius sprendimus, kaip įveikti būsto krizę mūsų sostinėje. Geležinkelio pertvarka yra ne tik naujų namų kūrimas, bet ir naujų, saugių, ekologiškų ir energingų bendruomenių kūrimas, kurias tokie pokyčiai gali pasiūlyti", - sakė WSP direktorius Bill Price. 

Architektai siūlo schemas kaip virš geležinkelio linijų įkurdinti vis daugiau žmonių, visame pasaulyje. Amerikoje Rogers Partners ir Nelsonas Byrd Valtas (B. Waltz) pasiūlė statyti aukštąjį miesto parką ant geležinkelio bėgių Atlante, Džordžijoje, o Australijos įmonė Bates Smart" pasiūlė pastatyti 45 000 vietų stadioną virš Centrinės stoties Sidnėjuje.  

Kol pokyčiai yra labai lėti ir liečia ne tik tai, kad geležinkelio perpildymas galėtų padėti sumažinti būsto trūkumą, tačiau ir pakeisti mūsų visuomenę. 

Būk pirmas!