Vienas iš studijos „Sergey Makhno Architects“ vadovų Oleksandr Dymnich pastebi, kad architektams atsiradusios galimybės prieiti prie dirbtinio intelekto, virtualios realybės, naujų medžiagų ir jų formų leidžia išgyventi jaudinantį, naujų galimybių laikotarpį. Nors, kalbant apie konkrečias inovacijas, šiuo metu daugiausiai potencialo turi automatinis temperatūros reguliavimas, tai nereiškia, kad architektūra nesikeis ateityje. Apie tai Oleksandr Dymnich pasakos jau rugsėjo 5 dieną kino teatre MULTIKINO vyksiančioje konferencijoje „Technologijos ir inovacijos architektūroje bei statyboje“, pranešimo tema „Šimtaaukščiai dangoraižiai prieš ekologines gyvenvietes: kaip architektūra atrodys ateityje?“.
Ar technologijos gali riboti kūrybines ambicijas? Kita vertus, galbūt technologijos keičia architektūrą?
Naujausios technologijos nevaržo kūrybinių ambicijų. Atvirkščiai, modernizacija išlaisvina idėjas. Tai nereiškia, kad reikia išradinėti „naują dviratį“, tačiau technologijos kūrėjui leidžia būti vienu žingsniu priekyje išvengiant įprastinių statinių kūrimo. Architektai turi prieigas prie dirbtinio intelekto, 3D spausdintuvų, virtualios realybės, naujų medžiagų ir formų, apie kuriuos seniau galėjo tik pasvajoti. Panašu, kad architektai šiuo metu išgyvena jaudinantį, naujų galimybių laikotarpį.
Kokių technologijų trūksta, tačiau joms jaučiamas vis didesnis poreikis?
Manyčiau, kad iš visų esamų inovacijų, daugiausiai potencialo naudojimui turi automatinis temperatūros reguliavimas namuose. Kalbame ne tik apie karšto/šalto ir drėgno/sauso oro reguliavimą, tačiau apie žmogaus kūno temperatūros matavimą ir oro prisitaikymą prie visiems idealių sąlygų viduje. Šis sprendimas ne tik leistų sutaupyti natūralių resursų, bet ir pagerintų gyvenimo kokybę. Tikimės, kad šis išradimas greitu metu pasirodys ir turėsime galimybę jį integruoti savo ateities projektuose.
Kokius inovatyvius sprendimus pritaikėte projektuodami savo ofisą?
Tai yra viena iš pirmųjų kūrybinių „Sergey Makhno architects“ dirbtuvių. Šią vietą mes kūrėme patys. Tuo metu mes jau žinojome, kad meno kūriniai bus pagrindinis epicentras, pradedant nuo paveikslų, senų lagaminų ir kilimų, baigiant Sovietiniais radijo aparatais, molinių puodų ir keramikos metamorfozėmis. Mūsų studija įkūnija meno ir įvairiausių dizaino sprendimų simbiozę.
Kokia šiuo metu yra Ukrainos architektūros ateitis? Atsižvelgiant į tai, kad jūsų studija yra viena didžiausių Ukrainoje ir jūsų komandą pagrinde sudaro jauni, profesionalūs architektai, ar jaučiate pareigą ir galią keisti architektūrinę aplinką?
Tiesa pasakius, į savitą architektūrą ir interjero dizainą mūsų šalyje nelabai kas kreipė dėmesį. Visi domėjosi ir orientavosi į Skandinavišką stilių, nes Ukraina visiems asocijavosi su N. Chruščiovo eros pastatais arba moliniais nameliais. Tačiau mes nusprendėme sujungti Ukrainietišką kultūrą, šiuolaikinį dizainą ir meną į vieną bendrą sintezę. Rezultate atradome savitą stilių, kurį pavadinome „šiuolaikinė Ukraina“. O dabar, pasauliniai dizaino leidiniai prognozuoja, kad Ukraina diktuos dizaino tendencijas visame pasaulyje. Tuo labiau, kad mūsų šalyje vis daugėja profesionalių architektų, kurie naujomis idėjomis praturtina architektūrinę aplinką ir kuria naujas tendencijas. Mūsų studija susiduria su sunkia, tačiau ir ambicinga užduotimi – per architektūrą bendruomenę įkvėpti kurti meną ir jį puoselėti.
Su kokiais didžiausiais iššūkiais jums tenka susidurti pradedant naują projektą? Kaip juos įveikiat ir kas padaro projektą sėkmingu?
Retkarčiais, kuomet klientai kreipiasi į mus kaip dizaino profesionalus su originaliomis idėjomis, susiduriame su situacijomis, kuriose klientams sunku perlipti save ir įgyvendinti tai, prie ko jie nėra pratę. Tai yra dar vienas mūsų studijos tikslas, sukurti originalų ir įdomų projektą, kuris leistų klientui peržengti savo įprasto pasaulio ribas.
Be komandinio darbo projekto sėkmingai neįgyvendinsi. Todėl mokėjimas išgirsti klientą ir sklandžiai perteikti jam savo idėjas yra neatsiejamas komandinio darbo siekis. Be šių trijų elementų, norimo rezultato pasiekti nepavyks.
Pastaruoju metu technologijų tema statybos ir architektūros sektoriuje tapo truputy nuvalkiota. Mes suprantame, kad technologijos padeda ir stebina, todėl dažniausiai visų dėmesį pritraukia „inovatyvūs sprendimai“. Ar sutiksite, kad technologijų/ inovacijų naudojamas projektuose tapo vienu iš kokybės ir prestižo kriterijų?
Iš dalies pritarčiau jūsų klausimui. Žinoma, architektūrinis pasaulis labai sparčiai tobulėja. Inovatyvios medžiagos orientuojasi į ekologiškumą ir ekonomiškumą, pasiekti geriausią rezultatą. Inovatyvių technologijų ir istorinių pastatų kombinacija sukuria naują pastato charakteristiką, kuri išsaugo svarbiausius istorinius elementus, bet ir tampa moderni. Protėvių naudotoms medžiagoms architektai teikia vis daugiau dėmesio. Kaip to pavyzdžiai galėtų būti molis, natūralus akmuo, šiaudai. Tačiau įprastinės medžiagos kaip betonas, plienas, stiklas, medis yra nesenstantys ir išlieka kaip pagrindinės priemonės architektams šedevrus kurti.
Ačiū už pokalbį!
„SERGEY MAKHNO ARCHITECTS“ yra šiuolaikinio Ukrainos dizaino ir architektūros dirbtuvės. Komandai menas tai ne žavėjimuisi skirtas objektas, tai komfortas gyvenimui. Studija buvo įkurta 2003 metais ir nuo tada realizuoja objektus 16-oje pasaulio šalių. Per 16 darbo metų ji įgyvendino beveik 600 projektų 17-oje šalių. Bendrovė dirba trimis kryptimis: interjero dizainu, architektūra ir gaminių dizainu. Praėjusiais metais ji atidarė savo keramikos gaminius. Apdovanotas prestižiniais tarptautiniais apdovanojimais, tokiais kaip „Red Dot Design Award“, „The International Property Awards“, „The Architecture MasterPrize“ ir SBID. „Studio“ projektai buvo paskelbti daugiau nei 200 geriausių leidinių, tokių kaip „ELLE Decoration“, „ArchDaily“, „Design Milk“, „Dezeen“. Studija dirba tokiu stiliumi, kuris vadinamas „Ukrainos šiuolaikiniu“, ir apjungia minimalizmą, meną, ukrainiečių tradicijas ir japonų „wabi-sabi“ filosofiją, apibūdinančią laikinumo ir netobulumo grožį.
Oleksandras Dimničius yra firmos „Sergey Makhno Architects“ generalinis direktorius. Jis turi daugiau nei 10 metų patirtį projektų valdyme. Į įmonę jis atėjo prieš 3 metus kaip projekto vadovas iš IT srities ir pradėjo diegti naujoves chaotiškuose kūrybiniuose reikaluose. Praėjo metai kai Oleksandras oficialiai paskirtas generaliniu direktoriumi. Studijoje jis išlaiko pusiausvyrą tarp kūrybiškumo ir verslo. Rugsėjo 5 dieną kino teatre MULTIKINO vyksiančioje konferencijoje „Technologijos ir inovacijos architektūroje bei statyboje“ jis skaitys pranešimą, kurio tema „Šimtaaukščiai dangoraižiai prieš ekologines gyvenvietes: kaip architektūra atrodys ateityje?“.
„Sergey Makhno Architects“ nuotr.