Mokymo pastatų projektavimas yra viena iš svarbiausių architektūros sričių, nes ji įtakoja jauno žmogaus gyvenimą. Pirmieji pastatai, su kuriais susiduria vaikai yra namai ir mokykla. Tam, kad vaikas išnaudotų savo potencialą, svarbu būti aplinkoje, kuri skatintų savarankiškumą, žingeidumą, kūrybiškumą.
Tačiau vien fizinių mokyklos savybių nepakanka kurti tokio pobūdžio mokyklos. Tam svarbu apjungti architektūrą ir pedagogiką į vieną kūną. Mokykla – tai struktūra, o ne statiška erdvė. Ji turi reaguoti tiek į vidinę, tiek į išorinę aplinką, gebėti prisitaikyti ir tobulėti.
Todėl gamyklos modelio mokyklų projektavimas, susiformavęs pramonės revoliucijos laikais ir puoselėjantis tradicinę ugdymo kultūrą, turėtų išlikti praeityje. O inovacijos mokymo pastatų architektūroje yra būtinybė.
Parengė: Viktorija Guerizec
Vadovas: doc. dr. Arnoldas Gabrėnas
Vilnius Tech