UŽSAKOVAS: UAB „Autojuta“, UAB „Juta“
OBJEKTAS: Automobilių prekybos ir paslaugų centras, Naugarduko g. 110
PROJEKTUOTOJAS: UAB „Viltekta“
GENERALINIS RANGOVAS: UAB „YIT Lietuva“
ARCHITEKTAI: Gintaras Čaikauskas ir Miroslaw Szejnicki, UAB „Architektūros linija“
ENERGINĖ KLASĖ: A+
Lietuvos sostinę papuošė originalus savo daugiafunkciškumu ir architektūriniu išpildymu statinys. Pasak „Jutos“ centro architektų Gintaro Čaikausko ir Miroslawo Szejnicki, išraiškinga sklypo forma įkvėpė netradicinę, tačiau labai aiškią ir paprastą sprendinio idėją. Visa funkcijų gausa sukomponuota viename pailgame tūryje, įvairiais rakursais atsiveriančiame nuo šalia esančio greitkelio bei miesto gatvių apžvalgos taškų. „Objekto priekyje suprojektuotas pardavimų salonas – „pastato galva“ – iš vidaus švytintis stiklas. Kitą pastato dalį – „kūną“ – formuoja serviso, sandėliavimo bei techninės ir ūkio paskirties patalpos. Pabrėžtinai ilgas pastato tūris „tirpsta“ Naugarduko gatvės perspektyvoje toldamas link Vilkpėdės mikrorajono“, – sako architektūrinio projekto autorius, „Architektūros linijos“ vadovas G. Čaikauskas.
Pagrindinis užsakovų automobilių centro pastatui keliamas reikalavimas buvo funkcionalumas. Jame numatytos skirtingos veiklos: automobilių ir jų detalių pardavimas, automobilių saugyklos, automobilių servisas ir pan. Taip pat pastatas turėjo atitikti A+ energinio naudingumo klasę.
Objekto tūris yra labai ištęstas, reikšmingai veikiamas skirtingų temperatūros pokyčių. Temperatūrinėmis siūlėmis pastatas sudalintas net į penkis atskirus korpusus. Atraminis karkasas suformuotas iš surenkamųjų gelžbetoninių konstrukcijų, stogui panaudotos metalinės konstrukcijos. Ypatingas sprendinys – sklendžianti plokštuma virš sandėlio įvažos bei krovinių rampos. Savotiška monolitinio gelžbetonio skulptūra – į antrą aukštą kylantis tiltas. Didelės įrangos apkrovos lėmė didesnį dėmesį sandėlio bei automobilių serviso patalpų grindų konstrukcijoms ir jų sudėtingumą.
Nors pastato funkcija labai sudėtinga, tačiau architektams pavyko sėkmingai ją išspręsti. Pirmame aukšte vienoje pusėje suprojektuotos automobilių „Seat“ pardavimo bei serviso patalpos, kitoje – parduotuvė „Juta“ su sandėliu ir kitomis funkcinėmis patalpomis. Antresolėse tarp aukštų atsirado vietos personalo buities bei techninėms patalpoms. Antrame aukšte automobilių salonas išplėstas į didelę dengtą automobilių saugyklą-ekspoziciją, už kurios numatytos parduotuvės „Juta“ administracinės patalpos.
Pastato pagrindinė medžiaga – „sumuštinio“ tipo plokštės – parinktos dėl gerų šiluminių savybių, kurios leidžia pasiekti A+ energinę klasę, bei greito montavimo. „Pastato kompozicinį vientisumą, monumentalią architektūros raišką sukūrė būtent dažyto metalo vertikalės. Šie dalinai perforuoti elementai lyg antra fasadų plokštuma pridengia ir apibendrina visas reikalingas technines angas, groteles, langus, atviros automobilių saugyklos vėdinimo angas, – sako G. Čaikauskas. – Automobilių gamintojo „Seat“ naudojamas koloritas – tamsiai pilka antracito spalva – bei vyraujanti lygių paviršių struktūra ypač tiko architektūros idėjai išryškinti, nes šiame sklype anksčiau buvo parduodama akmens anglis.“
Projektui naudota ir įvairių neįprastų sprendimų. Originaliai buvo išspręstas transporto eismo organizavimas itin siaurame ir ilgame sklype tarp dviejų miesto gatvių, kur reikėjo užtikrinti patogias pėsčiųjų prieigas, galimybę privažiuoti skirtingos paskirties priežiūros transportui.
Automobilių salono statybos metu buvo kruopščiai sutvarkyta sklypo aplinka bei šalia esanti miesto teritorija. Pagal miesto reikalavimus, įgyvendinant projektą, įrengta šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja, pertvarkytos šalia esančios sankryžos. „Jutos“ centro teritorijoje suformuotas žaliasis sklypo šlaitas, pastatyta atraminė sienelė, įrengta „žalioji“ automobilių aikštelė, elektrinių automobilių krovimo vietos, modernus apšvietimas, atnaujinti gretimi miesto šaligatviai, gatvių apšvietimas.
„JUTA“ – SKIRTINGŲ INŽINERINIŲ SISTEMŲ VISUMA
Techninę priežiūrą, statant šį automobilių saloną ir servisą, vykdė įmonė „Inprojekta“. Anot jos vadovo Gintaro Glodenio, statinys išsiskyrė tuo, kad kiekviena jo zona turėjo vis kitokią paskirtį.
„Nors zonų funkcijos skirtingos, tačiau visos jos tarpusavyje susijusios. Šiuo atveju sudėtinga buvo tai, kad, vykdydami darbus vienoje dalyje, rangovai jau turėjo galvoti apie kitą dalį, atlikti tam tikrus paruošiamuosius darbus. Viena pastato dalis buvo vadinamoji „šalta“, kita – „šilta“. Kitaip tariant, šio pastato administracinės patalpos siekia energinę klasę A, o autoserviso dalies energinė klasė – C, nes į ją nuolat įvažiuoja ir išvažiuoja automobiliai. Taigi šis pastatas – tai skirtingų inžinerinių sistemų visuma“, – sako G. Glodenis.
Lygiai taip pat vienai automobilių centro daliai buvo taikomi aukšti šilumos, garso izoliacijos reikalavimai, o kitoms dalims, pavyzdžiui, autoservisui, reikėjo sistemų, užtikrinančių, kad tepalai ir kita tarša nepasklistų į aplinką.
„Buvo ir sudėtingų statybinių konstrukcinių mazgų, kuriems įrengti prireikė daug laiko. Paprastai statiniai skirstomi į daugiabučius gyvenamuosius namus, administracinius pastatus arba tokio tipo pramoninius pastatus. Tačiau šiame objekte visi šie tipai tarsi sujungti į vieną. Dar prieš mus, techninės priežiūros specialistus, didelį darbą atliko projektuotojai“, – sako pašnekovas.
Valdydama visų subrangovų veiksmus, įmonė „Inprojekta“ naudojo šiuo metu vis labiau populiarėjančius elektroninius statybų priežiūros įrankius (žurnalus).
„Nebereikia gaišti laiko ir skambinti skyriaus padalinio vadovui, dėstyti, kad kažkur galima rizika. Visa ta informacija dalijamasi per informacinę sistemą, galima net įkelti nuotraukas, skirti kitiems dirbantiesiems objekte nurodymus, perspėjimus. Visi puikiai supranta: ką nors nuslėpus, yla iš maišo išlįs – jei ne šiandien, tai rytoj. Manau, elektroninė sistema tarsi įpareigoja visus statybų dalyvius dirbti sąžiningiau“, – įsitikinęs G. Glodenis.
SKIRSTOMŲJŲ DUJOTIEKIO TINKLŲ MONTAVIMAS SUDĖTINGOMIS TANKIAI URBANIZUOTO DIDMIESČIO SĄLYGOMIS
Vienas iš užsakovo prioritetų buvo, kad visas skirstomųjų dujotiekio tinklų dalis įrengtų viena įmonė. Gana aukštus reikalavimus atitiko UAB „Rimgauda“, galėjusi pasiūlyti visų lauko inžinerinių sistemų projektavimo bei įrengimo paslaugas. Įmonė trimis atskirais etapais atliko skirstomųjųdujotiekio tinklų įrengimo darbus nuo AB „Energijos skirstymo operatorius“ esamo tinklo Naugarduko gatvėje iki dujinių prietaisų, įrengtų naujame pastate. Įgyvendinti užsakovo užduotį nebuvo lengva, nes automobilių centro „Juta“ statyba, kaip ir skirstomųjų dujotiekio tinklų įrengimas, vyko tankiai urbanizuotoje teritorijoje Naujamiestyje, šalia intensyvaus eismo gatvių, anksčiau įrengtų požeminių komunikacijų. „Įrengiant požeminius tinklus dažnai tenkantis iššūkis – užtikrinti, kad būtų išsaugotos esamos komunikacijos, neapriboti transporto priemonių ir pėsčiųjų judėjimo, koordinuoti darbus su kitais rangovais. Dėl šių priežasčių skirstomuosius dujotiekio tinklus daugiausia buvo nuspręsta rengti taikant kryptinio gręžimo metodą“, – atskleidžia būdą, kuris leido atlikti visus darbus pagal projektą ir užsakovo reikalavimus UAB „Rimgauda“ vadovas Andrius Grekauskas. Pasak jau daugiau nei dešimtmetį sėkmingai veikiančios inžinerinių sistemų montavimo ir projektavimo įmonės direktoriaus, kokybiškas ir laiku atliekamų darbų rezultatas įmanomas tik tada, kai viską daro savo srities specialistai, turintys ilgalaikę patirtį ir orientuoti į galutinį rezultatą.
IŠSKIRTINIŲ DYDŽIŲ INŽINERINĖS SISTEMOS
Visas „Jutos“ inžinerines sistemas įrengė jau 13 metų patirtį inžinerinių paslaugų sferoje turinti kompanija „Lakmalit“. Įmonė pirmiausia atliko projektavimo darbus 3D formatu su programomis „Revit“ ir „MagiCAD“ BIM aplinkoje, kuri leidžia pamatyti beveik tikrą objekto vaizdą sumažintu masteliu. Šis etapas palengvino toliau ėjusį, kai vyko pastato vandentiekio, lietaus, buitinių nuotekų, šildymo, vėdinimo ir vėsinimo sistemų įrengimo darbai. „Lakmalit“ sumontavo šilumos punktą šilumai tiekti, vandentiekio mazgą vandeniui tiekti į biuro dalį ir serviso poreikiams, tačiau kelias iki šio etapo nebuvo lengvas. „Pagrindiniai sunkumai kilo su projektiniais sprendimais, nes jie keitėsi labai dažnai, kol buvo išpildyta užsakovo pageidavimų visuma. Dėl šios priežasties strigo darbai, keitėsi montavimo vietos, pagal seką buvo koreguojamas ir projektavimas, ir fizinis montavimas. Daug darbų reikėjo atlikti aukštai palubėje, todėl itin svarbus buvo žmonių saugumas, nelaimingų atsitikimų prevencija. Džiaugiuosi, kad jų pavyko išvengti, vadinasi, visos įmonės grandys savo funkcijas atliko tinkamai“, – sako „Lakmalit“ padalinio vadovas Arnoldas Tamulevičius. Kadangi „Juta“ nėra įprastas pastatas, jo funkcionalumą užtikrina išskirtinių rodiklių inžinerinės sistemos, sumontuotos UAB „Lakmalit“. Nemažą kondicionavimo sistemą sudaro 8 VRF, 2 „Multisplit“ sistemos bei 5 „Split“ tipo kondicionieriai, kurie vėsina karštuoju laikotarpiu visą pastatą, 14 vėdinimo agregatų, apimančių visą pastato vėdinimo sistemą. Išilgai pastato buvo montuotos latakų sistemos vandeniui surinkti, šildymo, vandentiekio, suspausto oro trasos, biuro patalpose įrengtas daugelio pamėgtas ekonomiškas grindinis šildymas.
VĖSINIMO IR ŠILDYMO ĮRANGA PRITAIKYTA PASTATO DAUGIAFUNKCIŠKUMUI
Daugiafunkcio pastato „Juta“ kondicionavimo bei šildymo sprendimai buvo ypač svarbūs, nes administracinė pastato dalis turėjo pasiekti A+ energinę klasę. Kad tai būtų įgyvendinta, pasiūlyti optimaliausią bei inovatyviausią įrangą pakviesta kompanija „GLCO“ Pabaltijo šalyse atstovaujančią „LG Electronics“ oro kondicionavimo sistemas.
„Jutoje“ sumontuota šio gamintojo kondicionavimo bei šildymo (šilumos siurblių) įranga, kurios galia – apie 270 kW. Pagrindinėje pastato dalyje buvo numatytos aukščiausio energinio efektyvumo „LG Electronics“ VRF sistemos, kitose dalyse – sistemos „Split“ ir „Multi Split“. Ši „Eurovent“ laboratorijoje (Prancūzija) sertifikuota įranga veikia naudodama itin mažai energijos. „Jutoje“ įrengta naujausia penktosios kartos VRF kintamo freono srauto įranga gali efektyviai veikti net esant žemai aplinkos oro temperatūrai. Tiek vidaus, tiek lauko blokai funkcionuoja itin tyliai, sistemos galią ir temperatūrą galima reguliuoti pagal poreikį (SLC technologija).
„LG Electronics“ įrangos daugiafunkciškumas užtikrina galimybę ją pritaikyti kelias funkcijas turinčiuose pastatuose: įranga puikiai tinka tiek biuro, tiek prekybos, tiek ir autoserviso patalpoms. Didelė VRF vidinių blokų įvairovė (ortakiniai, grindiniai, kasetiniai, sieniniai ir t. t.) leidžia juos pritaikyti prie įvairių pastato konstrukcijos ypatybių.
DAUGIAFUNKCIO CENTRO PROGRAMAVIMO DARBAI SUJUNGĖ SKIRTINGŲ GAMINTOJŲ SISTEMAS Į VIENĄ VISUMĄ
Sujungti visas pastato sistemas į vieną bendrą ir ją suprogramuoti – atsakingas ir labai svarbus uždavinys, kuris ne tik suteikia pastatui išmanumo, bet ir užtikrina jo veiklą. Todėl tikrai nuostabos nekelia tai, kad daugiafunkcio automobilių centro „Juta“ automatizavimas buvo patikėtas UAB „Elteros projektai“ – vienai didžiausių automatikos srities Lietuvos įmonių, kuri gyvuoja jau 10 metų. Per tą laiką kompanija sukaupė didelį žinių ir sėkmingai atliktų darbų bagažą, todėl gali pasiūlyti visas automatikos srities paslaugas: nuo projekto parengimo, automatikos skydų, elektronikos gaminių gamybos, montavimo, programavimo iki paleidimo – derinimo ir priežiūros paslaugų.
„Jutos“ pastato valdymo sistemos (PVS) programavimas sujungė ir kitus objekte atliktus darbus: šildymo, šaldymo ir vėdinimo sistemų, technologinių įrenginių, apšvietimo, gaisrinių sistemų automatizavimą. Taip pat „Elteros projektai“ suprogramavo vandens, šilumos / šalčio ir elektros apskaitos sistemą. Kaip ir kituose dideliuose objektuose, didžiausias sunkumas buvo sujungti daug skirtingų gamintojų sistemų į vieną harmoningai veikiančią visumą. Sistema turėjo būti lanksti, intuityvi ir lengvai valdoma net neįgudusiam vartotojui, be to, veikti taip, kaip numatyta projekte. Vis dėlto tai toli gražu ne vienintelis projekto „Juta“ išskirtinumas. Jis originalus ir tuo, kad naudoti išskirtinai UAB „Elteros projektai“ valdikliai ir specialiai šiam objektui „nuo nulio“ kurta pastato valdymo sistema. Automatikos valdymo dalyje buvo pasitelkti užsienio gamintojų lygį atitinkantys, o kartais ir pralenkiantys UAB „Elteros projektai“ suprojektuoti ir pagaminti valdikliai bei keitikliai, tokie kaip: ELKO800, ELOG2, ERSB4.
SKANDINAVIŠKA KIEKVIENOS DETALĖS KOKYBĖ
„Kokybė, kokybė ir dar kartą kokybė“ – šis kompanijos „Trihaus“ kredo neliko nepastebėtas automobilių centro rangovų „YIT Lietuva“ ir leido prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo komandos. Ilgametę patirtį statybos srityje turinti kompanija „Trihaus“ komplekse montavo gipso kartono pertvaras. Pasak „Trihaus“ specialistų, darbas ėjosi labai sklandžiai ir jokių sunkumų nekilo, nes visi statybos klausimai buvo operatyviai sprendžiami su profesionalia UAB „YIT Lietuva“ statybos inžinierių komanda. Pagrindinis užsakovo reikalavimas buvo skandinaviška kokybė, todėl gipso pertvaroms pasirinkta daugiau nei 80 metų aukštai kartelę iškėlusi laikanti gamintojo „Knauf“ sistema. „Į ką reikia atkreipti daugiausia dėmesio prisidedant prie tokių pastatų projektų realizavimo? Į rangovo ir subrangovo komunikaciją. Subrangovas turi padėti rangovui rasti sprendimą, iškilus nenumatytiems atvejams, o ne formaliai reikalauti sprendimo. Tokia yra mūsų įmonės pozicija, kai teikiame savo paslaugas rangovams. Komunikuojant laiku ir dalykiškai, galima išspręsti viską“, – pabrėžia UAB „Trihaus“ vadovas Artūras Strelčiūnas.
DIDELIŲ GABARITŲ FASADO VITRINOS – NEKASDIENIŲ SPRENDIMŲ PAIEŠKOS IR ĮGYVENDINIMAS
Automobilio centro įstabų stiklinį fasadą pastatė dvi įmonės: bendrovė „Hydro Building Systems Lithuania“ buvo sprendimo autorė ir tiekė aliuminio stiklo fasadinę sistemą, o bendrovė „Almeca“ ją įrenginėjo. Kompanijos „Hydro Building Systems“ tiekta sistema „Sapa 4150 SX“ skirta ypač sunkiems stiklo paketams ir išsiskiria geromis šiluminėmis savybėmis. „Juta“ objektui kompanija taip pat tiekė to paties gamintojo langus, duris ir ugniai atsparias konstrukcijas. Pasak „Hydro Building Systems“ Baltijos šalių vadovo Rimanto Staknevičiaus, jų įmonė gali daug kuo pasitarnauti statant tokius daugiafunkcius pastatus kaip automobilių salonas ir remonto dirbtuvės „Juta“, nes turi platų tokiems pastatams skirtų produktųasortimentą.
Didžiausias iššūkis buvo sumontuoti šiame salone įspūdingų matmenų stiklo paketus (2,7 x 4,55 m). Tačiau netrūko ir papildomų problemų: dėl didelio paketo svorio (~860 kg) reikėjo didelio skerspjūvio profilio, kita vertus, profilio geometrija turėjo būti tokia, kad tilptų į suprojektuotą bendrą sienos storį. Visa „Hydro Building Systems“ komanda darbuodamasi siūlė įvairius sprendimus, kol pagaliau po sudėtingų skaičiavimų buvo rastas sprendimas. Jis tiko tiek generaliniam rangovui, tiek architektui, tiek ir fasadus gaminusiai bei montavusiai įmonei „Almeca“.
„Vienas svarbiausių sėkmės faktorių – geras nusiteikimas ir komandinis darbas. Pritaikę savo patirtį, kurią įgijome kurdami projektinius sprendinius, ir aiškiai žinodami naudotų sprendinių ribines apkrovas, galėjome identifikuoti parinkto sprendimo įlinkius. Tai ir leido optimaliai atrasti sprendimą, – sako įmonės „Hydro Building Systems“ Baltijos šalių vadovas R. Staknevičius. – Tai buvo vienas pirmųjų projektų Lietuvoje, kai dar kainos pateikimo stadijoje, ieškodami tinkamo sprendinio, statikos skaičiavimams pritaikėme baigtinių elementų metodą ir jį lyginome su bandymų rezultatais“.
Fasadų sistemą „Juta“ centre įrengė daugiau nei dešimt-
metį aliuminio konstrukcijas gaminanti ir montuojanti įmonė „Almeca“. Bet tai nebuvo vienintelė šios įmonės užduotis – jos darbuotojai taip pat įrengė objekto išorės ir vidaus langus, duris, berėmes pertvaras bei priešgaisrines pertvaras.
„Juta“ projekto autoriai suformulavo užduotį suprojektuoti aliuminio fasadines vitrinas su didelio formato stiklo paketais, naudojant mažo gylio profilius, tad bendrovės atstovams reikėjo apskaičiuoti didžiulių stiklų apkrovų tolygų pasiskirstymą konstrukcijoje.
„Tam, kad būtų užtikrintas konstrukcijų standumas ir stabilumas, profiliai buvo papildomai armuojami plieno juostomis, o stiklo paketų atramos gaminamos pagal specialų užsakymą. Įprastomis sąlygomis reikėtų rinktis stambesnius rėmus, bet tokiu atveju fasadas atrodytų masyvesnis, sunkesnis. Tad mes priėmėme nematomus protingus inžinerinius sprendimus ir sugebėjome viską paslėpti po standartinio fasado išore“, – sako įmonės „Almeca“ technikos direktorius Vygandas Milašius.
Anot V. Milašiaus, įmonė turi itin didelių matmenų stiklo paketų montavimo patirties, tad toks darbas jos specialistams sunkumų nesukėlė. Svarbu buvo tiesiog stebėti tinkamas darbui oro sąlygas ir griežtai laikytis saugaus darbo taisyklių.
„Hydro Building Systems“ Baltijos šalių vadovas R. Staknevičius savo ruožtu pabrėžia, kad automobilių centras „Juta“ – geras pavyzdys, kai užsakovų ir architekto vizija bei norai aukštai iškelia reikalavimų kartelę, bet bendras darbas su fasadus gaminančia ir montuojančia įmone „Almeca“ leidžia rasti visiems tinkamą sprendimą.
AKCENTUS DĖLIOJANTI APŠVIETIMO ĮRANGA
Kadangi daugiafunkcis automobilių centras – tai ne tik automobilių servisas, automobilių dalių sandėlis, bet ir automobilių salonas, čia labai svarbų vaidmenį atlieka apšvietimas. Išryškinti siūlomų modelių pranašumus pastato viduje ir sužaisti šviesa architektūrinėmis „Jutos“ eksterjero stygomis turėjo kompanija „Šviesos technologijos“. Jos specialistai parengė visus pastato ir automobilių centro teritorijos apšvietimo sprendinius. „Jutos“ fasado apšvietimas įgyvendintas taikant spalvų sistemą RGBW (angl. Red, Green, Blue, White) – apšvietimas yra dinamiškas, skirtas fasadinėms lamelėms išryškinti, jo spalvos keičiasi, atsižvelgiant į miesto „nuotaiką“. Šie šviestuvai pagaminti pagal fasado architektūrines linijas ir išsiskiria netipiniu ilgiu bei nestandartiniu šviesiu srautu. Nors fasadui ir teritorijai buvo parinkti gana tradiciniai apšvietimo sprendimai, patys šviestuvai yra naujos kartos – ypač ilgai eksploatuojami ir naudojantys mažai energijos. Automobilių centro vidaus apšvietimo sprendimai parinkti vadovaujantis „Seat“ stiliaus knyga ir jos keliamais reikalavimais bei rekomendacijomis. Panaudota daugiau nei tūkstantis skirtingų šviestuvų – kiekvienas jų turi savo funkciją: akcentuoti, tolygiai apšviesti. Tiek naujų, tiek naudotų automobilių salėje buvo pritaikyti šviestuvai, turintys aukštą spalvų atkūrimo koeficientą – didesnį nei 95. „Gana didelis išskirtinumas – serviso zonoje panaudota modulinė šviestuvų sistema „Zumtobel“, specialiai įrengta su didelio efektyvumo ir spalvų atkūrimo plieniniais moduliais. Beje, industriniam apšvietimui retai taikomi tokie reikalavimai kaip didelis spalvų atkūrimas – tai unikalus „Jutos“ sprendimas, – sako UAB „Šviesos technologijos“ komercijos direktorius Edgaras Gerdzevičius. – Klientas, įsigijęs automobilį pastato viduje, visiškai nenustebs išvažiavęs į lauką, nes automobilio kėbulo spalva nesiskirs – bus tokia pat, kokią jis matė parduotuvėje.“
AUTOMOBILIŲ CENTRO SVEČIUS STEBINS ŠVIEČIANČIOS LUBOS
Įmonė Lubų centras automobilių centre „Juta“ sumontavo šviesą praleidžiančias medžiagines lubas „Descor“. Šio neįprasto daugiafunkcio centro savininkai pasirinko būtent Lubų centrą dėl jo ilgamečio įdirbio ir aukštos kokybės produkcijos. Visas kompanijos siūlomas asortimentas yra sertifikuotas, be to, įmonė žinoma, kaip orientuota į klientą ir jo poreikius ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europos Sąjungoje. Aukšti standartai leido kompanijai išsiplėsti net už Atlanto – Lubų centras turi padalinį JAV, Majamyje. Europoje ir JAV ši įmonė žinoma kaip prekių ženklas „Velum Design“. Automobilių centro savininkai norėjo ne šiaip kokybiško produkto, bet šviečiančių lubų, tad „Juta“ projekte Lubų centras pritaikė vokiečių gamintojo „Pongs“ medžiagą „Descor“, kuri visiškai atitinka ES priešgaisrinės saugos ir sveikatos reikalavimus. Šviesą praleidžiančios lubos „Descor“ dėl didžiausio šviesos pralaidumo koeficiento leidžia efektyviai ir tolygiai paskirstyti šviesą. Kadangi visa projekto komanda dirbo labai sklandžiai, pasiruošimo darbai iki lubų montavimo buvo įvykdyti laiku, tad Lubų centras galėjo greitai ir su minimaliu kiekiu purvo ir dulkių sumontuoti šviečiančias lubas.
Nuotr. Simonas Linkevičius