Aplinkos ministerija parengė Atliekų tvarkymo įstatymo pataisas, numatančias išankstinio leidimo atliekų naudojimo įrenginiui, naudojančiam įvežtas į Lietuvą atliekas, išdavimo, keitimo ir galiojimo panaikinimo esmines sąlygas.
Toks išankstinis leidimas yra numatytas Europos Parlamento ir Tarybos reglamente dėl atliekų išvežimo.
Anot Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo, nustatyti esmines ūkinės veiklos sąlygas, draudimus ir ribojimus, darančius esminį poveikį ūkinei veiklai, taip pat įvairias sankcijas už atitinkamus teisės pažeidimus pagal Konstituciją galima tik įstatymu. Todėl tokia išankstinių leidimų išdavimo tvarka privalo būti numatyta Atliekų tvarkymo įstatyme.
Išankstinis leidimas būtų išduodamas Aplinkos apsaugos departamento 5 metų laikotarpiui atliekų naudojimo įrenginiui, naudojančiam įvežtas į Lietuvos Respubliką atliekas. Tokia tvarka parengta atsižvelgus į ūkio subjektų prašymus pagerinti atliekų tvarkymo paslaugas teikiančių įmonių verslo sąlygas, supaprastinant leidimų atliekų importui išdavimą, būtinybę įvertinti visų informacinių įpareigojimų, taip pat leidimų, licencijų, sertifikatų, pažymėjimų, kvalifikacinių ir kitų reikalavimų tikslingumą, pagrįstumą ir proporcingumą bei siekį Aplinkos apsaugos departamentui sumažinti administracinę naštą.
Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos duomenimis 16 (9 ES valstybės narės) iš 43 valstybių taiko išankstinių leidimų atliekų įrenginiams suteikimo tvarką. Tokių leidimų galiojimo laikotarpis svyruoja nuo 2 iki 15 metų. Pavyzdžiui, Kipre išankstinis leidimas galioja 2 metus, Airijoje – 3 metus, Šveicarijoje ir Bulgarijoje – 5 metus, Ispanijoje – nuo 9 metus, Belgijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Olandijoje, Švedijoje –10 metų, Vokietijoje – 15 metų.
Pasiūlymus dėl Atliekų tvarkymo įstatymo pataisų galima teikti Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS) iki rugsėjo 27 d.