Aviacijos romantikams – VIP keleivių terminalas su konferencijų centru

2020 m. balandžio 2 d.

Admin Structum.

admin@estructum.lt

OBJEKTO PAVADINIMAS: Vilniaus oro uosto VIP terminalas ir konferencijų centras

ADRESAS: Rodūnios kelias 2B, Vilnius

UŽSAKOVAS: VĮ Lietuvos oro uostai

GENERALINIS RANGOVAS: UAB „Eikos statyba“

ARCHITEKTAI: Vilniaus architektūros studija

STATYBOS DARBŲ PRADŽIA: 2019 m.

STATYBOS DARBŲ PABAIGA: 2020 m.

STATINIO PLOTAS: 1,45 tūkst. m2

PASTATO AUKŠTŲ SKAIČIUS: 2 aukštai su rūsiu

ENERGINIO NAUDINGUMO SERTIFIKATAS: A++

INVESTICIJOS: beveik 3,7 mln. Eurų

Gyvenimas netruks sugrįžti į įprastas vėžes. Tie, kas labiausiai pasiilgsta lėktuvų skrydžių, jau gali planuoti renginius naujajame Vilniaus oro uosto VIP keleivių terminale, iš kurio antrojo aukšto atsiveria vaizdas į peroną ir lėktuvus. Šių romantiškų vaizdų fone šampano taures už saugesnį rytojų galės kelti ir jaunavedžiai, ir sukaktuvininkai, ir konferencijų bei kitų komercinių renginių dalyviai, taip pat Lietuvą aplankiusios tarptautinės pramogų pasaulio ir politikos žvaigždės.

Šiaurinėje tarptautinio Vilniaus oro uosto teritorijoje per devynis mėnesius iškilo modernus A++ energinės klasės dviejų aukštų su požemine dalimi pastatas, kurį suprojektavo Vilniaus architektūros studijos architektai. Naujojo VIP keleivių (labai svarbių asmenų, angl. Very Important Person) terminalo su konferencijų centru projektas apėmė ne tik pastato, bet ir automobilių aikštelių, privažiavimų bei lauko inžinerinių tinklų įrengimą. Projekto vertė yra beveik 3,7 mln. eurų.

Pastato pirmajame aukšte įrengta VIP svečiams skirta aviacijos saugumo patikra, valstybės sienos patikros procedūrų patalpos, keletas laukimo salių, virtuvė, tualetai, registracijos zona, bagažo patalpos. Antrajame aukšte įkurtas 300 vietų konferencijų centras su svečiams atsiveriančiu vaizdu į peroną ir lėktuvus gali svečiams pasiūlyti unikalią patirtį. Statinio rūsyje suprojektuotos ir įrengtos techninės bei pagalbinės patalpos.

Vilniaus architektūros studijos projektų vadovė, architektė Giedrė Kličienė sako, kad naujojo terminalo formą ir metalinę jo fasado spalvą įkvėpė orlaiviai. Kurdami modernų ir šiuolaikišką pastatą, architektai stengėsi neprisirišti prie ypatingos detalizacijos ar stiliaus, bet orientavosi į vaizdą už lango, kur matė peroną, kilimo taką ir lėktuvus – jie ir tapo esminiu pastato pranašumu, o jo išraiška pasirinkta kukli, nepompastiška, kad neužgožtų vaizdo pro langą.

Aviacijos specialistų teigimu, šis projektas rodo, kad Lietuva šiandien įvertino oro sektoriaus poreikius ilgalaikėje perspektyvoje. Dabar priimti strateginiai sprendimai bus naudingi daug metų.

MODERNUS PASTATAS – PRIDĖTINĘ VERTĘ KURIANTIS PRODUKTAS

VĮ Lietuvos oro uostai Komercijos departamento direktorius Justinas Stepšys teigia, kad plėtoti naujo VIP keleivių terminalo projektą skatino detali rinkos analizė, įvertinant oro uostus valdančios įmonės galimybes siūlyti naują ir išskirtinį produktą, generuoti pridėtinę vertę įmonei ir naudą valstybei. Didžiausias tokio objekto rinkos poreikis ir galimybės yra būtent Vilniaus oro uoste. Modernus pastatas, kuris bus atidarytas balandžio pabaigoje, priims įvairius svečius, taip pat prisidės prie šalies įvaizdžio gerinimo ir taps nauja jo detale.

Lietuvos oro uostų esamoje infrastruktūroje pastaruosius kelerius metus vyko labai daug įvairių renginių: nuo filmavimų, fotosesijų iki naujų produktų pristatymų, įmonių darbuotojų mokymų, švenčių ar net vestuvių. Bet renginių galimybes labai ribojo patalpų ir vietos trūkumas.

Vilniaus oro uoste VIP keleivių aptarnavimo salė veikia nuo pat Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo, kai buvo sukurta Valstybinio ir diplomatinio protokolo tarnyba. 1993 m., rekonstravus keleivių terminalą, buvo sukurta visavertė VIP aptarnavimo infrastruktūra. 2013 m. atidarytas dabartinis VIP terminalas, kurio paslaugų poreikis buvo ypač išaugęs Lietuvai pirmininkaujant Europos Sąjungos Tarybai. Turimas VIP terminalas tuomet pasiteisino – jame lankėsi garsūs politikai, užsienio monarchai, popiežius ir daugybė sporto bei pramogų pasaulio žvaigždžių – nuo Eltono Johno, Lady Gagos iki Cristiano Ronaldo.

Tačiau šiuo metu jau reikėjo iš esmės atnaujinti infrastruktūrą. Naujojo terminalo projektas buvo planuojamas žingsnis po žingsnio, sukurtas aiškus ir pridėtinę vertę kuriantis verslo planas, išsiaiškinti poreikiai ne tik trumpuoju, bet ir ilguoju laikotarpiu, ir tik tada pradėti realūs darbai.

Kaip prioritetas pastatui buvo keliami funkciniai sprendimai. Vis dėlto objektas iš dalies formuos ir visų Lietuvos oro uostų bei valstybės veidą, reputaciją, todėl moderni, tačiau neprovokuojama išvaizda buvo pasirinkta apsvarsčius daugybę veiksnių ir tapo architektūriniu standartu.

„Lietuvos oro uostų tikslas – turėti ne tik funkciniu požiūriu efektyvų pastatą, bet ir tokį, kuris atspindėtų šiuolaikines architektūros tendencijas. Būtent todėl viešųjų pirkimų metu kėlėme itin aukštus standartus. Džiaugiamės, kad mūsų vizija ir poreikiai sutapo su šio pastato architektūros partnerių Vilniaus architektūros studijos galimybėmis. Visas pastatas yra planingo darbo rezultatas, todėl kiekviena detalė yra apgalvota ir funkcine, ir išraiškos prasme. Iki šiol visos idėjos buvo įgyvendintos“, – pasakoja J. Stepšys.

Didžiausias iššūkis buvo tinkamai suplanuoti infrastruktūrą. Efektyvus pastatų ir statinių išdėstymas Vilniaus oro uosto sklype, įvertinant būsimus projektus, buvo esminis iššūkis planuojant naująjį objektą. Pasitelkti užsienio konsultantai atliko terminalų ir aerodromų plėtros studijas, tad optimaliai prisitaikyta prie visų Vilniuje taikomų apribojimų ir efektyviai išnaudota turima oro uosto teritorija. Daug dėmesio buvo skiriama darbo ir medžiagų kokybei, patvarumui bei aplinkosaugai.

J. Stepšys pabrėžia, kad VIP terminale įrengtas konferencijų centras – naujas kokybės standartas renginių rinkoje. Pastatas modernus, erdvus ir itin funkcionalus: vienu metu konferencijų centre galės vykti privatūs renginiai, skirti iki 300 žmonių, ir bus užtikrinamos paslaugos VIP delegacijoms kitose erdvėse. Pastate yra galimybė patogiai ir greitai pritaikyti erdvę konkretiems poreikiams, užtikrinamas privatumas, o renginių svečiai galės iš labai arti matyti aviacijos procesus ir jausti jų atmosferą.

„Vienas pagrindinių iššūkių buvo trumpi projekto įgyvendinimo terminai, tačiau labai džiaugiamės, kad tam tikri mūsų sprendimai ir rangovo profesionalumas leido juos įgyvendinti taip, kaip planuota, ir jau galime sakyti, kad galutinis rezultatas ne tik tenkina užsakovą, bet ir sulauks pasisekimo rinkoje, – sako VĮ Lietuvos oro uostai Komercijos departamento direktorius. – Šis statinys, galima sakyti – sumažintas būsimųjų Vilniaus oro uosto erdvių pavyzdys. VIP terminalo su konferencijų centru svečiai galės jau artimiausiu metu pajusti, kokia kokybe ir jaukumu atsivers didžioji dauguma terminalo erdvių, įgyvendinus visą Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programą po 3 metų.“

Statybos aikštelė oro uoste neužmigo 9 mėnesius

2019 m. birželio pradžioje naujojo Vilniaus oro uosto VIP terminalo su konferencijų centru statytoju tapo UAB „Eikos statyba“. VĮ Lietuvos oro uostai pasirašė rangos sutartį su geriausią pasiūlymą viešųjų pirkimų konkursui pateikusiu patyrusiu generaliniu rangovu, kuris įgyvendino itin atsakingą ir sudėtingą projektą, išskirtinį dėl savo svarbos ir trumpo statybos laikotarpio.

„Šis projektas leido mūsų įmonei pritaikyti visas turimas žinias ne tik dėl itin trumpo statybos darbų atlikimo termino, aukštos pastato energinės klasės, bet ir dėl unikalių interjero bei dizaino sprendimų įgyvendinimo pastato viduje. Įmonė džiaugiasi galėjusi prisidėti prie šio įdomaus bei kruopštumo reikalaujančio objekto kūrimo. Pasitelkdami profesionalius savo komandos narius ir naudodami inovatyvias technologijas pasiekėme geriausią rezultatą“, – teigia UAB „Eikos statyba“ direktorius Almantas Čebanauskas.

„Eikos statyba“ yra generalinės rangos paslaugas teikianti statybos įmonė, išsiskirianti inovatyviais sprendimais, futuristiniu požiūriu į statybos verslą ir jį apimančius procesus. Sukauptą ilgametę patirtį administracinių, visuomeninių, komercinių bei gyvenamųjų namų statybos, pastatų renovacijos ir rekonstravimo srityse derindama su naujausiomis informacinių technologijų sistemomis, tokiomis kaip projektų valdymo sistema ,,Bauwise“, ,,Dalux field“, ,,DVS“ – dokumentų valdymo sistema bei įrankių, medžiagų valdymo sistema ,,Hilti On! Track” , įmonė pasiekia kiekvieno poreikius atitinkančius rezultatus.

Naujojo VIP keleivių terminalo su konferencijų centru projektas apėmė ne tik modernaus A++ energinės klasės dviejų aukštų su požemine dalimi statybą iki galutinės apdailos bei interjero, bet ir automobilių aikštelių, privažiavimų, lauko inžinerinių tinklų įrengimą, aplinkos želdinių bei visos teritorijos sutvarkymą. Visi darbai, įskaitant darbo projekto rengimą, atlikti per devynis mėnesius.

Darbų sudėtingumą lėmė ir tai, kad jie buvo vykdomi veikiančio, ir dieną, ir naktį bruzdančio tarptautinio Vilniaus oro uosto teritorijoje, kurioje generalinis rangovas turėjo nuolat užtikrinti visišką saugumą. Tuo metu statybų aikštelėje buvo vykdomi įvairūs darbai: nuo griovimo ir naujo pastato statybos iki galutinio interjero įrengimo, taip pat – aplinkotvarkos bei augalų sodinimo.

Todėl Vilniaus oro uosto teritorijoje, statant nedidelio ploto pastatą, statybų aikštelė neužmigo visą parą, kaip niekada nemiega ir pats oro uostas. Dėl trumpo statybos termino bei technologinių procesų, dalis darbų buvo vykdomi dviem, ar net trimis pamainomis. Generalinė rangovė „Eikos statyba“ profesionaliai išsprendė iššūkius suderinti subrangovų darbą suspaustoje erdvėje: laikantis įtempto darbų grafiko, darbai buvo organizuojami tinkamai paskirstant darbo zonas, o tikslus jų planavimas užtikrino, kad per labai trumpą laiką buvo atlikti konstrukcijų, apdailos įrengimo bei sistemų montavimo darbai.

Užsakovo reikalavimai buvo keliami išskirtinei darbų kokybei, nes pastatas yra didelės svarbos, jame įrengta svarbių asmenų laukimo salė reprezentuos Lietuvą ir užsienio svečių akyse. Modernaus reprezentuojančio pastato akcentas – šiuolaikiniai sprendimai: konferencijų centre įrengta moderni įgarsinimo ir scenos apšvietimo  įranga, kuri leidžia rengti ne tik konferencijas, bet ir nedidelius koncertus.

Nors pastatas suprojektuotas A+ klasės, gautas energinio naudingumo A++ klasės sertifikatas. Šį reikalavimą padėjo užtikrinti ant stogo sumontuoti saulės kolektoriai, kurių energija bus naudojama mažinti pastato eksploatavimo išlaidas ir prisidės prie aplinkos tausojimo.

Sklandų ir sėkmingą projekto įgyvendinimą užtikrino tiek pirminis darbo etapas – projekto analizė, tiek geras generalinio rangovo pasirengimas, tiek ir tinkamų subrangovų bei tiekėjų parinkimas, taip pat nuolatinis ir profesionalus statybos proceso koordinavimas, kurį užtikrino generalinis rangovas. Todėl  nelengvas projektas buvo įgyvendintas sėkmingai.

Taupūs šiuolaikiniai sprendimai

Vilniaus oro uosto VIP keleivių terminale įrengtas A energinio efektyvumo klasei priskiriamo modelio „Schindler 3300“ liftas naudoja diržinės pavaros technologiją, kuri sumažina vibracijas ir elektros sąnaudas bei tausoja aplinką, nes nenaudojamas tepalas, taip pat suteikia galimybę nedidinant šachtos matmenų įrengti erdvesnę ir patogesnę lifto kabiną.

Architektūrinėms erdvėms kurti ir plonų perdangų konstrukcijoms su lygiomis lubomis VIP keleivių terminale įrengti panaudotos kompozitinės sijos „Peikko DELTABEAM®“.

Nepaprastai tyliai kuriamas tobulas mikroklimatas

Vilniaus oro uosto VIP keleivių terminalas – ypatinga vieta, kurioje lankosi daugybė garbių Lietuvos žmonių, taip pat užsienio svečių, tad čia daug dėmesio skiriama patalpų mikroklimatui, kuris leistų keleiviams terminale jaustis komfortiškai ir saugiai. Natūrali oro kaita neužtikrina nei higienos reikalavimų, nei racionalių vartotojo poreikių. Vėdinimo sistemos naudojamos patalpų oro kokybei gerinti ir palaikyti, keičiant jų orą.

Nuo 2002 m. veikianti UAB „NIT“, dalyvavusi ne viename išskirtiniame projekte, kuriame kelti aukšti reikalavimai objekto mikroklimatui, sukaupė milžinišką patirtį, todėl visada gali pasiūlyti puikių sprendimų.

Tobulą mikroklimatą VIP keleivių terminale užtikrins UAB „NIT“ atstovaujamo vokiečių gamintojo „Trox GmbH“ plyšiniai difuzoriai „Pureline 35“, kuriuos rekomenduojama naudoti tiekiant didelį oro kiekį, kai norima išvengti jutiminio diskomforto. Puikiai integruoti elegantiškos išvaizdos plyšiniai difuzoriai tinka montuoti į kabamąsias lubas ir naudojami orui tiekti bei ištraukti patalpose, kurių aukštis iki 4 metrų. Šio tipo prietaisai specialiai sukurti didelėms erdvėms, kur svarbus estetinis vaizdas, pavyzdžiui, koncertų salėms, teatrams, galerijoms, oro uostams. Jie kuria tobulą mikroklimatą nekeldami triukšmo.

Plyšiniai difuzoriai nukreipia orą iš kondicionavimo sistemų į patalpą, greitai sumažina temperatūrų skirtumą ir oro srauto greitį. Rezultatas – mišri srauto ventiliacija komfortinėse zonose, geras bendras patalpų vėdinimas, labai maža turbulencija. Technologiškai ir estetiškai nepriekaištingai ištobulinti prietaisai tinka ir išskirtiniams projektams, ir standartiniams, jie mėgstami dėl ypatingo dizaino ir vokiškos kokybės.

Šilumos tiekimas tausojant aplinką

„LG Electronics“ kondicionavimo įrangos įgaliotieji atstovai Baltijos šalims UAB „GL CO“ šiame projekte tiekė kombinuotą VRF (kintamo šaltnešio srauto, angl. Variable Refrigerant Flow) sistemą: su vidiniais freoniniais blokais ir aukštos temperatūros kaskadiniu vandens hidromoduliu, veikiančiu šilumos siurblio principu. Jis gamina karštą (iki +80 °C) vandenį sanitarinėms reikmėms šaltuoju metų laiku. Taip pat VIP keleivių terminale sumontuoti šilumos siurblių lauko blokai, jungiami prie vėdinimo kamerų.

Kombinuotoji VRF sistema unikali tuo, kad naudojamas tik vienas lauko blokas – ir patalpoms šildyti per vidinius agregatus, ir karštam vandeniui ruošti. Šis šilumos siurblys užtikrina itin aukštus efektyvumo parametrus: vėsinimo naudingumo koeficientas EER = 4,43; šildymo naudingumo koeficientas COP = 4,91. Ir lauko blokas, ir šilumos siurbliai prie vėdinimo kamerų efektyviai veikia iki –25 °C aplinkos temperatūros.

Kaip teigia UAB „GL CO“ direktorius Darius Lastauskas, kombinuotosios VRF sistemos su vandens šildymu, įrengtos VIP keleivių terminale, yra gerokai retesnis ir ne visai standartinis sprendimas.

Pašnekovas pabrėžia, kad Lietuvoje yra labai nedaug objektų, turinčių tokias unikalias ir efektyvias sistemas, kurios leidžia išspręsti iš karto kelias užduotis: vėsinimo, šildymo ir aukštos temperatūros karšto vandens ruošimo, įrengus vieną kompaktišką sistemą.

„Sparčiai besikeičiant technologiniams sprendimams ir tobulėjant įrangai, dėl užsakovų bei konsultantų žinių trūkumo ne visada parenkamos tinkamiausios ir efektyviausios pastatų šildymo bei vėsinimo sistemos dar pirminėje projekto stadijoje“, – tikina D. Lastauskas.

Pasak jo, dėl visuotinio atšilimo itin didelį pagreitį pasaulyje įgauna žalieji projektai, kurių įranga efektyviai veikia tausodama aplinką, nenaudodama jokio iškastinio kuro. Kad tokių projektų atsirastų daugiau, būtina pristatyti analogiškų sistemų veikimo principus bei galimybes architektams, projektuotojams, energetikos konsultantams ir inžinerinėms kompanijoms. „LG Electronics“ įranga dėl itin gerų energinių parametrų labai prisideda prie klimato kaitos problemų sprendimo.

Švelni šviesa – ir jaukumo, ir saugumo sprendimams

UAB „Energy Green“, pagal su architektais suderintą projektą, išskirtinio pastato patalpoms panaudojo unikalius šviesos diodų (LED) apšvietimo sprendimus. VIP keleivių terminalo patalpų interjerui ieškota ir modernių, ir gražių sprendimų, kad lubos būtų kuo mažiau apkrautos techniniais šviestuvais, kartu užtikrinant kokybišką apšvietimą ir saugumą.

Antrajame pastato aukšte įrengtoje konferencijų salėje buvo sumontuoti linijiniai LED šviestuvai su šviesos intensyvumo valdymu, juose integruoti avariniai moduliai. Puikaus dizaino, be jokių papildomų detalių šviestuvai užtikrina puikų apšviestumą darbui pagal higienos normas bei turi „slaptą“ funkciją – prireikus gali nušviesti išėjimo kelius.

Pirmajame pastato aukšte pagrindinis akcentas – griežtos LED profilio linijos lubose, kurios tarsi veda iki langų į peroną ir puikiai apšviečia patalpas. Kiti šviesos šaltiniai neįkyrūs: čia sumontuoti specialūs LED šviestuvai, kuriuose įtaisyti juodi reflektoriai neatspindi šviesos ir neerzina akių, tad iš tolo šviestuvų nė nematyti, tarsi jų nebūtų, tik priėjus arčiau jie tampa matomi ir puikiai apšviečia patalpas. Prezidentiniuose kambariuose taip pat sumontuoti minimalistinio stiliaus vos 1 cm skersmens taškiniai šviestuvai, skleidžiantys jaukią vientisą šviesą.

Dalis bendram apšvietimui naudotų LED šviestuvų be avarinių modulių tiesiog buvo pritaikyti avarinio apšvietimo funkcijai atlikti, elektros skydinėje pastato rūsyje sumontavus centrinę bateriją, kurios energija avarijos atveju leidžia standartiniais šviestuvais apšviesti išėjimo kelius.

Patikimi sprendimai – šimtmečiui

2019 m. pabaigoje šalia Vilniaus oro uosto baigta statyti ir moderni keturių aukštų, 25 tūkst. m2 ploto daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1 tūkst. vietų, didžioji jų dalis skirta keleivių ilgalaikio automobilių stovėjimo tikslams. Daugiafunkcėje aikštelėje Rodūnios kelio ir F. Vaitkaus gatvių sankryžoje įdiegtos eismo valdymo ir palydos sistemos, kokybiškos vaizdo stebėjimo kameros ir į judesius reaguojanti apšvietimo sistema, elektromobilių įkrovos stotelės, be to, įrengtos ne tik ypač plačios ir patogios, bet, kovojant su apledėjimu, ir šildomos nuovažos, kas ypač aktualu vairuotojams šaltuoju metų laikotarpiu.

Modernūs sprendimai priimti ir liejant aikštelės grindis. Šiuolaikiškus betono armavimo sprendimus pristatė Belgijos polipropileno fibros ir plaušo gamintojo „Adfil“ įgaliotieji partneriai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje UAB „In Fatis“, atstovaujantys prekių ženklui „PP Baltic“.

UAB „In Fatis“ vadovas Andrius Karpauskas pasakoja, kad daugiafunkcės automobilių stovėjimo aikštelės grindų betono armavimui pasiūlyta naudoti polipropileno fibrą „Durus® EasyFinish“ ir plaušą „Crackstop® Ultra“, kuriais armuotas betonas savo savybėmis nenusileidžia plienu armuotam betonui. Toks sprendimas turėjo ne vieną pranašumą – pirmiausia leido atsisakyti plieninio armatūros tinklo naudojimo, tad darbo procesas buvo supaprastintas, pagreitintas ir atpigintas. Visuomeninės paskirties infrastruktūros objektų poreikis lemia trumpus tokių objektų statybos terminus, tad darbo laiko sąnaudos tampa vienu iš svarbių rodiklių. Armuojant betoną polipropileno fibra, prieš tai nereikia kloti armatūros tinklo, iš betono mazgo skiedinys pristatomas jau armuotas, į jį įmaišius polipropileno fibrą, ir paruoštas lieti – taip išvengiama parengiamųjų darbų ir sutaupoma nemažai laiko, kuris būtų skiriamas armatūros tinklui pakloti ir tinkamai įrengti.

Polipropileno fibra „Durus®“, skirta betonui armuoti, daugeliu atvejų pakeičia metalinius plaušus ar armatūros tinklus. Dažniausiai naudojama 2–4 kg/m³ betono. Ši medžiaga į betoną įmaišoma betono mazge. Polipropileno fibra betone sudaro unikalų trimatį tinklą ir tolygiai pasiskirsto betono sluoksnyje.

Polipropileno plaušas „Crackstop®“ skirtas mikroįtrūkimo prevencijai pirminėje betono stingimo stadijoje. Bandymais patvirtinta, kad 0,9kg/m³ šio plaušo iki 100 % sumažina plastinių susitraukimo deformacijų metu atsirandančių trūkių galimybę.

Kitas svarbus pranašumas, kad, betoną armuojant polipropileno fibra, o ne armatūriniu tinklu, ateityje išvengiama korozijos keliamų problemų. Lietuvos klimato sąlygoms būdingi dideli temperatūrų svyravimai, drėgmė, apledėjimas ir kovai su juo gatvėse naudojamos druskos netrunka paveikti betono armavimui naudojamą plieninę fibrą arba armatūros tinklą, prasideda korozija – betono gaminys praranda dalį savybių ir susilpnina konstrukcijas.Skaičiavimai rodo, kad, pakeitus armavimo būdą, į aplinką pateko apie 100 kartų mažiau CO2, nei būtų išmesta gaminant plieninę armatūrą! Tad objektas tapo gerokai draugiškesnis aplinkai.

Didžiausias polipropileno fibros pranašumas yra tai, kad ji atspari šalčiui, drėgmei, vandeniui, druskoms bei cheminėms medžiagoms. Gamintojas „Adfil“ yra atlikęs šio produkto 100 metų patvarumo bandymus, kurie patvirtina, kad tai patikima ir ilgalaikė statybinė medžiaga. Todėl statybos srityje daug kur ja galima visiškai arba iš dalies pakeisti armatūros tinklą. Jos savybes patvirtina Skandinavijos šalių, Jungtinės Karalystės patirtis. Polipropileno fibra naudojama labai įvairiai: tai lauko aikštelės, privažiavimai ir automobilių aikštelės; betoniniai takai, keliai ir šaligatviai; grindys gamybos patalpose, sandėliuose ir kt., krantinės ir krovos aikštelės jūrų uostuose; vandens valymo įrenginių statyba; šiukšlių rūšiavimo ir perdirbimo gamyklų statyba, tunelių statyba.

„PP Baltic“ pateikia visus reikalingus skaičiavimus, nemokamai konsultuoja užsakovus, rangovus ir projektuotojus.

Nuotr. VĮ Lietuvos oro uostai archyvas ir Karolis Klimas

Temos:

statyba
https://structum.lt/wp-content/uploads/2020/04/PAROC_ULTRA_2020_Structum_340x430.jpg

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

2020 balandžio 6

noshit

Neatrodo, kad butu vip