Vienoje judriausių Vilniaus gatvių vyksta rekonstrukcijos darbai: tiek iš Laisvės prospekto, tiek iš Konstitucijos prospekto pusės Teodoro Narbuto gatvėje jau tiesiami dviračių ir pėsčiųjų takai, ruošiamasi naujos viešajam transportui skirtos A juostos įrengimui.
Prie Laisvės prospekto nuimama sena šaligatvių danga, ruošiamasi dviračių ir pėsčiųjų takų rekonstrukcijai. Bus įrengiama 2,8 km naujų dviračių takų. Atnaujinti, nuo dviračių atskirti pėsčiųjų takai bus optimalaus 2,25 m pločio, bet, pagal galimybes, kai kur išplatės iki 3 m. Tik siaurose vietose dėl privačių sklypų ar reljefo susiaurės iki 1,5 m. Tvarkomas ir pėsčiųjų ir dviračių takų apšvietimas, poilsiui įrengiami suoliukai.
Gatvės važiuojamoji dalis nebus siaurinama. Kaip ir anksčiau, automobilių eismui bus paliktos dvi juostos viena kryptimi ir dvi – kita kryptimi. Naujoji juosta A bus įrengiama sumažinus skiriamosios juostos plotą. Ši dalis jau ruošiama asfaltuoti, perkeliamos visuomeninio transporto kontaktinio tinklo atramos. A juosta bus atkarpoje tarp Laisvės pr. iki T. Narbuto pėsčiųjų viaduko abiejose gatvės pusėse.
Šiuo metu dėl rekonstrukcijos darbų T. Narbuto gatvėje uždaryta viena eismo juosta. Ruošiantis rugsėjui sudarytas darbų grafikas, kad piko metu gatvėje nevyktų tvarkymo darbai ir susidarytų kaip įmanoma mažiau transporto trikdžių. Pėsčiųjų ir dviratininkų eismas prie Laisvės prospekto nukreipiamas V. Vaitkaus gatve.
Sutvarkius važiuojamąją dalį gatvė bus apželdinta. Bus pasodinti 75 medžiai ir 8084 krūmai. Projektuotojai rūpinosi, kad įrengiant takus būtų išsaugota kuo daugiau esamų saugotinų želdinių. Dėl to vietomis takai siauresni. Rekonstruojant gatvę, bus pašalinti penki saugotini medžiai ir 160 nesaugotinų želdinių. Daugiausiai tai – nedideli krūmynai, invaziniai, nesaugotini medžiai, esantys inžinerinių tinklų apsaugos zonose.
T. Narbuto gatvė – judri magistralinė gatvė, jungianti centrinę miesto dalį su intensyviai apgyvendintais Pilaitės, Karoliniškių, Viršuliškių ir Justiniškių rajonais. Kasdien ja važiuoja apie 100 tūkst. žmonių. Didžioji dalis iš jų renkasi viešąjį transportą, arba vyksta automobiliu ir tik mažiau nei 4 proc. vyksta dviračiais, paspirtukais arba eina pėsčiomis. Viena iš priežasčių – patogių ir saugių takų trūkumas. T. Narbuto gatvės rekonstrukcijos projektas leis miestiečiams greičiau ir patogiau pasiekti centrą, prisidės prie netaršaus susisiekimo plėtros.
Planuojama, kad T. Narbuto gatvės rekonstrukcijos darbai bus baigti kitų metų liepos mėn. Rekonstrukcijos projektą rengė SĮ „Vilniaus planas“, rangos darbus atlieka UAB „Kerista“.
Visa rekonstrukcija kainuos 4,4 mln. eurų. Dviračių takų rekonstrukcija įgyvendinama naudojant ES struktūrinių fondų lėšas.