Vilniaus savivaldybės administracija su „Gariūnų“ verslo parku nesutaria dėl žiedinės sankryžos, elektromobilių krovos stotelės įrengimo šalia didžiausios šalyje prekyvietės.
Vasarą verslo parkui galutinai pralaimėjus teisinius ginčus, savivaldybė tvirtina susidurianti su trukdymu atlikti darbus valstybinėje žemėje.
„Gariūnų“ atstovai tikina, kad sostinės administracijos planai apima teritoriją, kur verslo parkas teisėtai savo lėšomis įrengė infrastruktūrą, ją tektų ardyti, o dėl to nukentės smulkieji verslininkai.
Negali atlikti darbų
„Mūsų įmonės darbuotojai nori įrenginėti automobilių krovimo stoteles. Statybos leidimą turime, stotelė bus įrengta ne „Gariūnų“ teritorijoje. Aišku, „Gariūnų“ atstovai yra nepatenkinti, jie grindžia tuo, kad stotelė yra nesaugi, ji suprojektuota statmenai į gatvę“, – sakė Vilniaus savivaldybės administracijos direktorė Lina Koriznienė.
Anot jos, savivaldybė yra suderinusi elektromobilių stotelės įrengimą su visomis reikiamomis institucijomis, įvertinusi jos saugumą, kitus rodiklius, taip pat ir tai, kad šioje vietoje nėra galimas intensyvus eismas.
Savivaldybės atstovų teigimu, verslo parko atstovai kreipėsi į teismą, tačiau šią vasarą antroji instancija pretenzijas atmetė, o Aukščiausiasis teismas atsisakė priimti kasacinį skundą.
„Tris kartus „Gariūnų“ atstovai neleido atlikti darbų, apsaugos darbuotojai elgiasi agresyviai, mūsų vienas darbuotojas buvo sužalotas, nustumtas su visa tvora. Negaliu komentuoti darbuotojo būklės, bet ji nėra pati geriausia. O jie yra užėmę teritoriją, nors ji yra ne jų“, – sakė administracijos vadovė.
Gali prireikti policijos ir antstolių
Žiedinę sankryžą įrengti ketinama ties pagrindiniu įėjimu į dengtą lauko turgavietę, elektromobilių stotelę – gatvėje, kuri šiuo metu yra vidinėje verslo parko teritorijoje, už tvoros.
Už sankryžos įrengimą atsakingas prekybos tinklas „Lidl“, įrengęs greta prekybos centrą ir prisiėmęs šiuos įsipareigojimus pagal infrastruktūros įrengimo sutartį su savivaldybe. Tačiau šioje vietoje vasarą atsirado du ekskavatoriai – anot savivaldybės atstovų, tai taip pat apsunkina bet kokius galimus darbus.
L. Koriznienė sako, kad planuojant įrengti žiedą savivaldybė prašė pašalinti „keletą statinių, kurie yra pastatyti nelegaliai“.
„Gariūnų atstovai sako, kad mes uždarinėjame turgų ir kėsinamės vos ne į žmonių darbo vietas (…). O žiedinės sankryžos mums reikia, nes ateityje darysime viaduką per Gariūnų gatvę, kuris leis panaikinti gana sudėtingą šviesoforą, sukeliantį kamščius“, – kalbėjo ji.
Anot jos, neatmetama, kad norint tęsti planus, teks pasitelkti policiją ir antstolius.
„Kalbamės su policija, kaip mums elgtis, įtraukti ir antstoliai. Norime tai padaryti tai saugiai ir teisėtai, kaip mums tai pavyks – kol kas neaišku“, – pasakojo ji.
Turgaus valdytojai: projektas nesuderintas
Gariūnų verslo parką valdantį bendrovė „Posūkis“ tvirtino, kad elektromobilių stotelė negali būti įrengta, „kadangi nei projektas, nei tokių darbų vykdymas nėra suderintas su infrastruktūros savininku UAB „Posūkis“. Tokios pat pozicijos įmonė laikosi ir dėl žiedinės sankryžos.
L. Koriznienė sako, kad planuojant įrengti žiedą savivaldybė prašė pašalinti „keletą statinių, kurie yra pastatyti nelegaliai“.
„Gariūnų atstovai sako, kad mes uždarinėjame turgų ir kėsinamės vos ne į žmonių darbo vietas (…). O žiedinės sankryžos mums reikia, nes ateityje darysime viaduką per Gariūnų gatvę, kuris leis panaikinti gana sudėtingą šviesoforą, sukeliantį kamščius“, – kalbėjo ji.
Anot jos, neatmetama, kad norint tęsti planus, teks pasitelkti policiją ir antstolius.
„Kalbamės su policija, kaip mums elgtis, įtraukti ir antstoliai. Norime tai padaryti tai saugiai ir teisėtai, kaip mums tai pavyks – kol kas neaišku“, – pasakojo ji.
Turgaus valdytojai: projektas nesuderintas
Gariūnų verslo parką valdantį bendrovė „Posūkis“ tvirtino, kad elektromobilių stotelė negali būti įrengta, „kadangi nei projektas, nei tokių darbų vykdymas nėra suderintas su infrastruktūros savininku UAB „Posūkis“. Tokios pat pozicijos įmonė laikosi ir dėl žiedinės sankryžos.
Dabartiniai savivaldybės veiksmai, verslo parko atstovų teigimu, yra „faktiškai nukreipti jau sukurtos Gariūnų verslo parko susisiekimo infrastruktūros ardymo linkme bei turi ypatingai neigiamos įtakos bemaž tūkstančių smulkiųjų verslininkų kasdieninei veiklai“.
Jie taip pat reikalauja savivaldybės derinti parko infrastruktūros koncepciją su turgavietės darbuotojais ir nepažeisti jų „interesų bei teisėtų lūkesčių“.
„Galima pagrįstai teigti, kad šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybės kuriamos infrastruktūros koncepcija yra skirta tik siauriems kelių verslininkų interesams patenkinti“, – sakoma rašte.
Bendrovė taip pat prašo susitikimo su savivaldybės atstovais, pabrėždama, kad turi savo pasiūlymų, kaip spręsti situaciją.
Šaltinis: BNS