Nekilnojamojo turto (NT) projekto „Svencelės salos“ plėtra nemažina apsukų ir jau pradedamas trečiasis statybų etapas. Jo metu trečioje saloje iškils 16 namų, kurių pagrindinis bruožas – nendrinis stogas. Be išskirtinės kanalų sistemos, kuri pasieks kiekvieną namą, gyventojai galės džiaugtis Svencelės uostu, kuris pradėjo veiklą šią vasarą. Taip kadaise buvusi ančių auginimo ferma virsta vieninteliu Lietuvoje miestu ant vandens – lietuviška Olandija.
Šiandien jau yra pradėtas trečiasis projekto „Svencelės salos“ plėtros etapas, kuriuo planuojama pastatyti 16 A++ klasės vienbučių namų. Namų plotas sieks 80 kv. metrų ir jie išsiskirs iš kitų nendriniais stogais.
„Tai paskutinė galimybė įsigyti mažesnio ploto namus, nes ketvirtoje saloje namų plotas sieks nuo 100 kv. metrų. Visose salose statomi namai yra gyvenamosios paskirties – tai išskirtinė ir unikali galimybė turėti tokio tipo būstą šiose vietose“, – sako projekto pardavimų atstovas, nekilnojamojo turto agentūros „Capital Turtas“ brokeris Karolis Valenta.
Kiekvienam namui – po vandens terasą
Pirkėjai „Svencelės salose“ įsigyja ne tik namą ar žemės sklypą, bet ir dalį krantinės, todėl turi galimybę savo katerius ir jachtas prišvartuoti prie pat jų, vos kelių metrų atstumu. Kiekvienam namui priklauso medinės terasos su takeliais priėjimui prie vandens. Vandens terasų plotas sieks apie 40 kv. metrų.
Didžiausias projekto „Svencelės salos“ išskirtinumas – naujai išplėtota vandens kanalų sistema. Planuojama, kad iš viso čia bus sumontuota apie 4 km krantinių. O greta kiekvieno „Svencelės salų“ namo įrengtos lauko rozetės ir neužšąlantis lauko vandens čiaupas, kurie leidžia tinkamai pasirūpinti laivų priežiūra.
„Kiekvienam gyventojui priklauso dalis vandens kanalo kartu su privačia krantine laivui, o tai suteikia unikalią galimybę mėgautis didžiąja dalimi Lietuvos vidaus vandenų kelių. Svencelės salų vietovė ypatinga tuo, kad nuo jos su laivu ranka pasiekiami dauguma pajūrio ir pamario kurortų: Juodkrantė – 10 km; Pervalka – 13 km; Nida – 25 km; Ventė – 25 km; Klaipėda – 27 km; Mingė – 27 km; Rusnė – 36 km; Šilutė – 38 km.”, – teigia K. Valenta.
Greta įgyvendinamas ir kitas „Svencelės saloms“ priklausantis projektas – „Nendrių namai“, kuriuo pirkėjams norima pasiūlyti 21 vnt. kiek mažesnių ir pigesnių butų, kurių plotas sieks 40–41 kv. metrų.
Projektas įgauna pagreitį
Jau baigti pirmieji du „Svencelės salų“ plėtros etapai. Pirmajame pastatyti 33 A+ klasės gyvenamieji turtiniai vienetai, kurių plotas siekia nuo 45 iki 160 kv. m. Antrajame etape jau praduoti 15 iš 16 baiginėjamų statyti A++ klasės namų, kurių plotas siekia nuo 100 iki 134 kv. m. Be to, trečiojoje saloje namai taip pat bus A++ energinės klasės. Preilos saloje yra suprojektuota 16 namų, iš kurių liko jau tik 13.
Iš viso trijose salose bus įrengti 49 vienbučiai ir dvibučiai namai, dar 20 namų yra pastatyta pirmoje eilėje prie Kuršių marių esančiuose pusiasaliuose. Bendros investicijos į pirmas dvi salas, įplauką ir į namus pirmoje eilėje siekia 14 mln. eurų.
„Svencelės salose“ pirkėjai jau įsigijo 17 namų pirmoje saloje, antroje saloje rezervuota 15 namų, o trečiojoje – jau trys namai. Taip pat pusiasaliuose parduoti visi 20 namų. Ateityje planuojama ketvirta sala, kurioje bus didesni, apie 100 kv. m ploto namai su plokščiais stogais. Taip pat čia įsikurs miestelio centras su apartamentais ir komercinėmis patalpomis smulkiam verslui.
Tai bus šiuolaikiškas, modernus ir vienintelis Lietuvoje miestas ant vandens. „Svencelės salų“ teritorijoje taip pat atsiras maisto parduotuvės, restoranai, viešbučiai, mokyklos jėgos aitvarų mėgėjams, o galbūt – net vaikų darželis“, – tvirtina K. Valenta.
Naujiena – Svencelės uostas
Naujovė ne tik Svencelėje, bet ir visoje Mažojoje Lietuvoje – nuo liepos pradėjo veikti Svencelės mažųjų, pramoginių ir sportinių laivų uostas. Tai – naujas privataus kapitalo infrastruktūros objektas rytinėje Kuršių marių pakrantėje.
Naujasis uostas yra jaukus, modernus, alsuojantis ramybe. Jo vieta – neįtikėtina, nes uostas įsikūręs pačioje Svencelės širdyje, šalia rytinio Kuršių Marių farvaterio, nutolęs 3 km atstumų Pietų kryptimi nuo Drėvernos uosto. Svencelės uostas jungiasi su 30 ha teritorijoje įrenginėjama kanalų ir tiltų sistema, kuri leis šalia vystomų rekreacinėse teritorijose apartamentų būsimiems šeimininkams pasiekti Dreverną, Juodkrantę, Nidą ar Klaipėdą išplaukus tiesiog iš savo namų laiveliu ar kateriu.
Planuojama, kad 2023 m. sezono Svencelės uostas galės priimti daugiau nei 80 įvairaus dydžio laisvų, kurie galės įsikurti visam sezonui, mėnesiui ar parai. Taip pat kitam sezonui uoste papildomai planuojama įrengti elektros bei geriamo vandens stoteles, nuotekų išsiurbimo kolonėles. Iki 2025 m. įsikurs ir uosto pagrindinis multifunkcinis pastatas – jachtklubas. Įplaukos ir akvatorijos gylis -1,6 m
„Tokių uostų ir vietos laivams šiai dienai trūksta visoje Lietuvoje, todėl Svencelės uostas yra pavyzdys, kaip toks objektas gali atsirasti lygioje vietoje, iš laukų ir prisidėti prie vidaus vandenų laivybos. Anksčiau šioje vietoje buvo ančių ferma, nieko nebuvo, tačiau ją atrado jėgos aitvarų entuziastai dėl čia susidariusių gerų sąlygų įsibėgėti vėjui bei seklios teritorijos vandenyse. O po to kilo mintis iki to, ką dabar matome – uostas, kanalai, namai ant kanalų, prie namų galima švartuoti laivus – tai, ko Lietuvoje niekada nebuvo“, – apibendrino projekto pardavimų atstovas, nekilnojamojo turto agentūros „Capital Turtas” brokeris Aidis Jaškevičius.
Projektas „Svencelės salos“ plėtojamas nuo 2008 metų.
Pradinės projekto koncepcijos konsultantai buvo olandų architektų biuras „Karres en Brands“, projektinius pasiūlymus rengia Lietuvos architektų biuras „DO ARCHITECTS“.