Užsakovas: Laisvasis Hanzos miestas Hamburgas, atstovaujamas „ReGe Hamburg Projekt-Realisierungsgesellschaft mbH“
Generalinis projektuotojas: „Herzog & de Meuron“, Bazelis (Šveicarija), ir „Höhler + Partner Architekten und Ingenieure“, Hamburgas
Generalinis rangovas: HOCHTIEF, Esenas
Akustika: Yasuhisa Toyota, „Nagata Acoustics“, Tokijas, Los Andželas, Paryžius
„Baltosios odos“ rangovas: „Peuckert GmbH“, Mėringas (3D projektavimas, gamybos ir montavimo planavimas, užsakymo vykdymas ir montavimas)
„Peuckert GmbH“ elementų gamybos tiekėjas: „Hasenkopf Holz + Kunststoff GmbH & Co. KG“, Mėringas
Malonumas klausytis
Ši koncertų salė yra tikras architektūros ir statybos šedevras. Dėl kruopščiai akustiškai sukurtos „baltosios odos“ Elbės filharmonija yra laikoma viena iš dešimties geriausių koncertų salių pasaulyje. Siekiant puikios garso izoliacijos, nuo likusio pastato atskirta 12 500 tonų salė stovi ant 362 spyruoklių paketų. Projektuojant patalpos apdailą norėta užtikrinti klausymosi malonumą kiekvienoje iš 2 100 vietų, kurios kaip vynuogynų terasose yra išdėstytos aplink orkestrą. Siekdamas įgyvendinti šį uždavinį akustikos specialistas Yasuhisa Toyota sukūrė išskirtinę sienų dangą – „baltąją odą“.
Originalus sprendimas
„Baltoji oda“ susideda tik iš aukščiausios klasės medžiagos „GIFAtec“, kurią „Knauf Integral“ šiam projektui pagamino pakeistos sudėties, šviesesnę. Pirmiausia šios itin suspaustos gipso plaušo plokštės buvo suklijuotos iki penkių sluoksnių, kurių bendras storis siekia iki 180 mm, ir vėliau apdirbtos CNC frezavimo staklėmis. Pagal akustikos specialistų duomenis, buvo išpjauta daugiau nei milijonas 5–90 mm gylio kriauklės formos dalių, kurios vėliau suteikė „baltajai odai“ būdingą paviršiaus struktūrą. Tokiu būdu buvo pagaminti 10 287 unikalūs sieniniai elementai, užimantys 6 000 m2 plotą. Kitoje pusėje esantys U profiliai panaudoti kaip montavimo konstrukcijos.
Unikalios detalės
Ant buvusio uosto sandėlio įrengus Elbės filharmoniją Hamburgas gavo naują pasaulinio lygio kultūros simbolį. Pagal žinomo Šveicarijos architektų biuro „Herzog & de Meuron“ brėžinius moderniame HafenCity rajone pastatytą pastatų kompleksą sudaro trys modernios koncertų salės, viešbutis bei 45 butai ir 37 m aukštyje esant laisvai pasiekiama „Plaza“ apžvalgos aikštelė, iš kurios atsiveria neprilygstama 360 laipsnių miesto ir uosto panorama.
2 100 vietų klausytojams suteikianti Didžioji koncertų salė yra pagrindinis pastato akcentas ir jaudinantis šedevras tiek architektūros, tiek apdailos požiūriu. Dėl vynuogynų terasas primenančio išdėstymo aplink sceną kiekviena vieta nuo dirigento yra nutolusi ne toliau kaip per 30 metrų. Tai taip pat garantuoja optimalų klausymosi malonumą, kaip ir vienintelė pasaulyje patalpos „kevalo“ apdaila, kurios korinė struktūra sukėlė tikrą siautulį architektūros pasaulyje ir užtikrino aukščiausio lygio akustiką.