„BRITISH SCHOOL VILNIUS“ – įkvėpti kiekvieną vaiką


„Objekto pavadinimas, vieta: „BRITISH SCHOOL VILNIUS“, Nemenčinės pl. 48, Vilnius

Pastatų architektai: 313 architects – Justinas Žalys, Šarūnas Drešeris

Interjero architektai: 2XJ architects – Jurga Marcinauskaitė, Jelena Liutvinienė

Įgyvendinimo metai: 2018-2019 m.

Bendrasis plotas: 1200m²

Užsakovas/šeimininkas: UAB „Aktyvus turtas“

 

Projekto idėją ir vidaus erdvių struktūrą apibrėžė mokyklos vizija – būti pavyzdine švietimo įstaiga, atsidavusia siekiui įkvėpti kiekvieną vaiką eiti ypatingos sėkmės link, kadangi kiekvienas vaikas nusipelno geriausio gyvenimo starto ir paramos, leidžiančios jam atskleisti savo potencialą.

Pagrindiniai reikalavimai buvo, kad pastatai bei interjeras atitiktų aukščiausius mokyklos kokybės standartus, pripažintus daugelyje šalių bei turinčius ilgą istoriją ir reputaciją.

Mokyklos erdvė – nuo žaidimo iki pažinimo

Architektų suprojektuoti pastatai visiškai atitiko keliamus reikalavimus – vietos, patalpų aukštingumo ir architektūrinės raiškos modernumo kriterijus. Vadovaujantis mokymosi metodika, du pastatai išnaudoti kaip skirtingo amžiaus vaikų grupių erdvės, taip suteikiant galimybę taikyti skirtingą potyrį augant ir vystantis pasaulio piliečiui.

Architektai bei interjero dizaineriai turėjo suprasti ir kiekvienoje amžiaus grupėje įvertinti vaiko ir mokytojo santykį, privatumo, saugumo ir patogumo reikalavimus. Aplinka turi ne tik padėti mokytojui valdyti klasę, bet ir suteikti vaikui būtino privatumo. Erdvės negali riboti galimybės natūraliai elgtis ir judėti: kai norisi žaisti – leisti žaisti ant grindų ar bėgiojant, mokytis ar pažinti pasaulį sėdint, stovint, stebint ir liečiant. Taip pat skrupulingai laikytasi Nacionalinio visuomenės sveikatos centro bei Gaisrinės saugos keliamų reikalavimų ir normų.

Abiejuose pastatuose įrengtos šviesios klasės, aprūpintos naujausiomis technologijomis, biblioteka su kūrybinėmis sritimis, kompiuterių erdvė, maitinimo, sporto, renginių ir žaidimų salės.

Įrengiant mokyklą, vienas iš reikalavimų buvo turėti kokybišką sporto, žaidimų bei laisvalaikio erdvę gryname ore, kuriai puikiai tiko esamas erdvus sklypas. Ribodamasis su Turniškių miškeliu, jis sukuria neapsakomą gamtos bei erdvės pojūtį, skatina vaikus stebėti, tyrinėti, atrasti, pažinti.

Mokymasis – tai išlaisvinantis procesas, kuriame atsiskleidžia mokinių kūrybiškumas, kritinis mąstymas bei gebėjimas priimti kitokias idėjas ir požiūrius. Ši vizija svarbi kiekviename žingsnyje, kuriant laisvą žaidimui ir mokslui erdvę, kurioje nuo žaidimo iki pažinimo galima pereiti nepastebimai, vedant mokytojui. Mokyklos interjeras integruoja ugdymo metodiką, perteikia ją spalvomis, objektais bei erdvėmis.

Mokyklos išdėstymas – galvosūkio sprendimas

Mokyklos šviečiamoji paskirtis diktuoja pastato zonų išdėstymą. Tokios įstaigos planas turi atitikti ne tik higienos normas, statybos reglamentus, gaisrinius reikalavimus, garso, apšvietimo, bet ir paties mokymosi proceso ypatumus, mokymo specifiką, vaikų amžių ir suvokiamo pasaulio mastelį. Visi šie uždaviniai projekte buvo sprendžiami tarsi savotiškas galvosūkis, kur kiekviena detalė turėjo būti apgalvota, nušlifuota ir tik tada dedama į bendrą paveikslą, laviruojant tarp vizijos, norų, galimybių ir reikalavimų. Pastato architektūra padiktavo mokyklos funkcinį išdėstymą. Pirmas aukštas pritaikytas bendriesiems mokyklos poreikiams: didelė sporto, maitinimo, renginių, skaityklos erdvė. Kiti du aukštai pritaikyti asmeniniams vaikų poreikiams: klasės, sanitariniai mazgai ir tranzitinės erdvės.

Langų orientacija turėjo įtakos klasių išdėstymui – norėta kuo daugiau džiaugtis natūralia dienos šviesa.

Turint du atskirus įėjimus, buvo atskirti vaikų ir jų lydinčių asmenų srautai nuo administracinių, pagalbinio personalo, svečių srautų.

Pagrindinis interjero akcentas – keli suformuoti kubai. Tarsi objektas objekte, taip kuriant skirtingos mokymosi, poilsio, žaidimų bei kitų antrinių funkcijų erdves.

Kartu interjeras išlieka vientisas, neskaidomas, lengvai atpažįstamas keliaujant per erdves, todėl mažiesiems gyventojams jis bus įprastas ir prieinamas, net atėjus į iki tol nepažintą patalpą.

Mokykloje naudotų medžiagų kriterijai – natūralumas ir funkcionalumas

Medžiagiškumas ir faktūriškumas – labai svarbūs kuriant interjerą. Jie padeda perteikti nuotaiką, jausmą. Medžiaga laikui bėgant keičiasi ir prisitaiko prie ją supančios aplinkos bei jos funkcijos.

Todėl mokyklai medžiagos buvo kruopščiai renkamos, turėjo atitikti higienos, ekologinius bei gaisro saugos ir akustinius reikalavimus, būti patvarios ir praktiškos, malonios liesti net ir praėjus daug laiko.

Taip pat vienas pagrindinių aspektų, turėjusių įtakos renkantis medžiagas, – vaikų poreikiai. Pavyzdžiui, erdvėse, kur vaikai žaidžia ar sėdi, naudota minkšta kiliminė danga. Ji šilta, maloni liesti, leidžianti ne tik sėdėti, bet ir gulėti. Bendrosiose erdvėse, sporto patalpose pasirinkta neslidi, gerai valoma danga, suteikianti galimybę saugiai judėti ar net griūti.

Visos lubos atitinka akustinius reikalavimus, kad kuo geriau sugertų ir slopintų garsą. Taip formuojamos uždaros erdvės, leidžiančios turėti skirtingus mokymosi, žaidimo ir poilsio ciklus vieno pastato viduje.

Ypatingas dėmesys apsaugai nuo tiesioginių saulės spindulių

Viešosiose įstaigose, kur mokosi vaikai, medžiagas, iš kurių gaminamos žaliuzės, reikia rinktis atidžiai ir atsakingai. Visų pirma verta rinktis metalinius, o ne plastikinius mechanizmus, nes toks gaminys yra patvaresnis ir saugesnis už plastikinį (ypač gembės, ant kurių laikosi žaliuzės). Mokykloje nerekomenduojama naudoti audinių, kurių sudėtyje daug PVC, nes saulėtą dieną audinys įkaista ir iš jo garuoja nuodingos medžiagos, kurių didelė dozė gali sukelti sunkias ligas. Renkantis žaliuzių audinį, būtina atkreipti dėmesį, iš ko jis pagamintas ir ar turi OEKO-TEX sertifikatą. Būtent tokio aukščiausios rūšies audinio žaliuzes mokykloje „BRITISH SCHOOL VILNIUS“ įrengė įmonės „Ardena“ specialistai. Anot jų, šiuo metu ritininių užuolaidų audinių gamintojai siūlo tokias medžiagas, kurios gaminamos su stiklo pluošto priemaišomis, vadinamaisiais screenais, ir turi antibakterinių savybių – sunaikina daugiau nei 99 % žinomų bakterijų. Panašiai veikia ir audiniai, kuriuos gaminant taikoma technologija „Ultra fresh“. Pastaraisiais metais saulės apsaugos sprendimai montuojami lauke – tai efektyviausias būdas apsisaugoti nuo tiesioginių saulės spindulių, užtikrinantis, kad į patalpas patektų pakankamai dienos šviesos ir mažinantis vėdinimo išlaidas. Geriausiai tam tinka fasadinės žaliuzės arba ritininiai roletai „ZIP SCREEN“.

Nuotr. Jevgenija Žukova


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų