Gaisro plitimą padės kontroliuoti moderni vėdinimo sistema


 

Statiniuose orą su padidėjusia anglies monoksido koncentracija, nepageidautinus kvapus, dūmus, drėgmę bei dulkes pašalina ir gryną orą tiekia ventiliacija. Uždarose automobilių aikštelėse efektyvaus vėdinimo poreikis dar aktualesnis, nes orą čia ypač teršia automobilių išmetamosios dujos, naftos produktų – kuro, tepalų – kvapai ir t. t.,
o nevėdinant ar vėdinant nepakankamai kenksmingų dujų ir kitų žalingų teršalų koncentracija labai greitai gali pasiekti kritinę ribą ir kelti pavojų žmonių sveikatai bei gyvybei. Be to, padidėjusi drėgmė ilgainiui pakenkia pastato konstrukcijoms. Svarbu tai, kad efektyvi oro vėdinimo sistema uždaroje automobilių aikštelėje garantuoja geresnes žmonių evakuacijos galimybes netikėtai kilus gaisrui, nes susikaupę dūmai, sprogios dujos ir smalkės yra geriau ir greičiau lokalizuojami ir pašalinami.

Pagal Automobilių saugyklų gaisrinės saugos taisykles, patvirtintas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, bet kurio tipo priverstinė vėdinimo ir dūmų šalinimo sistema yra privaloma inžinerinės sistemos dalis.

Didžiausias iššūkis – standartinis sprendimas

Pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susiduria požeminių automobilių saugyklų savininkai, – optimalus automobilių vietų skaičius, nes kiekviena vieta – tai investicijos. Todėl įrengiant vėdinimą investuotojams tampa nebepatrauklus iki šiol taikytas standartinės ortakių sistemos įdiegimas – ji užima nemažą plotą patalpos palubėje, kur taip pat turi būti įrengta daug kitų būtinų komunikacijų, aikštelė vietomis tampa tamsi dėl didelių ortakių sukuriamų šešėlių.

Standartinė sistema nepatraukli ir vartotojui. Kadangi oras iš apatinio aikštelės lygio privalo būti šalinamas, įrengiamos ortakių atšakos. Jos dažnai nukenčia statant automobilius, o automobiliai į jas subraižomi.

Ortakių sistema turi daug minusų ir kalbant apie gaisro scenarijų. Jo metu dūmai kyla į viršų ir susikaupia patalpos palubėje. Tik nedidelė dalis gausėjančių dūmų ištraukiama per šalinamojo oro ventiliatoriaus ortakinę sistemą. Dauguma dūmų, susikaupusių palei lubas, atvėsta ir leidžiasi žemyn, taip pasklisdami po visą patalpą. Ortakių sistemoje dūmų šalinimo procesas priklauso nuo jutiklių jautrumo ir prasideda tik po kelių ar keliolikos minučių – ventiliatoriai suveikia tik tada, kai visa patalpa jau skendi dūmuose. Tuomet vėdinimo ortakių sistema jau nepajėgi greitai ir efektyviai pašalinti tokio didelio dūmų kiekio, bent jau tiek, kad žemutinėje patalpos dalyje neliktų dūmų.

Išeitis – moderni sistema be ortakių

Modernioje bendrovės „Fläkt Woods“ sistemoje „Jet Thrust Fan“ ortakiai nenaudojami. Ji sudaryta iš kelių pagrindinių elementų: šalinamojo oro ventiliatorių (ištraukia užterštą orą iš automobilių aikštelės), tiekiamojo oro įrenginių (į patalpą tiekia lauko orą) ir strategiškai išdėstytų ašinių cirkuliacinių ventiliatorių „Jetfoils“ (užtikrina efektyvų lauko oro paskirstymą automobilių stovėjimo aikštelėje ir visišką panaudoto oro pašalinimą).

„Jet Thrust Fan“ ventiliatoriai tam tikru atstumu vienas nuo kito sumontuojami patalpos palubėje, pagal oro srovių judėjimo greitį ir oro tūrį – būtent ten, kur reikalingi. Ventiliatorių išdėstymas parenkamas ir patikrinamas naudojant kompiuterinę programą, paremtą skaičiuojamąja skysčių dinamika (angl. Computational Fluid Dynamic). Sistemos veikimo principas paprastas – „Jetfoils“ tipo ventiliatoriai siurbia ir stumia oro srautus, taip efektyviai paskirstydami tiekiamąjį orą, o užterštą orą palei lubas stumia šalinamojo oro ventiliatorių link, užtikrindami efektyvų lauko oro tiekimą darbo zonoje.

Siekiant ekonomiškiau ir efektyviau valdyti sistemą, įdiegtas ir sistemos valdymas jutikliais, fiksuojančiais anglies monoksido koncentraciją ir aktyvinančiais patalpos (ar konkrečios vietos patalpoje) vėdinimą. Tokiu būdu oro kiekis kinta pagal anglies monoksido kiekį, nes jutikliai, optimaliai išdėstyti tam tikruose automobilių aikštelės taškuose, leidžia anglies monoksido kontrolės sistemai reguliuoti ventiliatorių darbą.

Dvigubą naudą suteiks papildomas paketas

Įdiegus į „Jet Thrust Fan“ srautinių ventiliatorių sistemą papildomą dūmų kontrolės sistemos paketą, galima išgauti dvigubą efektą: veiksmingą įprastą kasdienį vėdinimą ir gerą dūmų šalinimą gaisro metu.

„Jet Thrust Fan“ saugumo jutikliai greitai reaguoja į degimo metu susidariusias dujas ir dūmus. Jutikliams užfiksavus tokių medžiagų atsiradimą ir jų koncentracijos padidėjimą, vėdinimo sistema automatiškai persijungia į avarinį režimą „Jetfoils“ ir pagrindiniai išsiurbimo įrenginiai pasiekia didžiausią sukimosi greitį vos per kelias sekundes. Sistema labai sparčiai apriboja dūmų pasklidimą po visą patalpą ir nukreipia juos į artimiausias dūmų ištraukimo vietas, per kurias užterštas oras pašalinamas iš pastato. Šitaip evakuacijos keliai lieka neužteršti dūmais, o ugniagesiai gali lengviau pasiekti ugnies židinį.

Požeminei automobilių aikštelei parinkus „Jet Thrust Fan“ sistemą, bus reikalingi keli komponentai – „Jet Thrust“ srautiniai, oro tiekimo ir pagrindiniai oro bei dūmų šalinimo ventiliatoriai. Paprastai jie parenkami taip, kad užtikrintų būtiną šalinamo oro kiekį paprastojo vėdinimo atveju ir galėtų gaisro atveju šalinti būtiną oro kiekį, apskaičiuotą pagal galimą gaisro metu susidarysiančių dūmų kiekio ekvivalentą.

Efektyvus vėdinimas plius mažesnės išlaidos

Sistema „Jet Thrust Fan“, sudaryta iš ventiliatorių, oro užterštumo jutiklių bei efektyvios sistemos veikimo ir valdymo kontrolės, yra viena veiksmingiausių ir ekonomine prasme naudingiausių automobilių aikštelių vėdinimo sistemų iš šiuo metu esančių rinkoje. Ji sukurta pagal aukščiausius standartus ir atitinka griežčiausius kriterijus, o pagrindiniai pranašumai yra šie:

– nepriekaištingas sistemos veikimas;

– patalpoje nereikia įrengti sudėtingo ortakių tinklo;

– efektyvesnis vėdinimas;

– mažesnės įrengimo ir eksploatacijos išlaidos;

– optimaliai išnaudojama automobilių aikštelės erdvė;

– geresnė priešgaisrinė apsauga;

– sistema paprasčiau eksploatuojama ir reguliuojama;

– sistema greičiau suprojektuojama ir sumontuojama;

– suprojektuojamas itin tikslus ir optimalus sistemos sudedamųjų dalių išdėstymo ir veikimo modelis.




Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų