Namai gali padėti kontroliuoti kiek laiko vaikas skiria mokslams. Protingo namo sistema per piršto skaitytuvo sistemą mato, kad parėjo vaikas, todėl televizorius, kompiuteris ar žaidimų konsolės gali neįsijungti iki tam tikros valandos arba iki grįžtant tėvams. Tai reiškia, jog tėvams susitarus su vaiku, jog kažkiek laiko yra skirta mokslams, o kažkiek – pramogoms, namai gali tai užtikrinti automatiškai – it auklė. Vaikui neįsijungianti technika – tik paprasčiausia iš pagalbinių priemonių, tačiau yra ir gerokai subtilesnių būdų.
Tinkamas mikroklimatas
Geriau sutelkti dėmesį padeda šiek tiek žemesnė temperatūra ir apšvietimas, kuris kinta pagal tai, kiek šviesos namus pasiekia iš lauko bei kokia veikla užsiima vaikas.
Mokyklose bei darželiuose vykdyti stebėjimai parodė, jog prie kintančios spalvos apšvietimo pamokų ir pertraukų metu vaikai ir mokiniai pasiekdavo geresnių rezultatų. Melsvesnė šviesa labiau tinka susikaupimo reikalaujantiems darbams, tuo tarpu šiltos geltona ar rausva kuria atsipalaidavimo atmosferą. Lygiai taip pat ir su temperatūra – šiltesnis oras kelia mums mieguistumą, nors racionaliai to gal nepastebime. Pats vaikas šių funkcijų nesuvaldys, tačiau jis gali paspausti vieną jungiklį, po kuriuo sudėti visi mokymosi atmosferai reikalingi parametrai.
Atskira erdvė mokslui
Šeimos gydytoja Izabelė Juškienė pastebi, jog versti vaiką mokytis per prievartą nėra prasmės. Verčiau jam parodyti, kad mokymasis gali būti įdomus, o susikaupus nėra toks sudėtingas, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio.
„Jei tik yra tokia galimybė, mokymuisi visuomet naudinga atskira erdvė, arba bent jau gerai apšviestas kampelis be trukdžių. Kuo labiau skiriasi mokymosi ir poilsio erdvė, tuo lengviau jose atskirti mintis. Tas pats galioja ir, pavyzdžiui, kompiuteriui. Pats savaime jis netrukdo mokytis ir gali būti net labai naudingas, tačiau svarbu mokėti jį panaudoti tikslingai, tai yra aiškiai atskiriant, kuomet pramogaujama, o kuomet – mokomasi“, – sako Antakalnio poliklinikos gydytoja.
Tai gali padėti išspręsti vis populiarėjančios protingų namų balso valdymo sistemos, kurių dėka mokymosi ar poilsio režimą vaikas gali įsijungti tiesiog to paprašęs.