Metų pradžioje startavusios daugiaaukštės automobilių saugyklos statybos pačiame Kauno centre gerokai pasistūmėjo. Pradėjus nuo vandentiekio, šiluminės trasos ir kitų svarbių požeminių komunikacijų įrengimo, teritorijoje jau sugręžti poliai, požeminėje dalyje apibetonuojamos sienos. Apsidraudžiant dėl pasaulyje padažnėjusių tiekimo grandžių sutrikimų, iš anksto užsakytos svarbios pastato fasado konstrukcijos.
Išsprendė tiekimo klausimus
Iki statybų pradžios teritorija adresu K. Donelaičio g. 65A (greta buvusio prekybos centro „Merkurijus“ sklypo) pasitarnavo kaip įprasta automobilių stovėjimo aikštelė. Dabar čia zuja sunkioji technika ir tęsiami daugiaaukščio garažo pamatų tvirtinimo darbai.
„Parengę aikštelę darbams, rangovai pradėjo požeminės dalies sienų apibetonavimo, mūro ir gelžbetoninių pastato konstrukcijų montavimo darbus. Statybvietėje sugręžta virš 400 polių. Dideliame gylyje jau įrengtas vandentiekis, šiluminė trasa ir kitos būtinos požeminės komunikacijos“, – sakė Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Pasauliui susiduriant su logistikos problemomis dėl Rusijos tęsiamo karo Ukrainoje, rangovai apsidraudė ir iš anksto užsakė svarbias objekto dalis. Jos Lietuvą pasieks laiku ir darbų tempui nesutrukdys.
„Jau sulaukėme profiliuotų stiklo fasadų, o surenkamų gelžbetoninių fasadinių panelių su reljefiniu paviršiumi gamyba stipriai pasistūmėjo į priekį. Liftas taip pat jau yra užsakytas ir ruošiamas kelionei“, – pridėjo V. Abramavičius.
Daugiau kaip 260 vietų
8,2 tūkst. kv. metrų ploto keturaukštis pastatas su dviejų aukštų požemine aikštele talpins iki 262 automobilių. Objektas bus pritaikytas neįgaliesiems bei turės specialią erdvę dviračiams saugoti.
Būsimoje automobilių saugykloje numatyta įrengti vėdinimo, vaizdo stebėjimo, įeigos kontrolės, eismo valdymo bei kitas būtinas apsaugos sistemas. Pravažiavimus reguliuos automatiniai kelio užtvarai. Dar prieš patenkant į pastatą specialūs ekranai informuos apie aikštelės užimtumą.
Transporto priemonių tranzitas tarp aukštų numatomas pandusais. Eismas vyks ratu prieš laikrodžio rodyklę, stengiantis išvengti susikertančių srautų.
Pastatas derės su aplinka
Automobilių saugyklos vidaus sienas ir pertvaras numatyta mūryti iš betoninių „haus“ tipo blokelių, paliekant natūralius netinkuotus paviršius. Pastate taip pat planuojama įrengti aliuminio profilių langus ir duris bei šlifuoto betono grindis.
Stogą dengs ruloninė bituminė danga su pilkšvai žaliu pabarstu. Pastatui daugiau natūralumo pridės augalija – viena aikštelės pastato išorinė pusė bus apželdinta vijokliais.
Užbaigti daugiaaukštės automobilių saugyklos statybas planuojama iki kitų metų pavasario.
Spaudos pranešimas. Portalo Structum.lt redakcija neatsako už jo turinį. Straipsnis viešinamas visuomenės informavimo tikslais.