Įkvepiančioje žurnalo „Structum“ rengtoje konferencijoje „Interjero transformacijos 2018“ su išskirtiniais pašnekovais iš užsienio ir Lietuvos buvo diskutuojama, kad mada ir estetika interjere – tik pora iš sudedamųjų dalių, kad žmogus jame jaustųsi patogiai ir jaukiai. Aštuoni pranešėjai (keturi jų – svečiai iš užsienio) diskusijos, kaip gyvenamą bei darbo erdvę sukurti darnią ir patogią, bei ypatingas svečias iš progresyvaus olandų architektų biuro MVRDV – viskas skirta inovatyviai mąstančiai publikai.
Laikui nepavaldus dizainas
Renginį pradėjo svečias iš Suomijos dizaineris, architektas Antti Olinas, atstovaujantis kompanijai „Isku“, kuri įkūnija suomišką kultūrą ir pasaulėžiūrą. Jos atstovai remiasi trimis pagrindinėmis vertybėmis: ilgalaikiškumu, laikui nepavaldžiu dizainu ir atsakingu požiūriu į aplinką. 20-ąjį veiklos jubiliejų Lietuvoje mininčios kompanijos baldų kokybe lietuviai turėjo progą įsitikinti jau ne kartą. Konferencijos metu dizaineris A. Olinas pristatė savo kūrinį – puikių formų kėdes DUO, kurių gamyba paremta naujausia technologija „Grada“. Taikant šią technologiją baldas yra itin plastiškas, patogus, kėdei būdingas grakštus dizainas ir minimalus svoris. Elastinga baldo medžiaga prisitaiko prie sėdinčiojo svorio, todėl maksimaliam patogumui užtenka plono pagalvėlės sluoksnio. Svečias taip pat paminėjo, kad su prototipu teko padirbėti ne vienai porai rankų, kad būtų sukurtos puikios formos ir geras produktas. Taip pat pabrėžė, kad „Isku“ daug dėmesio skiria ir aplinkos tausojimui. Naudodami tik ypatingu tvarumu išsiskiriančias medžiagas, perdirbdami gamybos proceso metu atlikusias. Jis taip pat akcentavo, kad naujovės yra dizaino šaltinis, o įmonė „Isku“ dažnai rengia konkursus jauniems architektams, nes būtent jų dėka atkeliauja daug inovacijų.
Apsauga nuo vandens žalos ir ekologiškas sprendimas
Sigita Avlosevičienė, atstovavusi pasaulinei santechnikos inovacijų lyderei įmonei „Grohe“, priminė, kad vieno garsiausių prekių ženklų įkvėpimo šaltinis yra vanduo. Ji pasidžiaugė prieš porą mėnesių bendrovės gautu apdovanojimu: JAV žurnalas „Fortune“ paskelbė 50-uką įmonių, kurios keičia pasaulį. Du nauji produktai, dvi inovacijos, padėjo jį patekti. Pirmoji – „Grohe Sense“ – apsauga nuo vandens žalos. Mažas jutiklis, kuris ne tik praneša garsu, bet ir atsiunčia žinutę į jūsų mobilųjį telefoną, kai „pajaučia“ vandenį. Antrasis – „Grohe Sense Guard“ – išmanusis įrenginys, montuojamas ant vamzdžių. Šis pajutęs, kad vamzdžiuose yra didelis nuotėkis, sustabdo vandens padavimą. Taip išvengiama didelės žalos.
Ekspertė atkreipė dėmesį, kad „Grohe“ gaminiai – ne tik tobulo dizaino ir pagaminti iš aukščiausios klasės medžiagų, bet ir išsiskiria pažangiausiomis technologijomis. Pavyzdžiui, virtuvinis maišytuvas „Grohe Blue Home“, turintis papildomą funkciją tyrą vandenį paversti gazuotu. Tai ne tik sprendimas žmonėms, nelinkusiems eiti į kompromisą dėl skonio, bet ir galimybė mažiau vartoti plastiko gaminių – nebereikia gazuoto vandens butelių neštis iš prekybos centro. „Vanduo teikia daug džiaugsmo ir yra sveikatos, gyvybės šaltinis, tik reiktų nepamiršti kuo daugiau naudoti inovacijų įsirengiant vonios kambarį ar virtuvę“, – teigė įmonės atstovė.
Ateities klimato sprendimams
Freddy Heerenas (Olandija), „Samsung“ išankstinių pardavimų inžinierius, pristatė „Samsung“ kasetę 360, kuri gali būti įvairiai pritaikoma patalpų šildymo / aušinimo sistemoms ir suvienodinti kiekvienos patalpos kertelės orą bet kokioje erdvėje. Specialistas kalbėjo, kad ji išsiskiria trimis unikaliomis pardavimo savybėmis: komfortišku patalpos vėsinimu be skersvėjų (kuriuos sukelia įprasti kondicionieriai), vienodu patalpos vėsimu – sistema leidžia būti tikriems, kad visiems bus patogu – nei per karšta, nei per šalta, ir trečia savybė – stilingas dizainas (sistemą galima pritaikyti bet kokiame interjere).
Arčiau jūsų
Komercijos direktorius, inžinierius Regimantas Mikučionis konferencijoje atstovavo Vokietijos firmos „Tece“ prekybinio padalinio Baltijos šalims įmonei „Tece Balticum“. Nepriklausoma šeimos įmonė jau daugiau nei 30 metų yra artima žmonėms ir rinkoms. Pasaulinio masto santechnikos įrangos ir inžinerinių sistemų gamintoją kurti naujus produktus ir paslaugas skatina smalsus požiūris į klientų pasaulį. „Žinių troškimas – varomoji inovacijų jėga. Įmonės misiją apibrėžia paprasta schema – vanduo, kuris atbėga ir išbėga. „Tece“ produktai užtikrina vartotojų komfortą, gyvenimo kokybę ir konstruktorių, architektų montuotojų bei kitų profesionalių vartotojų poreikius. 90 % jie funkcionuoja nematomi – už sienos arba po tinku – ir tik 10 % yra matomi išorėje. Pavyzdžiui, tokie kaip vandens nuleidimo plokštelės arba dušo latakai“, – kalbėjo komercijos direktorius. R. Mikučionio teigimu, inžinieriai turėjo nemažai pasidarbuoti, kad įgyvendintų „Tece“ modulių koncepciją: kiekviena vandens nuleidimo plokštelė tinka visiems vandens bakeliams, kiekvienas unitazas tinka visiems moduliams, kaip ir vandens nuleidimo mygtukai. Rezultatas – maksimali laisvė projektuojant ir įrengiant.
Interjero daugiakultūriškumas ir socializacija
Architektas, įmonės „Performa“ vadovas Valerijus Starkovskis papasakojo apie biuro projektus nuo jo kilimo pradžios, norėdamas parodyti, kaip, kopiant mažais žingsneliais, keitėsi jų samprata, kaip dirbant buvo pasiektas daugiakultūriškumas – įmonė dirba visame pasaulyje: Vokietijoje, Kazachstane, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Vietname ir kitose šalyse. Anot vadovo, lietuvių architektai yra labai paklausūs, įdomūs, jie drąsiai gali dirbti svetur. Tarp įmonės projektų: restoranų „Pizza Jazz“ tinklas, 35 restoranai „Can Can“ su šiuolaikiškai išreikštais interjero sprendiniais, prekybos centrai „Tilžė“ (Šiauliai), „Ryo“ (Panevėžys), „Pramogų bankas“ (Vilnius), kurio interjere pavyko išsaugoti daug senųjų elementų ir inkorporuoti juos į šiuolaikišką architektūrą. „Architektams labai svarbi emocija – perduoti, įtikinti, tuomet gali pradėti dirbti, – patirtį atskleidė V. Starkovskis. – Vienas naujausių Vilniuje mūsų kurtų objektų – prekybos centras „Maxima“ Mindaugo gatvėje. Projektas paruoštas taip, kad niekam nekilo jokių klausimų: modernūs turėklai, rombais prasuktas šviestuvų tinklas, jaukus atriumas, kur žmonės gali atsisėsti ir pasibūti, pailsėti.“ Baigdamas architektas pristatė ir savo mėgstamiausią projektą – grožio saloną „Yumi“, skirtą žmonai.
Langų dangalai – unikaliam pastato klimatui
Jurga Zuzevičienė iš „Domus Lumina“ pristatė temą apie langų uždengimo evoliuciją. Ji atstovauja lyderiaujančiai Lietuvoje įmonei, gaminančiai langų dangalus. Pirmoji didelė langų uždengimo inovacija – visuotinis pabodusių užuolaidų keitimas horizontaliosiomis žaliuzėmis. Tik daugiau nei prieš dešimt metų pagaliau sulaukėme kitos bangos. Tinkamai parinkdami langų dangalus, užtikriname jų ilgalaikiškumą. Audinys parenkamas atsižvelgiant į tai, kokia tai bus fasado pusė, ar langai bus dažnai darinėjami, ar dažnai bus atitraukiamos ir užtraukiamos užuolaidos arba kiti langų dangalai. Taupydami vietą interjere, montuojame gaminius taip, kad būtų galima kontroliuoti šviesą išorėje, tuo pačiu suteikdami fasadui išskirtinumo, o viduje mėgaujamės užuolaidų elegancija. Integruotos fasadinės žaliuzės atitinka pasyviojo namo projektams keliamus reikalavimus. Širmos ir romanetės labiau tinka moderniam interjerui, na, o užuolaidos madingos visur ir visada. Bet kad ir kas dengtų langus – ritininės užuolaidos, žaliuzės, širmos ar austrijietės – visa tai užtvirtina interjero dizaino stilistiką, suteikia jaukumo, prabangos, atlieka svarbią funkciją saugodamos nuo saulės ir svetimų akių. „Domus Lumina“ dirba su partneriais, kurie nuolat ieško inovatyviausių sprendimų tiek gerindami technines komponentų savybes, tiek ieškodami moderniausių sprendimų rytojaus namams. Automatizuoti karnizai su integruotu apšveitimu seniai nebėra skirti tik prabangiems interjerams. Protingas namas tampa standartu, o tendencija – paprastumo ir lengvumo troškimas. Automatizuoti sprendimai suteikia visus šiuos pranašumus – saulės energija ar akumuliatoriumi įkraunami varikliai automatizavimą pavertė dar paprastesniu – nebereikia rūpintis elektros įvadais, o stoglangių uždengimo bei valdymo problemos seniai pamirštos. Naujausia automatika beveik negirdima, audinių traukimas itin greitas. Sujungę visus langų dangalus, garažo vartus, pergoles ir markizes į vieną sistemą, gauname unikalų pastato klimatą – galima nuotoliniu būdu valdyti tiek individualaus namo langų dangalus, tiek didžiulius biurų pastatus.
Inovacijų sprendiniai grindų ir paviršių dangoms
Šiandien visame pasaulyje kiekvieną dieną žmonės gyvena ant „Tarkett“ grindų – namuose, viešuosiuose pastatuose, mokyklose, ligoninėse, biuruose ir sportuodami ar užsiimdami kitokia laisvalaikio veikla. Pirmą kartą Lietuvoje apsilankęs įmonės atstovas Robas Kragtas (Vokietija) kalbėjo, kad kiekvienas iš jų grindų ir paviršių dangos sprendinių tinka labai savitiems kliento poreikiams. Jis pristatė daugybę galimybių turinčią šviečiančių kilimų seriją.
Įmonės ekologinių inovacijų programa ir tvarumo siekis skirti tiekti klientams pačius geriausius gaminius. Anot atstovo, jų tikslas – siūlyti patogesnę, sveikesnę ir žmonėms labiau priimtiną erdvę patalpose, nebloginant eksploatacinių grindų, sienų ir sportinių dangų savybių bei dizaino. Tad įmonė nuolat mąsto apie inovacines idėjas, skirtas tiek profesionalams, tiek paprastiems vartotojams, apie tvarias naujoves, galinčias prisidėti prie geresnio klimato, žmonių gyvenimo kokybės, pastatų eksploatacijos grąžos. „Mes uoliai siekiame nenaudoti žalingų medžiagų savo gaminiams (pavyzdžiui, naujieji gaminiai yra be ftalatų), perdirbame medžiagas, kad būtų kuo mažiau gamybinių atliekų ir t. t. Sprendimai dera su įmonės inovacijų siekiu“, – sakė R. Kragtas.
Vidaus dizaino inovacijos
Progresyvaus olandų architektų biuro MVRDV partneris Janas Knikkeris konferencijos dalyviams linkėjimų perdavė iš ekrano ir pristatė įmonės biuro interjerą. Tai biuras, jau daugiau nei du dešimtmečius keičiantis įvairių šalių miestovaizdžius, architektūrą ir interjerus savo drąsiausiais sprendimais ir idėjomis. Vilniuje konferencijos dalyviams pranešimą rengė MVRDV architektė Elien Deceuninck, kūrusi ne tik įmonės biuro, bet ir kitus interjero projektus visame pasaulyje. Specialistė sakė, kad jie nebijo keistis, nebijo vieni su kitais šnekėtis, kad darbas biure būtų kuo nuoseklesnis, aiškesnis, skaidresnis. „Norime skaidrumo visur – ne tik santykiuose, bet ir kuriamame interjere, net ten, kur transportas. Viskas prasidėjo architektų bienalėje Venecijoje 2016 m. nuo virtuvės interjero. Iškilo klausimas: kodėl viską slepiame dėžutėse, kodėl nematome viso gaminimo proceso? Ir kaip mes, architektai, galėtume tai padaryti atviriau? Viskas virtuvėje skaidru, tik maistas spalvingas.“ Toliau sekė įmonės darbai – skaidrus biuras Honkonge, skaidrus prabangos prekių ženklo „Chanel“ pastato fasadas Amsterdame iš specialiai sukurtų stiklo plytų, suklijuotų šiam projektui pagamintais klijais, „Depot Boijman Van Beuningen“ muziejus Roterdame (projektas bus baigtas 2019 m.) ir kt. Architektūros biuras MVRDV yra tarptautiniu mastu žinomas dėl Nyderlandų paviljono Hanoverio „Expo“ parodoje, „Market Hall“ turgaus Roterdame, Nyderlandų nacionalinio transliuotojo biuro Hilversiume, išskirtinių daugiabučių Madride, Amsterdame, Kopenhagoje ir kitų projektų. MVRDV darbai buvo pristatyti įvairiose tarptautinėse parodose, publikuoti ir aptarti knygose, žurnaluose, pavyzdžiui, „New York Times“ ir kt. Anot architektės, biuras sparčiai auga ir plečiasi į naujas pasaulio rinkas, kur didelis dėmesys skiriamas globaliems iššūkiams spręsti.