Konferencijoje Vilniuje pasirodysianti žymioji italų dizainerė P.Navone: dizainas yra tarsi geras omletas


Paola Navone dažnai įvardijama kaip išimtis Italijos dizaino elite, kur dominuoja vyrai. Apie 50 metų kurianti dizainerė ne tik dirbo su jau į dizaino istoriją įėjusiais dizaineriais ir yra laimėjusi daugybę tarptautinių apdovanojimų, ji kuria žymiausiems prekių ženklams, kuruoja garsiausias dizaino parodas pasaulyje, skaito pranešimus ir dirba su tiek projektų, jog sunku patikėti, kad vienas žmogus gali turėti tokią stiprią kūrybinę ugnį.

 

Gruodžio 8 dieną Paola Navone lankysis Vilniuje ir skaitys pranešimą STRUCTUM konferencijoje „Interjeras ir žmogus“ apie savo projektus ir naujausias interjero tendencijas. Registruotis galite čia.

 

KARJERA

Paola Navone (1950) gimė Turine, Italijoje, kur 1973 metais baigė architektūrą Turino politechnikos universitete. Iškart po studijų P. Navone persikėlė į Milaną ir jame žengė pirmuosius žingsnius profesiniame kelyje. Jos karjera prasidėjo nuo prisijungimo prie dizaino studijos „Alchimia“ Milane, kuri buvo įkurta 7-ojo dešimtmečio viduryje ir reprezentavo Italijos avangardą.

Šios studijos įkūrėjas – Alessandro Mendini, kartu dirbo ir Ettore Sottsas. Dažnai „Alchimia“ studija įvardijama kaip pirmtake vėliau įkurtai ir puikiai žinomai „Memphis Group“ (arba „Memphis Milano“), kurios postmodernistiniai, spalvingi, asimetriškų formų darbai vis dar daro įtaką šių dienų dizainui. Kūrybiniai atradimai su „Memfio grupe“ žymiai dizainerei ne tik padėjo apsiginti magistro laipsnį, kuris fokusavosi į alternatyvią architektūrą (kiek vėliau šis fenomenas A. Mendini buvo įvardytas kaip radikali architektūra), bet ir tapo knyga, išleista kartu su Bruno Orlandoni „Architettura Radicale“.

restoranas

„OTTO Studio“ nuotr.

Įgavus daug patirties ir dirbusi su vienais žymiausių tuomečių dizainerių Italijoje, jau 1983 metais P. Navone buvo apdovanota prestižiniu Osakos tarptautinio dizaino prizu. 1985–1988 metais dizainerė dirbo Azijoje kartu su UNIDO (Jungtinių Tautų pramonės plėtros organizacija) bei Pasaulio banku, organizavo parodas, konferencijas, seminarus. Tarp Azijos ir Europos žymi dizainerė gyveno dar ne vieną dešimtmetį. Po šios įspūdingos tarptautinės patirties 9-ajame dešimtmetyje Paola kartu su Giulio Cappellini sukūrė „Mondo“ prekės ženklą – iniciatyvą, kuri prasidėjo nuo baldų kūrimo iki įvairių projektų ir produktų vystymo, vadovavimo kūrybinei komandai ir t. t.

Dažnai darbas su „Cappellini“ įvardijamas kaip P. Navone tramplinu į karjeros aukštumas: parodų atidarymai visame pasaulyje, tarptautiniai apdovanojimai, darbas su žymiausiais produktų, mados, baldų prekių ženklais ne tik Italijos dizaino scenoje, bet ir tarptautiniu mastu.

Tačiau pati dizainerė tikina, kad vieno proveržio momento neturėjo. Pasak jos, tai lyg grandinė – baigi vieną projektą, pradedi kitą, nuo vieno nuotykio pereini prie kito iššūkio. Dar 2000 metais dizainerė įkūrė savo dizaino studiją „OTTO Studio“. Tuo Paola gyvena iki šiol.

paola

Sylvie Becquet nuotr.

Kiekvienas projektas – kaip naujas, įdomus nuotykis

STRUCTUM gavo puikią galimybę pakalbinti žymią dizainerę. Siūlome Jūsų dėmesiui išskirtinį interviu su Paola Navone.

 

– Retas kuris turi tiek daug profesinių vardų: interjero dizainerė, architektė, produktų dizainerė, dekoratorė… Kaip pati apibūdintumėte save?

– Esu laisvos ir klajokliškos prigimties. Esu eklektiška, svajotoja ir labai smalsi, nuolatos tyrinėju pasaulį. Visa tai spontaniškai susilieja į džiaugsmingą ir netradicinį mąstymą ir tai, ką galvoju apie dizainą.

 

– Kūryba yra viena iš savirealizacijos sąlygų. Kaip išlaikote balansą tarp kūrybos ir vyraujančių mados tendencijų?

– Tiesą sakant, mes („OTTO Studio“ – red.) nesekame mados tendencijų. Mada turi skirtingą laiką ir taisykles nei interjeras ir gaminių dizainas. Jausmas ir instinktas – tai yra projekto pagrindas. Mums patinka laisvai maišyti objektus, priklausančius skirtingiems pasauliams, atrandant bei siūlant draugiškus, neformalius ir netikėtus ryšius tarp daiktų, erdvių ir gyvenimo būdo. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad tampame mažiau madingi.

interjeras

interjeras

Laura Fantacuzzi nuotr.

– Jūsų biografijoje puikuojasi ne viena partnerystė su įvairiais prekių ženklais: nuo baldų gamintojų iki mados ženklų. Kam skirtos sukurtos kolekcijos: masiniam vartotojui ar kuriamos konkrečiam įvykiui, vietai, asmeniui?

– Kalbant apie šių dienų gaminių dizainą, mes kuriame, nes gamintojai prašo mūsų pristatyti jiems naujus produktus. Pasaulis jau ir taip pripildytas didelio kiekio įvairių produktų ir, tiesą sakant, beveik viskas jau sukurta… Jei kalbame apie interjero dizainą, tai gali būti privatus klientas, kuris prašo mūsų suprojektuoti savo gyvenamąsias erdves, arba tai gali būti įmonė, kuri prašo mūsų suprojektuoti naujo viešbučio ar viešosios erdvės interjerą. Mums patinka vietos, kuriose būdamas jautiesi laimingas, kokoniškos erdvės, kuriose būtum lepinamas. Manau, kad šio lengvumo ir ramybės jausmo mums reikia vis labiau.

 

– Daug laiko praleidote Azijoje. Kaip dizaino scena pasikeitė per pastarąjį dešimtmetį? Azija įgauna vis daugiau įtakos pasaulyje, kaip tai išryškėja Europos dizaino kontekste?

– Azijos šalys pasižymi amatų tradicijomis, kurios mums iš dizaino pusės ypač patinka. Daugelis mūsų projektų niekada nebūtų buvę įsivaizduoti, jei nebūčiau lankiusis ir gyvenusi šiame žemyne. Ilgą laiką Azija apskritai, o ypač Kinija, stebėjo Vakarus. Pastaraisiais metais daugelis Azijos kompanijų ir dizainerių sutelkė dėmesį į savo stiliaus kūrimą, pridėdami savo šiuolaikinę nuotaiką savoir faire.

Como Dempsey nuotr.

– Gana aktuali tema kiekvienam kūrėjui: kaip kurti tai, kas patinka, neprarasti ir realizuoti save menuose, bet būti „perkamam“? Koks Jūsų receptas ir kaip išlaikyti balansą?

– Kiekvienas mūsų projektas yra išskirtinis ir nepakartojamas, todėl ir turimi recepto ingredientai kaskart skiriasi. Mums patinka sakyti, kad dizainas yra tarsi geras omletas. Norėtume savo klientui sukurti gerą omletą, kuris jam patinka. Tai nebūtinai turi būti grybų omletas, jis taip pat gali būti puikus su cukinijomis ar krevetėmis.

Lygiai taip pat, kai kuriame kažką naujo, sumaišome geriausius turimus ingredientus su kitomis sudedamosiomis dalimis. Visa tai priklauso nuo mūsų kūrybiškumo. Svarbu tai, kad galų gale omletas yra puikus ir mūsų klientui šis patiekalas patinka!

 

– Dažnai užmirštama, kad kiekvienas sukurtas daiktas, net jį išmetus, vis tiek lieka planetoje, jis nedingsta. Ką reiškia Jums ir „Studio OTTO“ turėti tvarų požiūrį į dizainą?

–Požiūris į tvarumą visada buvo „OTTO Studio“ kūrybos dalis. Mums patinka skatinti tvarumą įvairiais būdais, per paprastumą, lengvumą, linksmumo bei džiugesio prisilietimu, kurio mūsų darbuose niekada netrūksta. Mūsų kuriamame dizaine visada yra vietos perdirbtiems ištekliams arba medžiagoms, įkvėptoms amatininkų gamybos metodų ir pagamintoms iš paprastų bei natūralių medžiagų, išgaunamų lokaliai.

Savo kuriamuose interjeruose mėgstame suteikti antrą gyvenimą jau nurašytiems ir nebenaudojamiems objektams. Pakartotinis daiktų naudojimas mums yra ne tik tvarus pasirinkimas, bet ir visada buvo puiki kūrybinė galimybė.

interjeras

„OTTO Studio“ nuotr.

– Ar galėtumėte pasidalyti savo įkvėpimo šaltiniu? Tai gali būti žmonės, patirtys… Prie ko vis grįžtate, kad toliau kurtumėte su didžiausiu užsidegimu?

– Kiekvienas mūsų projektas yra susietas su alchemija. Būtent ta alchemija skatina kūrybinį polėkį. Tai gali kilti iš susitikimo su ypatingu asmeniu, stebuklinga vieta ar įmonės žiniomis. Dėl to kiekvienas projektas mums visada yra naujas ir įdomus nuotykis.

 

– Kokie artimiausi projektai Jūsų laukia ateityje?

– Neseniai baigėme pilies Toskanoje ir įspūdingo viešbučio Florencijoje interjero projektus. Šiuo metu dirbame prie itin sudėtingo naujo „Como Hotel & Resort“ viešbučio renovacijos projekto Pietų Prancūzijoje ir dar vieno viešbučio projekto Atėnuose. O produktų dizaino komanda šiuo metu intensyviai dirba prie naujos kolekcijos kūrimo, kuri bus pristatyta kitoje „Milano Salone del Mobile“ parodoje Milane, Italijoje.

 

ĮVERTINIMAI

Patirčių įvairiuose projektuose gausa žymiai dizainerei atnešė ir ne vieną apdovanojimą. 1999 metais P. Navone gavo du prestižinius apdovanojimus: Prix d’éxcellence iš „Marie Claire Maison“ už „Andaman“ lovą ir metų kūrėjos apdovanojimą nuo tarptautinės dizaino parodos Paryžiuje „Maison et Objet“ organizatorių.

Jau kitais metais žurnalas „Architektur&Wohnen“ įteikė P. Navone tarptautinį metų dizainerės apdovanojimą. 2011 metais dizainerei buvo skirti netgi du apdovanojimai nuo „Elle Deco“ tarptautiniuose dizaino apdovanojimuose (EDIDA) už „Poliform“ „Bed Bug“ lovą ir Richardo Ginori „Metroquadro“ indų kolekciją. 2018 metais ji laimėjo „Elle Deco International Design Awards“ lauko baldų kategorijoje. Ir tai tik maža dalis apdovanojimų, kuriais įvertintas šios dizainerės talentas.

P. Navone yra kūrusi baldus puikiai žinomiems baldų gamintojams („Casamilano“, „Poliform“, „Orizzonti“, „Baxter“, „Cappellini“, NLXL, „Gervasoni“ ir kitiems), kūrė prekės ženklams nuo „Giorgio Armani“ namų linijos kolekcijos iki porcelianinių indų kolekcijos pristatymo „Reichenbach“, nuo „McDonald’s“ interjero Paryžiuje, iki produktų serijos SERAX.

 

Kviečiame pasisemti įkvėpimo iš dizainerės P. Navone jau gruodžio 8 dieną STRUCTUM konferencijoje „Interjeras ir žmogus“, „Multikino“ (PC „Ozas“), Ozo g. 18, Vilniuje.

Registruotis galite čia.

Daugiau informacijos el. paštu konferencijos@structum.lt arba telefonu + 370 625 36 493
 


Dalintis:

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų