Hufton+Crow’ nuotr.

Napolio Afragolos geležinkelio stotis: naujas Pietų Italijos transporto centras


2017 m. birželį duris atvėrusi Napoli Afragola geležinkelio stotis žymi svarbų žingsnį Italijos transporto infrastruktūros plėtros kontekste. Tai vienas svarbiausių Pietų Italijos geležinkelių mazgų, sujungiantis keturias greitojo susisiekimo tarpmiestines linijas, tris tarpregionines jungtis bei vietinę priemiestinę liniją.

Strateginė padėtis – jungtis tarp pietų ir šiaurės

Vos 12 km į šiaurę nuo Neapolio įsikūrusi Afragolos stotis yra esminis mazgas jungiantis apie 15 milijonų gyventojų iš Kampanijos, Apulijos, Kalabrijos, Molizės ir Sicilijos su šalies šiaure bei Europa. Ji taip pat atveria kelią krovinių ir keleivių srautams iš šiaurės į pietinius uostus: Gioia Tauro, Taranto, Barį, Brindisį, Palermo ir Augustą.

Iki 2022 m. buvo planuojama sujungti Afragolos stotį su Napoli Cancello linija bei Circumvesuviana priemiesčio geležinkeliu, taip suformuojant dar stipresnį transporto tinklą visam regionui. Ši stotis tampa šiaurės–pietų transporto koridoriaus dalimi rytinėje Neapolio metropolinės teritorijos dalyje ir yra visiškai integruota su vietiniu bei regioniniu transportu.

Hufton+Crow’ nuotr.
Hufton+Crow’ nuotr.

Kasdien – tūkstančiai keleivių

Pasiekus visą stoties pajėgumą, Napoli Afragola aptarnauja apie 32 700 keleivių per dieną, arba maždaug 12 milijonų per metus. Piko metu kiekvieną rytą ir vakarą ja naudojasi apie 4800 keleivių. Kiekvieną dieną čia stoja po 28 greituosius traukinius į kiekvieną pusę – tai reiškia traukinį kas 30 minučių (kas 40 minučių ne piko metu), kiekvienoje platformoje – apie 700 žmonių.

Stotis aptarnauja ne tik tolimuosius keleivių srautus – ji svarbi ir vietos bendruomenėms: Acerra, Afragola, Caivano, Casalnuovo di Napoli ir Casoria, kurių kiekvienos gyventojų skaičius svyruoja nuo 10 iki 50 tūkstančių. Tai padėda sumažinti spūstis miesto centre, bet nepakeičia esamos Napoli Centrale stoties funkcijos.

Hufton+Crow’ nuotr.
Hufton+Crow’ nuotr.

Stotis suplanuota kaip viešas, urbanizuotas tiltas, sujungiantis dvi puses per geležinkelį. Jos architektūra orientuota į keleivių judėjimo maršrutus – tiek išlipančių, tiek persėdančių. Pagrindinis keleivių srautas nukreipiamas per išplatintą viešąją galeriją virš aštuonių bėgių – tai ir yra pagrindinis stoties holas su visomis paslaugomis ir tiesiogine prieiga prie platformų.

Dideli įėjimai iš abiejų stoties pusių nukreipia keleivius į pakeltas viešąsias erdves su parduotuvėmis, kavinėmis ir restoranų zona, kurios centras – erdvi atriumo aikštė virš geležinkelio. Tai ne tik tranzito erdvė, bet ir nauja miesto viešoji zona.

Architektūra: tarp meno ir inžinerijos

Stoties dizainą sukūrė Zaha Hadid Architects, vieni žymiausių šiuolaikinės architektūros kūrėjų. Pastato forma – tarsi trapecijos ištempimas 450 metrų ilgio išlinkimu. Konstrukcija paremta 200 skirtingų formų plieninėmis arkomis, padengtomis Corian® apdaila, o stogą dengia stiklo danga.

Betoninės pagrindo konstrukcijos buvo formuojamos naudojant pažangias technologijas, sukurtas MAXXI muziejaus Romoje statybai – dvigubi lenkti paviršiai išlieti su CNC frezuotų putplasčio formų pagalba.

Hufton+Crow’ nuotr.
Hufton+Crow’ nuotr.
Hufton+Crow’ nuotr.

Stotis orientuota ir į tvarumą: saulės baterijos stoge, natūralus apšvietimas, vėdinimas bei geoterminis šildymas ir vėsinimas leidžia ženkliai sumažinti energijos sąnaudas.

Vizija – atsinaujinanti pietų Italija

Stoties statybos kainavo 60 mln. eurų, o projektas yra didesnio infrastruktūros plėtros plano dalis. Italijos premjeras Paolo Gentiloni pažymėjo, kad Napoli Afragola stotis yra svarbus žingsnis Pietų Italijos vystymui: „Didžiosios šalys turi turėti didžių projektų. Ši stotis – tai pagrindas infrastruktūros plėtrai, skatinančiai ekonomikos augimą pietuose.“

Hufton+Crow’ nuotr.

Vyriausybė yra numačiusi skirti 47 milijardus eurų per 12 metų, iš kurių didžioji dalis bus investuojama būtent į geležinkelių plėtrą Pietų Italijoje.

Pasak Italijos geležinkelių vadovės Gioia Ghezzi: „Tai ne tik tranzito stotis. Tai – naujas atsinaujinimo šaltinis pietų regionui. Ji kurs darbo vietas, skatins augimą ir taps nauju ateities simboliu.“


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų