Lyginant su kitais šios markės automobilių centrais, Vilniuje įkurtas centras bus vienas stambiausių regione. Pastato bendrasis plotas apie 4 500 m2, iš kurių apie penktadalis skirtas „Škoda“ automobilių pardavimo salonui, o likusioji – priežiūros ir remonto patalpoms. Arčiausiai Dubliškių ir Gariūnų gatvių įkomponuota pardavimo salono dalis, kurioje bus eksponuojama iki 13 automobilių – visa „Škoda“ modelių gama. Už salono įrengtos parduotų automobilių atidavimo, priėmimo į servisą patalpos ir pats servisas. Atskirame bloke įrengtas kėbulų remonto ir dažymo cechas, į kurį per mėnesį žadama priimti apie 180 automobilių, automobilio geometrijos atstatymo stendas, plovykla. Pagal naujus koncerno reikalavimus įrengta speciali automobilio atidavimo erdvė. Naujame salone dirbs 6 automobilių pardavėjai. Antresolėje suplanuotos administracijos, serviso darbuotojų poilsio ir buitinės patalpos. Greta naujojo salono klientams skirta 200 automobilių stovėjimo vietų aikštelė.
„Nuo 2016 m. lapkričio mėnesio visi naujai statomi pastatai turės atitikti A energinės klasės reikalavimus, tad nieko nuostabaus, kad ir mes einame koja kojon su 21 amžiaus aktualijomis, – sako „Škoda Auto“ atstovo Lietuvoje BĮ UAB „ARX“ generalinis direktorius Česlavas Antonovičius. – Esame atsakinga įmonė, todėl mums rūpi aplinkosauga ir ekologija, tausojame gamtą. Mūsų įmonės požiūris nesusijęs su privalomais reikalavimais: mes patys norėjome gyventi taupiai, saugiai ir ekonomiškai.
Tik šiek tiek užbėgome įvykiams už akių ir padarėme tai, ką faktiškai turės daryti ir kiti Lietuvos statytojai. Mums svarbiau, kad dabar savo klientams galėsime suteikti daugiau ir kokybiškesnių paslaugų, reprezentuoti šimtametes tradicijas turintį „Škoda“ vardą.“
Lyginant su senuoju „Škoda“ automobilių salonu Vilniuje, Geležinio Vilko gatvėje, kad klientams būtų patogu, naujajame salone dirbs dvigubai daugiau pardavėjų, veiks kėbulų remonto cechas (anksčiau tokiems darbams teko samdyti kitas įmones), bus didžiulis atsarginių dalių sandėlis, kuris aprūpins visus šešis Lietuvoje esančius „Škoda“ salonus.
Šiame salone klientai ne tik galės pamatyti visą „Škoda“ gaminamų modelių spektrą, gauti visą reikiamą informaciją, išbandyti automobilį, nes šalia – tam dėkinga vieta: automagistralė, miestas, bet ir kiekvieną visapusiškai apžiūrėti: pageidaujant automobilis gali būti ir pakeltas. Išsirinkus automobilį iš gamyklos jis klientui bus pristatytas per 8–10 savaičių. Jei prireiks remonto, jį operatyviai atliks visas galimybes tam turintys specialistai, klientui neteks laukti eilėje.
„Jeigu mes norime būti tarp rinkos lyderių, patys turime kažką daryti, nuolat būti pasitempę. Plėtrai mus skatina pats gyvenimas ir gamintojo reikalavimai. Dabar pertvarkome ir kitas savo atstovybes Lietuvoje, kur taip pat bus sukurti panašūs interjerai, jau beveik baigiami sutvarkyti Klaipėdos, Šiaulių ir Alytaus salonai, rekonstrukcijos dar laukia „Škoda“ salonai Kaune ir Panevėžyje“, – pasakoja nuo šventinės įkurtuvių nuotaikos į darbų sūkurį jau vėl pasinėręs „Škoda“ Lietuvoje vadovas, BĮ UAB „ARX“ generalinis direktorius Česlavas Antonovičius.
Estetiškas paslaugų fabrikas
Naujojo „Škoda“ automobilių centro architektūrą labiausiai lėmė racionalūs, aiškūs ir kokybiški sprendimai. Taip tvirtina pastatą projektavusios įmonės „Vilniaus archprojektas“ architektas Darius Linartas. Pasak jo, kadangi pagrindinė pastato paskirtis – automobilių prekyba, remontas ir priežiūra, tai šią funkcijų visumą galima apibūdinti kaip savotišką paslaugų fabriką. „Šis sudėtingas mechanizmas, visų pirma, turi gerai suktis, o galų gale – dar ir tinkamai susijungti bei tilpti į estetišką korpusą“, – sako architektas.
Pastato sudedamosios dalys ir jų dydis buvo apibrėžti užsakovo programos, technologinių, firminio stiliaus reikalavimų. Pagrindinis uždavinys, keltas architektams, buvo sugalvoti, kaip tinkamai išdėstyti objektus sklype, skirtingų parametrų pastato dalis sukomponuoti į vientisą kompleksą. Tam jiems reikėjo įvertinti sklypo ypatumus: pakankamai žemą vietą, didelį reljefo perkritimą, komplikuotą transporto mazgą, pagrindines matomumo kryptis, tad be iššūkių neapseita.
„Pavyzdžiui, vienas iš sudėtingesnių išsikeltų tikslų buvo reprezentatyviai pateikti kompleksą, kuris nuo Gariūnų gatvės matomas net iš 3 pusių, o didžioji pastato dalis yra gamybinės patalpos. Tai sėkmingai buvo išspręsta panaudojant automobilių pardavimo stoginę, kuri pratęsė estetiškiausios pastato dalies – pardavimo salono – fasadą, vizualiai pridengė ūkinį kiemą, taip suformuodama sklypo perimetrą“, – išradingais sprendimais dalijosi architektas.
Laikančiajam pastato kiautui pasirinktos gamyklinės „Astron“ konstrukcijos, kurios, pasak D. Linarto, gerokai pagreitino statybą, sandūrų kokybę ir suteikė papildomo išbaigtumo ir stilistinio vientisumo industriniam pastato, o ypač serviso dalies, įvaizdžiui. Vis dėlto rangovai, montuodami šias konstrukcijas, susidūrė ir su nemenkais iššūkiais, kadangi „Astron“ konstrukcijos neleidžia daryti jokių keitimų, tad statybininkams buvo sunku atlikti net ir menkiausius pakeitimus tiek inžinerinėse sistemose, tiek ir architektūriniuose sprendimuose.
Kalbant apie pastato estetiką, ją galima apibūdinti pagrindiniu „Škoda“ markės šūkiu – „Simply Clever“. Pardavimo salono fasadų ir interjero sprendiniams buvo taikomi specialūs firminio stiliaus reikalavimai, kuriuose buvo aiškiai nustatyti spalvų, formų, apdailos medžiagų, baldų ir įrangos pasirinkimo reikalavimai. „Škoda“ stilistikoje vyrauja griežtos stačiakampės formos, daug skaidrumo, vitrinų, šviesos. Bazinė spalva – balta, įrėminta pilkuose tonuose ir pagyvinta ryškiais firminės žalios spalvos akcentais. „Naujame salone daug dėmesio skirta jaukumui. Numatyti tokie elementai kaip, pavyzdžiui, vaikų žaidimo zona, minkštasuoliai, kavos aparatas klientų laukiamajame ir t. t. Dauguma aptarnavimo vietų išdėstyta bendroje salėje, o administracija atskirta tik stiklo pertvaromis, taip sukuriama daugiau skaidrumo ir betarpiškumo tarp klientų ir darbuotojų. Sklypo perimetru įrengti žalios vejos plotai, pasodinta medžių. Išspręsti žmonių su negalia poreikiai – pritaikyta dalis automobilių stovėjimo vietų, numatytos specialios dangos, pandusai“, – svarbias detales žmonių komfortui vardijo pastatą projektavusios įmonės „Vilniaus archprojektas“ architektas Darius Linartas.
Inžinerinės sistemos, atitinkančios A klasės reikalavimus
Projekto valdytojai UAB „Contestus projektai“ „Škoda“ automobilių salono inžinerinėms sistemoms įrengti pasitelkė patyrusius UAB „Engineering system solutions“ specialistus. Visos inžinerinės sistemos sumontuotos naudojant aukštos kokybės medžiagas bei technologijas ir ne tik atitinka teisės aktuose nurodytas normas, bet ir aukštus užsakovo keltus reikalavimus. Pastato inžineriniai sprendimai parinkti atsižvelgiant į automobilių salono specifiką ir siekiant užtikrinti aukštus energetinio efektyvumo rodiklius.
Pasirinktas geoterminis šilumos gavybos būdas, įrengta 18 giluminių gręžinių, kurių bendras ilgis apie 1200 m. Geotermija bei patalpų geometrija padiktavo ir pasirinktą grindinio šildymo būdą. Pastate įrengta kompresorinė, kurioje išsiskirianti šiluma naudojama serviso patalpoms šildyti.
Didelis dėmesys buvo skiriamas ir pagrindinei įrangai. Energiškai efektyvus pastatas neįmanomas be rekuperacinės vėdinimo sistemos. „Škoda“ automobilių centre buvo suprojektuoti ir sumontuoti aukšto energetinio efektyvumo „Komfovent“ vėdinimo įrenginiai, atitinkantys pastato „A“ klasei keliamus reikalavimus.
Visuose vėdinimo įrenginiuose yra sumontuota naujausios kartos išmanioji automatikos sistema, kuri ne tik užtikrina saugų įrenginių darbą, bet ir gali atlikti daug funkcijų, specialiai skirtų papildomam energijos taupymui, kartu užtikrinant ir aukštus mikroklimato parametrus bei komfortą. Taip pat ši automatikos sistema leidžia valdyti vėdinimo įrenginius internetu, tai labai palengvina įrenginių priežiūrą ir valdymą.
„Škoda“ automobilių centre sumontuotas 67 kW nominalios šiluminės galios šilumos siurblys. Tai labai patikimas, tvirtos ir slopinančios vibracijas konstrukcijos, tylus „Stiebel Eltron“ kompanijos gaminys, atitinkantis dabartinius energetinio efektyvumo reikalavimus. Vasarą šilumos siurblio sistema patalpoms teiks vėsą.
Patalpų oro kokybę užtikrina 7-ios rekuperacinės vėdinimo sistemos, kurios aprūpina įvairių paskirčių ir skirtingus oro kokybės reikalavimus turinčias patalpas. Toks paskirstymas leidžia efektyviai reguliuoti mikroklimato parametrus pagal skirtingus poreikius. Patalpų mikroklimatas keičiamas atskirai, pasitelkus Pastatų valdymo sistemą (PVS), todėl sistemos tampa dinamiškos ir efektyvios.
Pastate sumontuotos technologinės, buitinės ir lietaus nuotekų sistemos. Vandentiekio sistemai buvo atsisakyta prieštaringai vertinamo cinkuoto vamzdyno ir pasirinkta brangesnė plastikinių lituojamų vamzdžių sistema. Ištyrus vandens mėginius buvo nuspręsta pastatyti geležies šalinimo filtrus.
Šiuolaikinis apšvietimas
Pastate ir teritorijoje įrengtas šiuolaikinis, energetiškai efektyvus LED apšvietimas, pasiekti labai geri ir aukšti apšviestumo rodikliai, visapusiškai atitinkantys „Škoda“ reikalavimus. Visus lauko ir vidaus elektros tinklus montavo ir projektavo UAB „Jėgos linija“. „Naudojant šviestuvus su LED (šviesos diodų) technologija, vidutiniškai sutaupoma iki 50 % elektros energijos. LED šviestuvai tinkami pačiam įvairiausiam apšvietimui, kartu ir taškiniam, kuris labai svarbus apšviečiant apžiūrimą automobilį ar mechaniko darbo vietą“, – sako UAB „Jėgos linija“ projektų vadovas Jevgenij Maslov.
Kokybė, prasidedanti nuo vartų
Kaip žinia, šildomiems paviljonams reikia gerai izoliuotų pramoninių segmentinių vartų. „Škoda“ automobilių salono pramoninius vartus gamino „Hörmann“ – didžiausias garažo ir pramoninių vartų gamintojas Europoje, garsėjantis plačiu produktų asortimentu ir nepriekaištinga kokybe. Šiam salonui parinkti „Thermo“ aliuminio profilių pramoniniai vartai, atitinkantys naujausius techninius reikalavimus pagal Europos normą EN 13241-1. „Pagrindinis šių vartų privalumas – tai didelio įstiklinimo vartai su staktos jungtimi „ThermoFrame“, kuri naudojama staktai ir mūrui termiškai atskirti. Sandarinimo briaunos abiejose vartų pusėse ir dvigubas sandariklis sąramoje papildomai saugo nuo šilumos ir šalčio nuostolių. Taip šiluminės izoliacijos vertė padidėja iki 21 %, – teigia „Hörmann Baltic“ direktorius Tomas Radzevičius. – Lengvi natūralios spalvos elegantiški vartai ne tik formuoja akiai patrauklų modernios architektūros fasado vaizdą, bet ir yra labai stabilūs ir atsparūs atmosferos veiksniams, nors profiliai itin ploni (matoma 120 mm profilio). O tai juk labai svarbu norint, kad būtų užtikrintas patikimas vartų funkcionavimas. Nepaisant stiprios apkrovos šiurkščioje pramoninėje aplinkoje, vartai su plastikiniu DURATEC įstiklinimu išsaugo ilgalaikį skaidrumą. Speciali plastiko paviršiaus dangos kokybė, tokia kaip automobilių priekinių žibintų, ilgam apsaugo stiklą nuo įbrėžimų ir valymo žymių. Vartai automatizuoti: visuose mechanizuotuose pramoniniuose segmentiniuose „Hörmann“ vartuose įrengtas savikontrolės uždarymo briaunų saugiklis su optiniais jutikliais.“
Šilti, sandarūs langai
„Užsakovas statomam pastatui buvo iškėlęs aukšto – A klasės – lygio šilumos izoliavimo reikalavimus, – sako didelius plastikinius langus „Škoda“ automobilių centrui pagaminusios ir sumontavusios UAB „Kaita ir koׅ“ direktorė Inga Balsevičienė. – Todėl visi langai pagaminti pagal specialų užsakymą, o visos mūsų specialistų panaudotos medžiagos buvo parenkamos taip, kad iškeltą užduotį – pasiekti būtiną 0,91W/m2K šilumos laidumo koeficientą – įgyvendintume.“
UAB „Kaita ir koׅ“ langų gamybai panaudojo šiuolaikinius, energiją taupančius 6 kamerų „Gealan“ langų profilius bei trijų stiklų, 44 mm storio stiklo paketus, pasižyminčius labai gera garso ir šilumos izoliacija.
Visi salono langai patikimai užsandarinti. Montuojant langus vidinis sandarinimas užkerta kelią vandens garams ir drėgmei iš patalpų patekti į termoizoliacijos sluoksnį. Sandarinimui UAB „Kaita ir koׅ“ langų montavimui meistrai naudojo aukščiausios kokybės termoprofilius bei garo ir hidroizoliacines medžiagas.
Patvarios grindys
Vaikštant po naujojo „Škoda“ salono serviso patalpas akis patraukia išskirtinės šviesios ir blizgios epoksidinės grindys. Jas įrengė Lietuvos ir Čekijos UAB „Grinduva“. „Įrengėme net 2500 m2 epoksidinių grindų, kurių storis 3–4 mm, – sako bendrovės konsultantas Antanas Minkevičius, – epoksidą grindims įrengti mums tiekė čekų įmonė „Prumyslove Podlahy Plaček“, o pagrindinė epoksido žaliava gaunama iš Vokietijos koncerno „Bayern“. Grindys išskirtinės ne tik savo išvaizda, bet ir būdu, kaip jos klojamos. A. Minkevičius paaiškino, kad jos buvo įrengiamos dviem etapais: pirmame etape specialiai paruoštas betoninis paviršius, atlikti gruntavimo ir epoksidinio glaistymo darbai. Kai automobilių centre jau buvo sumontuoti visi reikiami technologiniai įrengimai, grindys vėl buvo padengtos paskutiniu 2 mm storio epoksidiniu sluoksniu. „Šios grindys yra labai kietos, jų atsparumas siekia 70 µPa. Tokia danga atspari nusidėvėjimui, naftos produktams, rūgštims (70 % koncentracijos), druskoms. Jų valymas paprastas, pusiau drėgnas. Pažeidus – nesudėtinga sutvarkyti. Šios grindys priklauso „Prumyslove Podlahy Plaček“ grindų sistemai AST“, – privalumus vardija grindis įrengusios UAB „Grinduva“ vadovas. Jam pritaria ir bendrovės „ARX“ direktorius Česlavas Antonovičius: „tokios grindys yra ir mūsų senajame salone Vilniuje, per 14 metų jos nenusidėvėjo, yra geros būklės, todėl savo pasirinkimu naujame salone net neabejojome.“
Faktai apie „Škoda“: |
„Škoda Auto“ – Čekijos Respublikos automobilių gamybos įmonė, įkurta 1895 metais Mlada Boleslavo mieste. |
Įmonė veiklą pradėjo kaip dviračių ir motociklų gamintojas. |
1905 m. išleistas pirmas automobilis. |
Nuo 1991 m. „Škoda Auto“ priklauso „Volkswagen Group“ (VAG). |
Vyriausiasis dizaineris Jozefas Kabanas. |
2015 m. „Škoda Auto“ švenčia 120 metų jubiliejų, 20 metų jubiliejų mini „Škoda“ atstovybė Lietuvoje, kuri per metus parduoda beveik po 2000 automobilių. |
2015 m. sukanka 100 metų, kaip leidžiami sportiniai „Škoda“ automobiliai. Su „Škoda Fabia S2000“ rungtyniauja mūsų lenktynininkas Martynas Samuitis. Šis „S2000“ klasei priklausantis sportinis automobilis yra gamyklinės komandos „Škoda Motorsport“ kūrinys. |
Statybų užsakovas: BĮ UAB „ARX“ |
Projekto ir statybų valdytojas: UAB „Contestus projektai“ |
Architektai projektuotojai: UAB „Vilniaus archprojektas“ |
Inžinerinių sistemų įrengimas: UAB „Engineering system solutions“ |
Elektrotechnika ir silpnos srovės: UAB „Jėgos linija“ |
Vartai: UAB „Hörmann Lietuva“ |
Plastikiniai langai: UAB „Kaita ir koׅ“ |
Epoksidinės grindys: UAB „Grinduva“ |
Adresas – Dubliškių g. 7, Vilnius, plotas – apie 4 500 m2 |
automobilių vietų – daugiau nei 200 vnt. Pardavimo salone 13 vietų automobiliams |
investicijos – 4,6 mln. eurų |