Siekdami sumažinti koronaviruso poveikį, dauguma niujorkiečių renkasi dviratį. „Citi Bike“ paslaugų teikėjai praneša, kad Niujorke tokio tipo kelionės šį mėnesį išaugo iki daugiau nei pusės milijono.
Halimah Marcus viena iš niujorkiečių, iškeitusi metro į kelionę dviračiais. „Kelionės dviračiu padeda apriboti tiesioginį kontaktus su kitais, taip pat padeda susitvarkyti su nerimu, kuris šiuo metu jaučiamas. Autobusais ir metro važinėti nėra saugu dėl galimai koronaviruso pažeistų paviršių ir akivaizdžiai sergančių nepažįstamųjų“, – sakė H. Marcus, 34 m., ne pelno siekiančios skaitmeninės leidyklos, esančios Bruklino centre, vykdančioji direktorė.
Miesto dviračių platinimo programėlės „Citi Bike“ paklausa šį mėnesį padidėjo 67 procentais: kovo 1 d. – kovo 11 d. iš viso įvyko 517 768 kelionės, palyginti su 310 132 kelionėmis per tą patį laikotarpį ankstesniais metais.
Patys populiariausi dviratininkų maršrutai yra tiltai, jungiantys Manheteną su Bruklinu ir Kvinsu. Kovo 9 d. jais pravažiavo 21 300 dviračių, t.y. 52 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus – 14 032 dviračių pervažos. „Image“ Miestas svarsto galimybę pridėti laikinas dviračių takus, kad būtų galima patenkinti padidėjusį poreikį, skelbia „The New York Times“. Čikagoje taip pat labai šoktelėjo kelionių dviračiais skaičius. Jos programėlėje „bikeshare“ daugiau nei dvigubai padidėjo, iki 82,112 kelionių nuo kovo 1 iki kovo 11 dienos, palyginti su 40 078 kelionėmis tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tačiau kituose miestuose, kuriuos paveikė koronavirusas, padidėjusio dviračių naudojimo apimties nebuvo. Sietle vidutinė dviračių pasiūla savaitgaliais trimis maršrutais į miesto centrą sumažėjo maždaug 10 procentų – iki 4500 kelionių šį mėnesį nuo 5000 kelionių vasarį.
Niujorke padaugėjus dviračių transporto, padažnėjo ir mirtys keliuose. Iš viso 2019 m. Niujorko gatvėse žuvo 28 dviratininkai – daugiausiai per du dešimtmečius. Šiemet žuvo vienas dviratininkas, palyginti su penkiomis mirtimis per tą patį laikotarpį praėjusiais metais. Tai paskatino miesto valdininkus dėti didesnes pastangas užtikrinant saugumą. Todėl meras paskelbė 58,4 mln. JAV dolerių vertės saugių kelionių dviračiais planą, kurio tikslas gerinti infrastruktūrą.
Miesto transporto komisijos narė Polly Trottenberg teigė, kad jos agentūra peržiūri papildomas priemones, dėl padidėjusio poreikio. „Mes žiūrime į viską, ką galime padaryti greitai, kad kelionės dviračiais būtų dar saugesnės, lengvesnės ir prieinamesnės“, – P. Trottenberg sakė.
Transporto agentūra svarsto galimybę nutiesti laikinas dviračių takus ir pašalinti automobilių juostas, naudodama oranžinius kūgius ar kilnojamas kliūtis. Ant dviračių gali būti numatyta daugiau automobilių stovėjimo vietų ant šaligatvių ir pėsčiųjų aikščių. Niujorkas turi apie 1300 mylių dviračių takų tinklą, kuris yra didžiausias visoje JAV. Iš jų saugoma apie 500 mylių, įrengiant užtvaras, kurios fiziškai atskiria dviratininkus nuo transporto priemonių.
Gynėjų grupės „Transportation Alternatives“ vykdomasis direktorius Danny Harrisas teigė, kad miestas per ilgai teikia pirmenybę vairuotojams, o ne dviratininkams ir pėstiesiems. Jo grupė paragino imtis kai kurių priemonių, kurias dabar svarsto miesto transporto pareigūnai, pavyzdžiui, įrengti laikinas dviračių takus ir sukurti daugiau dviračių stovėjimo aikštelių. D. Harrisas taip pat paragino miestą vykdyti „visiško netoleravimo“ politiką transporto priemonėms, įskaitant tas, kurios priklauso miesto agentūroms ir kurios blokuoja dviračių takus. „Krizė tik sustiprina visas mūsų transporto sistemos spragas. Visko, ko reikalauja šalininkai, mes prašėme dešimtmečius“, – sakė jis.
47-erių metų laisvai samdomas televizijos redaktorius Joshas Baronas teigė, kad džiaugiasi matydamas daugiau dviračiais važiuojančių žmonių, nes tai reiškia, kad jie nelipo į automobilius ir neprisidėjo prie miesto taršos. „Mes esame didelis miestas ir turime dalintis turimomis erdvėmis“, – sakė jis.
@ „The New York Times“ nuotr.