Pirmoji miesto ekologinė zona sukurta Londone


Londonas yra pirmasis miestas planetoje, sukūręs ekologinę zoną (angl. „Ultra Low Emission Zone“) mieste. Visą parą, septynias dienas per savaitę į šią zoną galės atvažiuoti tik griežtus išmetamųjų teršalų standartus atitinkančios transporto priemonės. Kitų transporto priemonių savininkai arba privalės palikti automobilius prie įvažiavimo į šią zoną, arba sumokėti… ir sumokėti daug, – praneša vietinė spauda. 

Zonos, vadinamos ULEZ, sukūrimu siekiama sumažinti toksišką oro taršą ir apsaugoti visuomenės sveikatą, – spaudai sakė Londono meras Sadiq Khan.

Automobilių kuriama tarša prisideda prie toksiško oro krizės, kuri padidina astmos, vėžio ir demencijos rizikas, taip pat kasmet sukelia tūkstančius ankstyvų mirčių.

„Tai svarbi diena mūsų miestui. Mūsų toksiškas oras yra lyg tyliai sėlinantis, bet nematomas žudikas. Jis atsakingas už vieną iš didžiausių mūsų šalies sveikatos krizių. ULEZ yra vienas pagrindinių mūsų planų kaip išvalyti Londono orą. Tai drąsus planas. Į mus krypsta pasaulio akys. Jeigu pasiteisint šis projektas, jis taps gerosios praktikos pavyzdžiu kitiems“, – sakė S. Khanas.

Atgrasymas baudomis

Pagal naujas taisykles, įsigaliojusias nuo vakar (balandžio 8 dienos), teršiančios transporto priemonės bus atgrasomos nuo patekimo į ULEZ zoną, nes už kiekvieną automobilį, furgoną ir motociklą kasdien teks sumokėti 12,50 svarų sterlingų (apie 14,50 eurų), o sunkvežimiams, mikro autobusams ir autobusams – £ 100 (116,03 eurų).

Ši zona apima tą patį plotą, kaip ir esama didžiausia automobilių spūsčių mokesčio surinkimo iš vairuotojų zona.

Priimti mokesčių dydžiai galios iki 2021-ųjų. Vėliau bus peržiūrimi ir didinami.

Vairuotojai gali patikrinti, ar jų transporto priemonė atitinka ULEZ emisijos standartus, naudodami internetinę priemonę, kurią teikia vietinė kelionių organizacija „Transport for London”.

ULEZ yra antrasis etapas, plano, kuriuo tikimasi išvalyti Londono orą. Pirmasis etapas prasidėjo vadinamuoju „T-mokesčiu“ – papildomas mokestis už labai aplinką teršiančias transporto priemones, kuriomis vairuotojai nori važiuoti miesto centre. Šis mokestis buvo įvestas 2017 metų vasario mėn. Nuo to laiko, pagal oficialius duomenis į zoną patekusių transporto priemonių skaičius sumažėjo maždaug 11 000 per dieną. Tačiau į šią zoną patenkančių ir leidžiamą išmetamų teršalų kiekį atitinkančių transporto priemonių srautas padidėjo 55%. Daugiausiai tai elektromobiliai.

Vienodos taisyklės ir viešajam transportui

Savivalda skelbia, kad šiuo metu atnaujinami miesto viešieji autobusai, kurių maršrutai driekiasi per naująją ekologinę zoną. Visos 9 200 transporto priemonės bus atnaujintos ir atitiks arba viršys ULEZ standartus iki 2020-ų metų spalio mėnesio.

Šiuo metu apie 2 milijonus Londono gyventojų gyvena vietovėse, kuriose azoto dioksido lygis yra didesnis už Europos Sąjungos nustatytas ribas. Tikimasi, kad šios priemonės užtikrins, jog oro tarša atitiks teisinius reikalavimus per maždaug šešerius metus.

Šiuo remiamasi Londono „King’s College“ mokslininkų atliktos analizės duomenimis.

Toksiška oro sveikatos krizė kasmet sukelia tūkstančius ankstyvų mirčių. Miesto meras primena, kad oro tarša neproporcingai veikia mažiau pasiturinčius miesto gyventojus.

„Kalbama apie sveikata ir apie socialinį teisingumą. Labiausiai nepasiturinčių Londono gyventojų, kurie mažai tikėtina, kad turi automobilius, kenksmingą oro taršos poveikį jaučia labiausiai. Tai pažeidžiamiausia miesto gyventojų grupė”, – sakė politikas.

„Oro tarša turi didelį poveikį sveikatai, ypač besivystančiam vaikui. Ankstyvajame amžiuje dėl oro taršos gali padidėti astmos ir plaučių infekcijų rizikos. Visa tai kelia pavojų gyvybei. Tikimasi, kad su ekologinės zonos teikiamą ypač didelę naudą sveikatai pajus mažieji Londono gyventojai”, – sakė profesorius Jonathan Grigg iš Karališkosios vaikų ir vaikų sveikatos koledžo.

Asociatyvi nuotr.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų