Duotas oficialus startas rekonstruoti Klaipėdos uosto simbolį – bangolaužius. Nuo jūros bangų uostą saugantys bangolaužiai pastatyti prieš pusantro šimto metų. Juos atnaujinus ir išgilinus laivybos kanalą iki 17 metrų gylio, Klaipėdos uostas atsivers didžiausiems laivams, galintiems įplaukti į Baltijos jūrą.
Bangolaužių rekonstrukcijos darbų vertė – apie 49 mln. Eur (su PVM). Darbams bus panaudotos ir ES sanglaudos fondo lėšos. Ši rekonstrukcija svarbi ne tik konkurenciniu, bet ir ekologiniu požiūriu. Planuojama, kad įgyvendinus projektą padidės laivybos uoste saugumas ir logistinės grandinės efektyvumas, dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama oro tarša iš laivų.
„Bangolaužių rekonstrukcija užtikrins didesnį navigacijos saugumą. Dabar, esant nepalankioms oro sąlygoms, didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams. Numatoma, kad laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Šis projektas leis uosto kanalą gilinti iki 17 m bei ateityje priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus. Tai reiškia naujas galimybes ne tik Klaipėdos uosto, bet ir Lietuvos ekonomikos konkurencingumui“, – teigia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Pirmajame etape numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Rekonstravus bangolaužius, planuojama laivybos kanalo kryptį pasukti 104 ir 284 laipsniais, laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų. Po rekonstrukcijos ant pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalginės aikštelės žmonėms.
Bangolaužių rekonstrukcijos projektą ketinama užbaigti 2023 metais.