Klaipėdoje sprendžiamas reikšmingo kultūrinio objekto likimas – po ilgų metų procesų skelbiami atnaujinti Klaipėdos vasaros estrados projektiniai siūlymai, kuriuos parengė studija „SRP Projektas”.
Pagal naują projektą, teritorija bus suskirstyta į penkias zonas: pagrindinis patekimo takas, amfiteatras (rytinė ir vakarinė tribūnos), zona už estrados, aktyvaus laisvalaikio zonos bei automobilių stovėjimo aikštelė.
![klaipedos vasaros estrada](http://structum.lt/wp-content/uploads/2023/09/klaipedos-vasaros-estrada-1.jpg)
Daugiau kaip 40 metų senumo vasaros estrada yra atvira, čia per metus įvyksta keletas koncertų. Vienas didžiausių jos galvos skausmų – mediniai suoleliai, kuriuos reikia vis perdažyti ar pakeisti medines dalis.
Jos viduryje įkomponuota 60 metrų ilgio ir 32 metrų pločio elipsės formos aikštelė šokiams ir žaidimams. Šis statinys ‒ vienas iš legendinio mero Alfonso Žalio inicijuotų darbų.
Architektūrinė idėja
„Pagrindinis patekimo takas yra laikomas kompozicine ašimį, o Vasaros koncertų estrada kompozicijos mazgas. Išlaikant šią idėją tako plotis paliekamas tokio pačio pločio – 11,7 m.
Kadangi plataus tako ilgis yra beveik 300 m., takas suskaidomas į 3 medžių masyvus – „oazes“, taip siekiant tako mastelį paversti humaniškesniu.
Sukuriama galimybė teritorijos kompozicinę ašį išnaudoti žmonių susibūrimams į taką integruojant mažosios architektūros elementus. Kairėje tako pusėje formuojami dekoratyviniai želdynai, išsaugant esamas skulptūras, išdėstytas palei taką.
Platus takas reikalingas Dainų švenčių metu vykstančiai eisenai, atsižvelgiant į tai, takas suskaidytas taip, kad centrinė tako dalis būtų pakankamo pločio ~ 4,7 m.
![klaipedos vasaros estrada](http://structum.lt/wp-content/uploads/2023/09/klaipedos-vasaros-estrada-2.jpg)
Rytinė ir vakarinė tribūnos – amfiteatras laikomi teritorijos kompozicijos mazgu. Koncertų estrados architektūrinė idėja nekeičiama, tačiau nugriaunami funkciškai nebenaudojami ir estetinę vertę praradę bei konstrukciškai nebesaugūs rytinės tribūnos elementai – aparatinė ir dekoratyviniai betoniniai elementai virš laiptų į tribūną.
Nugarinėje rytinės tribūnos dalyje ardomi centre buvę dveji laiptai, likę 4 laiptatakiai išlaikomi. Šiaurinėje dalyje įrengtas ugnies deglas taip pat ardomas. Rytinės tribūnos šlaitas performuojamas – naikinama atraminė sienelė ribojusi centrinę estrados aikštę su rytine tribūna“, – teigiama projekto aprašyme.
Vasaros koncertų estrada buvo pastatyta 1983 metais, pagal architekto Juozo Baltrėno ir konstruktoriaus Vinco Žemaičio projektą.
Viešas projekto svarstymas įvyks spalio 4 d.