klaipedos vasaros estrada
Projekto vizual.

Pristatomas atnaujintas Klaipėdos vasaros estrados projektas: penkios zonos kurs humaniškesnę aplinką


Klaipėdoje sprendžiamas reikšmingo kultūrinio objekto likimas – po ilgų metų procesų skelbiami atnaujinti Klaipėdos vasaros estrados projektiniai siūlymai, kuriuos parengė studija „SRP Projektas”.

Pagal naują projektą, teritorija bus suskirstyta į penkias zonas: pagrindinis patekimo takas, amfiteatras (rytinė ir vakarinė tribūnos), zona už estrados, aktyvaus laisvalaikio zonos bei automobilių stovėjimo aikštelė.

klaipedos vasaros estrada
Projekto vizual.

Daugiau kaip 40 metų senumo vasaros estrada yra atvira, čia per metus įvyksta keletas koncertų. Vienas didžiausių jos galvos skausmų – mediniai suoleliai, kuriuos reikia vis perdažyti ar pakeisti medines dalis.

Jos viduryje įkomponuota 60 metrų ilgio ir 32 metrų pločio elipsės formos aikštelė šokiams ir žaidimams. Šis statinys ‒ vienas iš legendinio mero Alfonso Žalio inicijuotų darbų.

Architektūrinė idėja

„Pagrindinis patekimo takas yra laikomas kompozicine ašimį, o Vasaros koncertų estrada kompozicijos mazgas. Išlaikant šią idėją tako plotis paliekamas tokio pačio pločio – 11,7 m.

Kadangi plataus tako ilgis yra beveik 300 m., takas suskaidomas į 3 medžių masyvus – „oazes“, taip siekiant tako mastelį paversti humaniškesniu.

Sukuriama galimybė teritorijos kompozicinę ašį išnaudoti žmonių susibūrimams į taką integruojant mažosios architektūros elementus. Kairėje tako pusėje formuojami dekoratyviniai želdynai, išsaugant esamas skulptūras, išdėstytas palei taką.

Platus takas reikalingas Dainų švenčių metu vykstančiai eisenai, atsižvelgiant į tai, takas suskaidytas taip, kad centrinė tako dalis būtų pakankamo pločio ~ 4,7 m.

klaipedos vasaros estrada
Projekto vizual.

Rytinė ir vakarinė tribūnos – amfiteatras laikomi teritorijos kompozicijos mazgu. Koncertų estrados architektūrinė idėja nekeičiama, tačiau nugriaunami funkciškai nebenaudojami ir estetinę vertę praradę bei konstrukciškai nebesaugūs rytinės tribūnos elementai – aparatinė ir dekoratyviniai betoniniai elementai virš laiptų į tribūną.

Nugarinėje rytinės tribūnos dalyje ardomi centre buvę dveji laiptai, likę 4 laiptatakiai išlaikomi. Šiaurinėje dalyje įrengtas ugnies deglas taip pat ardomas. Rytinės tribūnos šlaitas performuojamas – naikinama atraminė sienelė ribojusi centrinę estrados aikštę su rytine tribūna“, – teigiama projekto aprašyme.

Vasaros koncertų estrada buvo pastatyta 1983 metais, pagal architekto Juozo Baltrėno ir konstruktoriaus Vinco Žemaičio projektą.

Viešas projekto svarstymas įvyks spalio 4 d.

klaipedos vasaros estrada klaipedos vasaros estrada


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Susiję straipsniai

Paskutinės naujienos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų