Stambulo oro uostas: vartai tarp dviejų pasaulių


Unikali architektūra ir infrastruktūra, inovaciniai technologiniai sprendiniai ir puiki kelionių patirtis – taip galima apibūdinti naują Stambulo oro uostą. Vos per metus tapęs pasauliniu skrydžių su persėdimais centru, oro uostas visus keleivius supažindina su Stambulo didybe. Tam pasitelkiami naujoviški sprendiniai, apimantys architektūrą, dizainą ir infrastruktūrą. Tai vartai tarp dviejų pasaulių. Naujasis Stambulo oro uostas statomas keliais etapais ir taps tikru aviacijos miestu.

Milžiniškas aviacijos miestas

Po pirmojo statybų etapo, pastačius pagrindinį terminalą, kurio metinis keleivių aptarnavimo pajėgumas siekia 90 mln., naujasis oro uostas atidarytas 2019 m., kai į jį iš Stambulo Atatiurko oro uosto buvo perkelti visi reguliarūs komerciniai keleiviniai skrydžiai. Be to, oro uoste suprojektuoti techninių pastatų kompleksai lėktuvų remontui, techninei priežiūrai ir degalams papildyti, taip pat oro eismo valdymo ir rampos valdymo bokštai, krovininių bei bendrosios aviacijos orlaivių angarai. Taip pat VIP poilsio kambariai ir maldos kambariai, konferencijų centrai, viešbučiai. Antrajame ir trečiajame etape tęsiama keleivių terminalo plėtra, statomi nauji kilimo ir tūpimo takai bei naujos techninės patalpos. 2025 m. planuojama pradėti paskutinį oro uosto plėtros etapą: bus užbaigtas projektas ir maksimaliai išplėsti Turkijos širdyje esančio oro uosto pajėgumai.

Stambulo oro uostas išaugs iki aviacijos miesto, kuriame bus 25 tūkst. vietų požeminės automobilių stovėjimo aikštelės, netrūks viešbučių, konferencijų salių, veiks medicinos centras, bus įrengta nauja metro linija, kuri leis keleiviams pasiekti oro uostą per 25 minutes.

Naujieji „Turkish Airlines“ namai pretenduoja tapti didžiausiu oro uostu pasaulyje pagal keleivių srautą. Iki 2030 m. Stambulo oro uostas planuoja aptarnauti 150 mln. keleivių per metus. Pabaigus statybas, jį sudarys keturi terminalai, 165 keleivių įlaipinimo tiltai, trys techniniai pastatai, aštuoni valdymo bokštai, šeši kilimo ir tūpimo takai, 16 riedėjimo takų ir peronas, kuriame telpa 500 lėktuvų. Oro uoste yra 42 km ilgio bagažo sistema, galinti apdoroti beveik 30 tūkst. lagaminų per valandą.

Oro uosto saugumą užtikrina 3,5 tūkst. apsaugos darbuotojų ir iš viso 1 850 policininkų, įskaitant 750 imigracijos pareigūnų.

Nacionalinio meno atspindys

Tokio didelio objekto statyboms reikia nemažai laiko, pajėgumų ir medžiagų. Oro uosto terminalų ir kitų statinių statybai iš viso bus panaudota apie 350 tūkst. tonų geležies ir plieno, 10 tūkst. tonų aliuminio ir 415 tūkst. kv. metrų stiklo.

Revoliucinį ir šiuolaikišką, Osmanų palikimo įkvėptą Stambulo oro uosto dizainą sukūrė architektų studijos „Grimshaw“, „Haptic Architects“ ir „Nordic“. Tarptautinė komanda pagrindinio terminalo tranzito salę suprojektavo Bosforo sąsiaurio formos, taip pabrėždama šios vietos reikšmę visame regione.

Vizualiniai oro uosto sprendiniai atveria keliautojams stebuklingas duris į Stambulą. Oro uoste susijungia modernumas ir funkcionalumas, o pagrindinė architektūrinė pastato idėja – išlaikyti Turkijos vertybes ir kultūrą. Architektūriniuose projektuose susipina turkų ir islamo mene naudojami motyvai, grožis ir tekstūra.

Valdymo bokštas yra Turkijos nacionalinės gėlės tulpės formos. Skliautiniai pastatų stogai su apskritomis angomis, atskleidžiantys besikeičiančio miesto atspalvių šviesos žaismą, suteikia keliautojams patrauklią patirtį, kad jie galėtų jaustis atsipalaidavę ir saugūs. Stoglangiai praleidžia natūralią dienos šviesą. Šitaip keleivių ir darbuotojų patogumui apšviečiamos pagrindinės terminalo zonos – keleivių registracijos vieta, pasų kontrolė ir mažmeninės prekybos zona. Oro uoste taip pat bus įrengta atskira vandens valymo sistema ir mažas atliekų sąvartynas.

Išvykimo zonoje, šalia pasų kontrolės esančiame viešbutyje, galės apsistoti keleiviai, skrendantys su persėdimais. Ją sudaro 451 kajutė su kioskais, leidžiančiais keleiviams patiems užsiregistruoti ir išsiregistruoti.

Keliautojai su reikliausiais klientais – vaikais – ras atskirą mažiesiems skirtą zoną. Netoli gastronomijos erdvės įkurta vaikų žaidimų aikštelė su lėktuvu, čiuožyklomis ir spragintų kukurūzų stotimi. Kol vaikai žaidžia, tėvai patogiai įrengtoje specialioje erdvėje gali mėgautis karšta turkiška arbata.

Keliaujantieji be vaikų irgi puikiausiai galės praleisti laiką ir atsipalaiduoti prieš laukiančią kelionę įrengtoje poilsio zonoje. Joje yra ne tik golfo simuliatorius, bet ir „scalextric“ lenktynių trasa, „Play Station“ žaidimų kambarys ir net masažuotojai, kurie padės atsipalaiduoti po ilgos ir varginančios kelionės lėktuvu.

Tvarus ir ilgalaikis projektas

Stambulo oro uoste buvo dedamos didelės pastangos, siekiant sumažinti anglies dioksido emisijas. Oro uostas stengsis iki 2050 m. pasiekti grynąjį nulinį išmetamųjų teršalų kiekį. Čia taikomos sertifikuota energijos valdymo, šiltnamio efektą sukeliančių dujų valdymo ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų skaičiavimo sistemos, naudojamos elektrinės transporto priemonės ir įrengtos joms skirtos įkrovimo stotelės.

Oro bendrovė „Turkish Airlines“, siūlanti keleiviams skrydžius į 311 miestų 124 skirtingose šalyse, gavo iš valstybės bene nuostabiausią dovaną – naują tarptautinį oro uostą, kurio galėtų pavydėti visi konkurentai.


Dalintis:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

NAUJAUSIAS NUMERIS

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų

Paskutinės naujienos

Namai lego principais

Kas sieja prieš 6000 metų nutiestą medinį sweeto taką netoli somerseto Didžiojoje britanijoje, 19 a. Pradžioje darbininkams skirtas mobiliąsias kavinukes…

Has photos

Fasadai, kuriems nėra blogo oro

Vėdinamieji ir jiems giminingi bioklimatiniai fasadai šiuo metu laikomi vienais iš geriausių sprendimų siekiant palaikyti optimalią vidaus temperatūrą ir garso…

Has photos

SKAITOMIAUSIA

Savaitės Mėnesio Pusmečio Metų